Jeg rÞyk pÄ stoploss pÄ fro pÄ 25,3. Typisk at den skulle snu opp igjen der da. Men men, fÄr ikke fulgt med sÄ mye nÄr jeg er pÄ ferie. Fikk med meg ca 30%.
FÞlelse av at GOGL smeller opp nÄr som helst nÄ.
Tenkte det samme, vanvittig volum, passerer jo millionen i dag lett, etter oppgang gjennom forrige topp, neste nĂ„ er 45, sĂ„ fĂ„r vi ta stilling etter detâŠ
JIN har andre charter dealer tror jeg⊠og er mer fokusert pĂ„ mindre bĂ„ter som Panamax⊠De har og hatt en mye brattere utvikling enn GOGL⊠Jeg stĂ„r nok derfor overâŠ
Et bet som er litt morsomt er DRYS pÄ NYSE. De har en haug med Panamax. Alle bÄtene er i spot markedet. Panamax ratene henger etter men kommer vanligvis i kjÞlvannet av Capesize. Om Panamax begynner Ä ruse fremover nÄ sÄ kunne de vÊrt et konge kjÞp.
Oslo (TDN Finans): Baltic Capesize-indeksen er opp 9,7 prosent til 14.747 dollar pr dag.
Og der var GOGL in the money.
Kom dere inn⊠NĂ„ gĂ„r denne bananas i New York. Det blir et helvette Ă„ dekke seg inn for shorterneâŠ
Noen som har sett Panamax ratene?
Link til side som er fĂžrst ute med ratene?
Du mÄ ha abonemang⊠Reuters eller Bloomberg. Koster bare 300 000 i Äret
Jeg tar 2
kom in 12:12 pÄ DNM
Is the party on? Fan nÄ tjener vi penger folks⊠Ender vel med at jeg sauser det bort pÄ Funcom engang i en fjern fremtid (hvis de fortsatt eksisterer da)
jeg tror at med stigende rater skal det mye til for at den trednen skal fortsette ned. SÄ jeg tror denne dobbel bunnen er begynnelsen pÄ en langsiktig stigende trend.
Egentlig burde jeg jo bare kjÞrt TA pÄ ratene. Noen som vet hvor vi finner graf pÄ det?
36,80 tikker pÄ med kjÞpere
Ja visst fan⊠NÄr US Äpner blir det huskestue.
Jeg kjÞpte meg inn i gogl pÄ 36,50 nÄ. Ble ikke sÄ mye, men var det jeg hadde tilgjengelig. FÄr hÄpe det fortsetter opp
Hva er det du baserer kursmÄlet ditt pÄ 115kr pÄ? Hvor hÞyt TIL kan spike kommer vel helt an pÄ hvor lenge ratene holder seg hÞye og om de fÄr kjÞpt skipene de skulle ha tatt over for over en uke siden.
(Noen som har en link som viser ratene for tank btw?)
EDIT fant en selv, trykk pÄ pdf-linken midt pÄ denne siden: http://teekay.com/investors/teekay-tankers-ltd/market-insights/ Ser at aframax-ratene har stupt den siste tiden.
Christian
Ikke ta mitt kursmÄl som noe annet en en avkastning jeg er fornÞyd med og et kursmÄl jeg satte utifra at kursen pÄ det tidspunktet jeg kjÞpte var 82. Jeg analyserer ingen shipping aksjer eller oljeselskaper, men baserer meg pÄ hva andre skriver og vurderer om jeg er enig. GjÞr noen fÄ undersÞkelser. Mange mener en mÄ vÊre regnskapsfÞrer for Ä vÊre pÄ bÞrsen. Jeg er helt uenig og min erfaring er at det er mye lettere Ä tjene penger pÄ bÞrsen enn folk skal ha det til. Et kaldt hode og vanlig bondevett er alt som trengs etter mitt syn.
Dessuten forteller regnskapene mest om hva som har skjedd. Ganske sÄ uinteressant foruten Ä sjekke om ledelsen snakker sant. Fremtiden er hva som styrer.
NĂ„ kan jeg faktisk litt om balance sheets etc. Men jeg har aldri kjĂžpt en aksje etter at jeg selv har sittet og studert gamle tall. Og det har fungert helt fint.
De sier at en apekatt kan kaste piler og treffe like bra som meglerne og analytikerne. En bonde med sunn fornuft har i hvertfall klart Ä slÄ bÄde Myrseth og alle andre analytikere i avkastning i mine fÞrste Är pÄ bÞrsen. Men flaks er vi alle avhengige av
Takk for svar, kan ikke si jeg har gjennomanalysert TIL jeg heller, sÄ jeg lurte pÄ om du hadde, siden du hadde et kursmÄl. Jeg har bare en liten lotto-post kjÞpt for Ä fÄ meg til Ä lÊre meg litt om tank-markedet.
Det er lurt Ä lese regnskap for Ä finne ut hvor nedsyltet i gjeld et selskap er, og om man tror de trenger finansiering. Grunnen til at GOGL var sÄ langt nede nÄ var vel at det var snakk om emisjon? Noe som de kanskje unngÄr nÄ hvis ratene holder seg oppe. Jeg synes det er et godt mÄl pÄ kortsiktig risiko. Var inne i NAUR som plutselig trengte 2-3-4mrd ekstra med 66% fall i kursen over natta som resultat. Oppsiden stod ikke i samsvar med den risikoen. GOGL ser vel litt bedre ut sÄnn sett.
Det jeg tror Myrseth og co klarer godt, er Ä styre unna de stÞrste blemmene. Ihvertfall for sin egen del. Det er lett Ä bli bli blende av sin egen suksess, men selv om jeg har 100% avkastning siste 12mnd, sÄ er nok Myrseth og co et par hakk vassere. Det har jo vÊrt et rimelig sterkt bull-marked siden bunnen i 2009, sÄ enhver idiot burde jo ha klart ca 200% siden da.
Tut tut Goggen er i farta