Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Jeg traff ikke helt bunnen, men snittet ned til 55 på dippene

3 Likes

:joy: bør være innafor med optimal ce lansering og nytt storspill, vel

2 Likes

Dno

1 Like

Så lenge det ikke rabler for politikerne eller IS, som det helt sikkert gjør, så har jeg stor tro på at DNO er allright utover i 2018.

1 Like

Noen som har noe på Flex LNG. Skulle den etablere seg over 11,60, synes jeg selv det begynner å se bra ut.

@sparkonge jeg synes log er interessant.

La merke til at @Hugoil brukte det mye, men syntes veldig ofte at det for nano sin del endte opp med å få alle charts til å se alt for optimistiske ut.

https://www.forbes.com/sites/naomirobbins/2012/01/19/when-should-i-use-logarithmic-scales-in-my-charts-and-graphs/#24606b55e67b

1 Like

En slags liten OHS på xxl.
Hvordan ville dere satt halslinja?

Edit: Endret til rett selskap :smile:

Noen som har sett noe tilsvarende i en aksje?
dvs papir synker, volum stiger til “historisk” top og korrigerer tilbake.

btc1312

(og ja tjente gode penger på HS’en :slight_smile: )


Jeg har bare benyttet aritmetisk så langt, uten at jeg har noen sterk mening om det. Ut i fra det jeg har lest om forskjeller og ulike oppfatninger om fordeler og ulemper så er det neppe en diskusjon som kan landes. Koker ned til preferanse basert på egne erfaringer. I dette tilfellet synes jeg kanskje ditt chart “passer” litt bedre med virkeligheten enn mitt. Jeg tenker også at logaritmisk kan egne seg bedre til de mer volatile aksjene som denne. Kommer til å prøve meg frem litt med begge deler fremover og prøve å se hva som er mest retningsgivende for de aksjer jeg følger. :slight_smile:

2 Likes

Jeg har bare brukt logaritmisk utfra en generell matematisk forståelse, illustrert under:

image

På grunn av dette poenget tenker jeg at logaritmisk må være utmerket ved tegning av rette trendlinjer.

@babyrage, jeg ser du er online nå. Hva er dine tanker om dette?:slight_smile:

1 Like

Logaritmisk forever and ever.

3 Likes

Hehe… mottatt! :sweat_smile:

Ble anbefalt denne boken for en inføring i TA. Noen som har lest, evt andre anbefalinger for en inføring i TA? Ja, liker å lese bøker :stuck_out_tongue:

Dere som aktivt trader ved hjelp av TA, synes dere det er bedre å trade i positiv trend eller spiller det ikke så mye rolle?

Det hjelper veldig hvis den større trenden er positiv.

Min kjære TA-gud @babyrage, kan du ved ledig tid komme med synspunkt på hvordan du syns Scanship ser ut teknisk? Den har gått mye i år, men jeg tror egentlig at den har potensiale til å gå enda mer med stadig flere kontrakter. Topp 20 innehar 90% av aksjene, og de foretar seg egentlig veldig lite på de nivåene vi er på nå. Lite skal til for å flytte kursen både opp og ned.

Ingen større kommentar på det tekniska. Kommer förmodligen konsolidere litt her frem mot neste trigger eller rapport. Aksjen har ett spillrom i kanalen mellom tidligere og nye topp.

1 Like

MACD for nybegynnere. Synes denne videoen forklarte det veldig bra. Spesielt det å se på avvik/divergens i MACD i forhold til kursutviklingen som en mer solid bruk av MACD kontra å bare se på skifte i momentum. Altså at kurs går opp mens MACD taper momentum og motsatt.

Tar gjerne imot innspill fra dere som har litt mer erfaring med TA.

4 Likes

Noen som vet om lærerike TA-videoer som kan hjelpe en nybegynner? :slight_smile:

1 Like