Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Vel, en pinch i begynnelsen av en kontrahering sier bare at prisbevegelsen går inn i en thightere range. Så må man følge med på candles (inside-candles spesielt) for å vite når en exit pinch vil gi bevegelse en eller andre veien. Men hvis du ser nærmere så er det en grei bevegelse på også de du har markert.

Som sagt, dette er mest fra et intradagstrading perspektiv. Jeg er usikker på hvor nyttig det er for lengre bevegelser, har ikke testet.

Her er et eksempel fra i morges - pinch 1 gjør at rangen blir thightere, og vi får en bevegelse ned, men den største bevegelsen kommer på slutten av rangen. Du ser at vi fremdeles er i range ved pinch 1. Vi er faktisk 21 timer her og konsoliderer før vi bryter ned på pinch 2.

Jeg venter på en innsnevring av båndene nå, tror vi kommer til å konsolidere her frem mot i natt før vi får en bevegelse (ned) tror jeg.

2 Likes

Noen som har lyst å gjøre en TA av Starbreeze? @Babyrage? :stuck_out_tongue:

Ref: https://www.investing.com/equities/starbreeze-ab-b-chart

Vansklig å si så mye om det da aksjen er i negativ trend. Beste måten jag føler er å se på ulike tidsperspektiv og tegne opp litt støtte linjer om man har interesse for å eventuellt kjøpe en mulig bunn. Sen er det bare å krysse fingrene.


2 Likes

Hva tenker du om Targovax da @babyrage?

Du venter hel ikke til den krysser 22,3 før du handler nå eller ? :stuck_out_tongue_winking_eye: du hadde bra rett når fallet startet !

Gidder du en TA på den ?

På forhånd takk evt :smiley:

Håper på noe sånt i ett optimalt scenario. Men aksjen har allerede rekylert -60%, så får se. Tror også M&A aktiviteten i biotech kommer til å stige under 2018, noe som burde være en fin trigger for resterende selskaper.

Takk for svar! Greit å se at du heller ikke så noen klare støttepunkter ved første øyekast. Ser kanskje for meg noe slikt:

Må vel helt ned i 5-minutters chartet for å finne noe positivt via Ichimoku Cloud. Ikke helt tidsperspektivet jeg har lyst å trade etter.

Hva tenker du om støttelinjer som den jeg har tegnet opp som har flere mindre brudd? Jeg tenker at den ikke byr på noe særlig støtte, men at å kjøpe på nedsiden av den kan gi grei risk/reward, i hvert fall hvis evt kjøp stemmer med en tidligere bunn (som du har indikert på 7,45, 7,82 og 8,28.)

Synes støttelinjer er fint, men man får det aldrig presist. Så lenge man er litt fleksibel ved kjøp/selg ved disse linjene, og man er troende sin strategi er det bare fyre løs. Worst case scenario taper du litt penger.

1 Like

@babyrage hvorfor sluttet du med indikatoren TTM Squeeze? For mange falske signaler?

Har hørt om squeeze play før med BB og keltner channels, men visste ikke at det var en oscillator for det, konge at du deler slike eksotiske indikatorer.

2 Likes

Feels just nu

7 Likes

Tror jeg har funnet noe du nok kan tenke deg å lese angående busted patterns @babyrage: http://thepatternsite.com/Busted.html. Busted patterns, f.eks et brudd ned fra et high-tight flag som det du har vist, som så går mindre enn 10%, og så reverser og går over buy-pointet er et busted pattern. Som iflg Thepatternsite gjør busted patterns det bedre enn den vanlige versjonen av handelsmønsteret. :stuck_out_tongue:

Why does better performance happen? I can only guess at the cause. Perhaps you have heard of the belief that the market likes to confound the most people. If everyone expects the market to drop, it rises instead. A triple top is supposed to break out downward, and it does. But when the drop is meager and price rises, it takes on a life of its own and soars.

3 Likes

Jeg har brukt mye tid på å lære meg TA for å skaffe meg gode innganger, men har ikke brukt i nærheten like mye tid på å skaffe meg gode utganger. Kunne trengt noen gode tips. :slight_smile:

Fibonacci extensions for å finne motstand er nå en ting, men de bekrefter jo ikke akkurat slutt på oppgang.

1 Like

@Christian du har tydeligvis mye kunnskap om de inngangene ihvertfall :slight_smile: Noe lektyre/videoer/artikler du vil anbefale spesielt for å få litt mer kunnskap om TA? (Utover det som ligger her på TI).

Tenker du da på kurser over ATH?

Er dette et flagg? Eller er mangelen av høy nok flaggstang ødeleggende?

Ideelt sett skal konsolideringen i et flagg peke nedover og stangen dekke candles innenfor konsolideringen, men det finnes mange variasjoner! Google bull flag og se om du finner noe annet som ligner?

2 Likes

https://www.investtech.com/main/market.php?CountryID=1&ref=anmailnovr&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=vr_PatDtSell

@h3nk1 ? Explain yourself dear Sir.

3 Likes

Gode muligheter i Disney, ca 50% ved brudd opp av trekant. Kjøp nå gir -4% sl, 66%.

3 Likes


Mulig shortkandidat ved brudd på støtten, meget bull ved brudd på motstand av trend.


Bull vimpel


Fin inngang ved bunn av trendkanal


Bør bryte øvre motstand, men da også meget bull.

5 Likes


Fallende trendkanal, kjøp på brudd


Skummel under 65,5

Dette var noen fra min watchlist :slight_smile:

10 Likes