Finpusset litt på heatmap arket mitt.
Noen ideer om hva annet som kunne vært lurt å fått med seg på dette?
Vurderer å få inn en indikator som forteller meg om 3-4 ukers trenden er ned eller opp på hovedindeksen og S&P500.
Eventuelt se om jeg får til å lage en dynamisk chart utifra ukesdata på aksjene som jeg har.
Eller kanskje en topp 3 indekser i snitt siste 3 ukene.
Per dags dato har jeg 20 ukers historikk med ukeslutt kurs på indekser og aksjer.
Slik jeg har satt det opp nå, kjører jeg en oppdatering etter slutt hver fredag.
Jeg kan så se hvordan indeksene har prestert i forhold til hovedindeksen. Den som presterer best av indeksene blir rangert med ranking 1 og tilsvarende grønn farge.
Jeg kan så huke av indeks i rullegardin under, og arket vil da bare vise aktuelle aksjer innenfor denne indeks.
Det blir da veldig lett å se hva aksjer som driver indeksen. Se endringer som er på vei osv.
I eksempelet under har jeg huket av OSE35GI. Veldig lett å se hvilken aksjer som har beveget seg best over tid og viser styrke innen indeksen. Så langt denne uken ser man Photocure ligger på topp, med meget god historikk 4 uker bak i tid. PCI har bedret seg, og man kan se Nanovector har hatt en gradvis forbedring siste ukene.
Utifra dette kan jeg filtere relativt kjapt hva som kan være interesant å se på, og finne potensielle entringskandidater utifra min metodikk.