Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Nei, det vil jeg ikke si. Da må du bryte opp av skyen først. Jeg har spekulert i at den nedadgående trenden nå er ferdig og at det vil gå sidelengs inntil det går opp, og posisjonert meg deretter.

Det er tung motstand på 2,40-2,45 fra tidligere topper i det området, SMA100 og toppen av skyen (en slags MA det også). Nedover så er det tung motstand på 2,20-ish fra SMA50 og bunnen av skyen.

Kort sagt, heg synes skyen gir en veldig god indikator på hvilken trend vi er i, ettersom den sammenfaller med så mange andre indikatorer. :slight_smile:

2 Likes

Høres fornuftig ut Christian. Det å bruke SMA50 og 100 kortsiktig tenkte jeg egentlig ikke på😅
Motstanden du nevner er jo nada om volumet tar seg opp. disse øredagene på under 3mio er jeg redd forkludrer mye for meg, finnes det noen TA for å analysere breakout volumet?
Samme gjelder om det er noen tommelfinger regel for de som vil ut og er stuck siden peaken i februar?
Sitter på telefon men det er en saftig bulk over 3 fra jan-april 2017.

Ichi introduserte du og bitcoin meg for, men mye info vil ha mer✌

Vet ikke helt hva du tenker på med “analysere breakout volumet?” Volumet er for lavt nå til at et breakout opp er signifikant i mine øyne. Ved et breakout ned, så er det vel ikke noen slik “regel”.

Oppgangen til 2,30 derimot var signifikant, volumet der var helt ok.

Takk. Konkluderer med at det er her erfaring spiller inn🙂 vi har forøvrig samme analyse om at trenden nedover er brutt med signifikant volum som for min del må være betydelig mer enn 6mio over flere dager (øyemål).

Er det noen som vet om det er noe verktøy som gjør at man kan følge RSI på et utvalg aksjer på Oslo Børs?

Sånn at man kan bare ha en liste over aksjene og tilhørende RSI?

Du kan prøve å rote rundt med https://investor.dn.no/#!/Utforsk
Vet ikke om du kan lagre listene så du slipper å lage de på nytt om du krysser det ut, men du får i hvertfall rangert et utvalg etter RSI. Alternativt kan du også bruke overvåk-funksjonen om du vil sette opp alarmer (f.eks krysser under 30 / over 70)

2 Likes

Blir dette for tynt til å ligne en OHS in the making?

Skuldrene skulle vært bunner, ikke topper for en OHS?

1 Like

https://www.avanza.se/aktier/lista.html

Under land velger du Norge. Till høyre velger du “Legg till filter” -> teknisk analys -> RSI 14.

4 Likes

Forundrer meg at du har hvit candle i dag?
Må være noe bugs i oppsettet.

Posten er 6 timer gammel og høy i dag var på 2,39, så Netfonds viser nok riktig. :wink:

Var ikke ved close nei, blinkset på når innlegget ble postet :wink:

1 Like

Hva tenker du om TA og utvanning/innvanning? Før emisjonen hadde jo FUN et helt annet antall aksjer, men samtidig er jo dette noe man finner i veldig mange charts og ubevisst ignorerer i mange tilfeller.

1 Like

Har ingen betydelse rent tekniskt for min egen del. Å handle selskaper med mer enn 15-20 millioner aksjer er ikke aktuelt uansett.

Om det har noen større teknisk betydelse vet jag ikke, aldrig tenkt over.

@babyrage,hva tenker du om Archer?

hvilke aksjer er dette?

image

35

1 Like

Nederste er fun, eneste verdipapiret på osebx som ikke smeller ut av triangel brudd :smiley: :joy::rofl:

3 Likes

Første der da?

Stillfront fra i fjor høst som i dag ligger rundt 170+

3 Likes

Kjøpte mine første stillfront-aksjer i bunnen av det triangelet :smiley:

1 Like