Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Generell Shippingprat 🚱

Slik jeg har forstÄtt er Kina definitivt stÞrst pÄ dette. Regner ikke med at man har drop-in for slikt heller. Uansett sÄ kan det skape ineffektivitet i flÄten, som bÞr vÊre bra for rater.

Fikk fill pÄ 4,25 i HUNT i dag, sÄ fÄr vi se om det var forelÞpig bunn. TÞrt krutt tilgjengelig hvis det faller videre.

2 Likes

Har Þkt fra 4.6 til 4.3. Hardt Ä se pÄ, men prÞver Ä stole mer pÄ matematikken og vet at HUNT er blandt de mest lÞnnsomme som vil vÊre en stor fordel under lave rater. Kina trenger vel nÄ under Corona ca 1.5 VLCCer mindre per dag :confused:

Forresten, var det en eller 2 bÄter som fikk 130k dagen i 60 dager tidligere? Har bare fÄtt kilde pÄ Hunter Alta.

1 Like

Husker dessverre ikke det i farta nÄ.

Slutning i dag for en Eco-bÄt med scrubber. Det er ikke akkurat helt godnatt ennÄ, selv om det er veldig mye ned i forhold til eventyr-ratene i slutten av fjorÄret.

4 Likes

1 Like

oi

Front Prince (2017 - Modern VLSFO) On Subs WAfr/WCIndia $3,975,000 IOC Mar 1-2 Frontline Demurrage USD 35K (TCE: RV USD 24.44K @ 55.86 days / Actual USD 10.67K @ 79.96 days) 2.23 idle days

GÄr rett vest nÄ. Er vell i tap pÄ de ratene

Definitivt ikke noe Ä skrive hjem om, men det kommer litt an pÄ hvordan du regner. Legg merke til stor forskjell med/uten idle.

Uten Ä vÊre 100% sikker (hvis noen vet bedre - korriger meg gjerne) sÄ virker det som om det skipet reposisjonerer seg i forhold til tidligere reise, og dermed fÄr en del ekstra idle-dager. Kanskje i hÄp om at ratene er bedre fra vest-afrika i forhold til den arabiske gulfen.

Ellers ser man jo ogsÄ at skip uten scrubber (som denne) tjener vesentlig mindre enn de med.

Noen som forstÄr hva som skjer i LPG idag?
Burde ikke vÊre investert i noe jeg ikke forstÄr fullt ut, men idag er jeg clueless altsÄ.

Krakk i rater som markedet forstÄr fÞr meg selv?

Cleaves:
LPG Carriers: VLGC spot rates are flat w/w, with the Chinese New Year holidays contributing to a lower level of activity. There are currently concerns over how the Corona virus will impact Far Eastern demand for LPG, and if port facilities will operate as normal. Near-term uncertainty.

1 Like

Men 10% fall. Det mÄ vÊre en overreaksjon

Det er mye irrasjonelt i markedet for tiden. Bare se pÄ Tesla, med motsatt fortegn.

Dorian ned skarve 0,7% i USA, sÄ dette er nok en overreaksjon som gÄr over.

1 Like

Det gÄr likar nÄ:joy::joy:

Hohoho :money_mouth_face::money_mouth_face::joy:

Ajajaj, det er visst stengt i Kina. NĂ„r de Ă„pner butikken igjen kan det vel komme en rekyl

Problemet er vel at ingen vet nÄr butikken Äpner.

1 Like