Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Det første salgssignalet fra Ichimoku cloud kom oppe på ca 15k, det neste kommer når det evt blir et bekreftet brudd på toppen av skyen og på bunnen av skyen. Da vil aksjen være i en negativ trend.

EDIT: det hadde sikkert vært greit å nevne at det er BTC/USD :smiley:

1 Like

Interessert i det samme selv, si ifra hvis du finner noe!

Jeg har sett litt på “the chart guys” på YouTube. Synst de er flinke til å forklare! De har også en egen nettside der de tilbyr kurs :slight_smile:

1 Like

Da er vi midt i skyen i dag, og BTC ser da ut til å ende i nøytralt territorie i dag, første gang siden oktober, når BTC stod i 4000$. Under skyen har vi ikke vært siden juli, når BTC stod i 2300$.

Ser at vi fikk en “bounce” på bunnen av skyen i dag.
image

1 Like

Ser ikke DNO ganske så fin ut nå? @christian, @TinvesT, olja er knallsterk i tillegg

Failswing over skya i dag fra DNO:

Har ikke så mye å si egentlig, kjenner overhodet ikke aksjen :slight_smile:

1 Like

Må sette meg ned og bruke litt tid på den skyen kjenner jeg (ref tidligere tråd). Virker som ett nyttig verktøy…

Tar det her i mangel av ett bedre sted… @Christian husker jeg helt feil eller laget ikke du eller noen andre her en innføring i ichimoku? Finner ikke igjen tråden så nå begynner jeg å lure på om jeg har drømt…

Det er vel under Guider som kun er tilgjengelig for insidere? @pdx?

3 Likes

Stemmer! :smile: Du kan prøve Insider gratis i 7 dager uten risiko @tottow :wink:

2 Likes

Det er altså alltid en risiko…

Riskioen her er at du faktisk elsker å være innsider pga de sinnsykt gode innleggene du får lese. Videre eser lommeboken ut for hvert aksjetips du får ;:wink:

Nei vent litt, oppside kalles det.

3 Likes

Og det DER kalles kjøpt og betalt markedsføring! :wink:

<nå tilbake til TA>

Du kan en titt på http://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:technical_indicators:ichimoku_cloud mens du funderer på om det er verdt å få en kortere sammenfatning :wink:

1 Like

Meget muligt vi er klare med en 2a. Burde begynne en 3’a nå opp mot 65 kr før en 4a følgt av en 5’a mot 95-110 kr. [47]
@babyrage
Prøver å sette meg inn i fib ext, for å få en pekepinne på gode targets, når en aksje tar ut ATH.
Har sett noen youtube vids, men hovedfokuset ligger på fib retractionns og mer difust rundt nye price tragets.

Hvordan tegner du dem og pleier de å treffe noe lunde ut i fra din erfaring?

-T

Flott timing. Lagte nettop en video om hvordan jag gjør det da jag fått flere PM om det siste tiden bl.a her på tekinvestor og twitter.

Prøvde legge opp videon men siden accepterar ikke filmer. Men du finner den her:

4 Likes

Takk!

Glemte svare på ditt spørsmål, men kan vise med ett eksempel.

Realfiction gav kjøpsignal etter vi tog ut tidligere high i September. Du ser en større en gjennomsnittlig volum dag + breakout, noe som indikerer kjøp.

Rent statistiskt gir 0.618% best risk-reward, og 1.618% er beste target rent statistiskt på oppsiden.

Vi tok ut 1.618% på noen dager, og etter lite konsolidering tok vi ut 2.618%, en nivå vi ennå ikke har klart å bryte.

Som du også ser respekterer aksjen ofte disse nivåene både som motstand og støtte.

2 Likes

Herlig takk!
Fikk ikke spillt av videoen på twitter, men tester igjen når jeg er ferdig på jobb,

Er man ny på fibonacci rekommenderar jag att man ikke bruker kun fibonacci, men også med en indikator. Her har jag feks brukt Stochastics.

OMXS30 weekly bunna ut på fibonacci 0.5 samtidigt som stochastics og gav kjøpsignal, dermed en “bekreftet bunn”

Her er også ett av mine favoritt selskaper Integrum som ser ut å ha bunnet ut på fibonacci 0.618 i en kortere rekyl. Det vi savner er en klar kjøp signal i stochastics.

1 Like

Noen som har noen GODE youtube kanaler man bør se på for å lære mer om TA? Føler det er mye useriøst, og mye dårlige “lærere” der ute. Tips mottas med takk :slight_smile: