Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Generell Shippingprat 🚱

Hold nÄ opp Ä vÊre sÄ ufin
 kom igjen


2 Likes

Syntes ikke Halling skriver for mye


Andre her pÄ forumet dog som ikke har interesse i aksjen, som bare Þnsker Ä lage uggen stemning


Forumet har dessverre tatt en ubehagelig negativ utvikling i det siste
 Jeg legger mye av skylden pÄ EN viss person som poster mye.

1 Like

Jeg poster mye
 Men hÄper du ikke sikter til meg. HÄper forresten FUNCOM klarer seg. Dere har blitt stille i det siste dog. Keep up the good work folks
 Del det dere finner.

1 Like

Lord. Jeg poster vis jeg fĂžler at jeg har noe Ă„ bidra med, vis ikke lar jeg vĂŠre, som sagt ler ikke av at noen taper penger. Lider ikke av trangen som enkelte har av Ă„ vĂŠre prinsipielt uenig i alt som blir skrevet “Onns”

Jeg kan ikke se for meg at dere har mye Ä vinne pÄ disse shipping selskapene. Jeg trodde selv pÄ stortank for en periode siden men slik jeg ser det nÄ er det stort sett bingo. Dere er avhengige av at ratene holder seg over tid og dette har dere ingen mulighet for Ä kunne forutse. Kortsiktige blaff i rater betyr lite - markedet gir dere ingenting om det ikke er tegn pÄ langsiktig bedring som vil holde seg. BÄde tankmarkedet og tÞrrbulk har vert nedi grÞften i lange tider og hvis det blir ratebedringer sÄ har du en haug med selskaper som bestiller nye skip med en gang og snart er det overkapasitet igjen. Slik jeg forstÄr Buffet sÄ mener han at business som har tapt seg har veldig vanskelig for Ä gjÞre noe stort comeback. Se pÄ frontline som var verdt 200-300 kr fÞr, den tiden er forbi siden det er sÄ mange aktÞrer som bare smeller opp nye skip nÄr ting gÄr bra nÄ.

Jeg tror heller at dere bÞr kikke etter firmaer som kan gjÞre noe nytt og heftig. Shipping var stort en gang men ikke nÄ lenger. Mulig jeg har det feil men det er hvertfall sÄnn jeg ser det.

2 Likes

Skive bommer
? Er du klar over at ratene har dobblet seg siden denne trÄden ble startet. GOGL hadde -300 000 USD dagen da denne trÄden ble startet
 NÄ har de 0 USD dagen
 GOGL kursen er fortsatt det samme. Du har en veldig spesiell mÄte Ä se verden pÄ. Du mÄ ikke ta det som et nederlag at man lverer inn loddene i noe som tidligere var bankers og som siden har blitt litt mer usikkert
 Du kunne lÊrt litt av det sÄ hadde du sluppet Ä se din investorkonto krympe med 50% over de siste mÄnedene


EDIT: Kom pÄ at du neppe vet hva man referer til nÄr man sier ratene
 AltsÄ det er snakk om Capesize Bulk skip sine dagsrater
 De var lave fÞr nÄ er de over Break Even.

Du vet overraskende lite om bunnlinje, og kvartalsrapport til Ä skulle vÊre langsiktig. Marked Cap og aksjekurs justeres nÄr bunnlinje blir vist. Derad betyr jo ratene til syvende og sist allt :slight_smile:

Kan ikke tro du kan poste noe sÄ tullete du som har sittet og sett pÄ SB aksjen halvere seg over det siste halve Äret :stuck_out_tongue:

@Onns FC er jo dritbillig, kanskje du kan fÄ med deg 40% der ogsÄ

SkjÞnner ikke hva dere snakker om jeg
 Þkte gamblingpotten min med 20% takket vÊre tipset til @Gordon (
og at jeg hadde vett til Ä skru opp skeptisismen noen hakk nÄr han etterhvert begynte Ä gÄ fistel om hvordan det var umulig at det ikke skulle fortsette opp i himmelen).
For en gangs skyld kom jeg meg ut i tide. Kanskje jeg skal ta en mÄned ferie til?

7 Likes

Vi spÄr ikke rateoppganger, vi spÄr ikke antall spillere i spillene, vi prÞver Ä komme med informasjon som er nyttig ifht Ä sammen kunne finne case som vi kan tjene penger pÄ. Gjengangeren er ofte at man skal tjene penger for fort, og fokuset ligger ikke pÄ det fundamentale, makroÞkonomiske osv, men pÄ intradag, konspirasjoner og hvordan kjÞpe og selge pÄ henholdsvis topp og bunn. Det er ekstremt stor forskjell pÄ disse to tilnÊrmingene, og nÄr vi anbafaler eller kommer med tanker sÄ burde vi kanskje si noe om hvilken tidshorisont vi har.

3 Likes

Var dette sÄ farlig da? SÄ ikke ut som Gordon ble stÞtt i hvert fall


Er jo ikke akkurat Lego-forumet heller dette her da!

Eller var det en viss tjukkas som kom og brĂžy seg igjen??

2 Likes

Ser at Onns mÄtte finne noe annet Ä skrive om i dag siden Funcom toppet vinnerlisten ja.

5 Likes

Oslo (TDN Finans): Baltic capesize-indeksen er ned 12,9 prosent til 12.403 dollar pr dag.

NÄ tjener de ikke penger lengre, nÄ kan snart forrige bunn pÄ 28ish ryke. Pass pÄ

5 Likes

Oi
 Ja da var det rett av meg Ă„ bare ta steget ut


2 Likes

meget stygg dag for gogl i :us:

Frontline med moderat oppgang