Takk – svarer deg her @Deltoid, siden vi sklir litt off topic i Nanotråden nå
Position size er alltid all in av tre grunner. 1). Jeg har ingen problemer med å hodle ETH for jeg kommer til å trenge det før eller senere til ICOs. Så OM jeg skulle være uheldig så får jeg alltid bruk for ETH. Det er også en av grunnene til at jeg primært begynte å trade ETH fremfor BTC, selv om BTC har større likviditet og volatilitet. Jeg kjøpte ETH for å innvestere i ICOs og begynte å leke litt med det som stod igjen på kontoen, og så ballet det på seg. Overførte 4.5k euro for to uker siden. Så krakket markedet og jeg hadde is i magen lenge. Begynte å trade med denne potten sist fredag fordi jeg kjedet meg Den var oppe i 5.8k nå i dag før jeg tok ut noe ETH for å kjøpe noen andre coins.
2). Den andre grunnen er at summen er såpass “liten” at om jeg f.eks får 20-30 euro gevinst pr. ETH pr. trade så blir det ikke mye om jeg bare er inne med 50%. Så hver trade har vært maks kapital.
3). Når jeg er inne og jeg ikke trenger ETH umiddelbart kjører jeg SL på maks 0.5% av det jeg er inne med. Har fått noen papercuts under tradingen men synes det er bedre å tape 10 euro enn 100 euro. Flytter SL etterhvert som kursen stiger fra inngang. Prøver å unngå market orders.
Av signaler gjør jeg det veldig enkelt. Jeg ser på den generelle trenden på tradingview og gjør en analayse av den, hvor jeg prøver å anslå hvordan kursen vil utvikle seg ifht. hvilken formasjon som vil danne seg. Prøver også å tenke hvilken fase vi er i i markedssirkelen (accumulation, distribution, decline etc). Så ser jeg dette opp mot volum.
Dette gjør jeg 1 gang daglig. Så går jeg på Gdax og prøver å tolke candles så godt som mulig ifht. 12 og 26 dagers EMA. Gdax gir deg ingen andre indikatorer men ved å bruke disse + ordreboken (som er live) får du en ganske god pekepinn på hvor kursen skal (synes jeg).
Gdax har en aggregate funksjon hvor du kan se på ordreboken i en view som viser hver enkelt ordre, eller en aggregate opp til 10. Dvs. at du ser alle ordrene fra 600 til 610 i en bolk, alle ordre fra 610-620 i en bolk osv. Da kan man se hvor størsteparten av kjøperne og selgerne ligger og agere deretter.
Eksempel:
Her ser du vi ikke skal langt over 680 med det første, men muligens vi skal ned og teste støtte igjen. Hvor skal man legge seg? Har man tid å følge med så kan man agere etter candles, hvis ikke legger jeg inn kjøp på 620-ish.
Sjekker så dette opp mot EMA:
Noe som kan stemme OK i dette tilfellet.
Disclaimer: er på ingen måte noen TA ekspert, så ta alt jeg sier med en pose salt