Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Listen er ikke vits å oppdatere før etter stengetid fredag. Kjører bare 1 ukes intervall.

Siste 14 dager har vært bra. Photo viste styrke 2 uker på rad for så å ha en litt svak uke sist. Men det var som forventet i forhold til testing /konsolidering før brudd. Azt viste en liten reduksjon i styrke forrige uke. Men vil nok hoppe opp igjen denne uke. Litt volum kom inn i går og idag. Muligens konsollidering for å absorbere volum.

Ellers har NANO vist høy relativ styrke 3 uker på rad, så ikke overasket at den stakk denne uken.
PCI viste og styrke forrige uke, og ser ut til teste den oppgangen denne uken.

Dette er kjappe observasjoner nett nå. Men går som regel igjennom dette i løpet av helga for å lage watchlist for kommende uke og potensielt en “gameplan”.

Etter oppdatering i kveld vil jeg kunne kjøre en filtrering igjen for å se etter endringer i indekser, ranking på aksjer. Og potensielt kjøre en filtrering på minervini scan eller lignende.

2 Likes

Tema for diskusjon?..
Cantargia åpnet med GAP opp en del prosent i dag. Jeg har hatt posisjon her med inngang på 28.
Vanligvis er jeg ikke noen fan av gaps, så det er fristende å selge før det kanskje blir fylt.
Derimot er det bare et par uker siden kursen var over dagens laveste. Går det i dette tilfellet an å tolke det som at gap’et var “forhåndsfyllt”? :sweat_smile:

Har ikkje hørt om “forhåndsfyllt” gap.
Men det finns mange typer Gap og noe må nødvendigvis ikkje fylles.
Søk på nett så finn du mye info.
Eks:

1 Like

Forstår heller ikke hva “forhåndsfyllt” skal være i denne sammenhengen men sjekk volumet!
Dette er jo et break-way gap - og selv om det kanskje skal fylles senere så er vel ikke target for formasjonen nådd enda… er vel bare å sette SL på LOD i dag og la det stå til? :popcorn:

1 Like

Dette er kanskje relevant
http://thepatternsite.com/islandrev.html

2 Likes

Takk, interessant :slight_smile:
Har ikke solgt noe, men har en S/L over min entry.
Får prøve å treffe toppen på øya dersom det er en slik formasjon :slight_smile:

Hei! Jeg var aktiv i denne gruppen tidligere, men har ikke postet på en stund. Jeg føler det nå er på tide å bidra litt igjen så planen er å cherry picke et eneste chart hver uke, som ser ut som smør teknisk for de kommende dagene/ukene. Stoploss legger jeg ved, men ikke indikatorer jeg personlig bruker og kriterier for bestått synsundersøkelse av kandidat.

AECO (African Energy Corp) er første kandidat ut. Mulig W(ukentlig) bulflagg med all time high ved brudd opp.
Stoploss; 2.99.

6 Likes

Kan se ut som et times bulflag.
Bryter denne ned snakker vi daglig konsolidering, bryter det opp snakker vi null motstand videre og all time high.

4 Likes

Brudd opp av penant og stoploss flyttes opp til 3,48. Får se hvor lenge det går an å grinde denne nå som all time high er tatt ut.

2 Likes

38% flush på under to min har jeg aldri sett før så vidt jeg kan huske. Var kanskje ikke så lurt av meg å gå ut med stoploss.

2 Likes

Er det noen her som bruker børsdata sine sider for TA og kan fortelle meg hvordan jeg får inn volumprofile i deres versjon av Tradingview?

Mest sannsynlig ikke mulig. Da det ikke er en full versjon av Tradingview de kjører. Mangler flere verktøy der ser jeg.

1 Like

Noen som har tips til gode kurs i TA?

https://www.udemy.com/course/technical_analysis/

1 Like

Prøv litt av innholdet på denne kanalen.
@pdx 4år Nekrofil Holmes innlegg i bunn av tråden

3 Likes

Siste ukers utvikling av indeksene i relativ styrke opp mot OSEBX

Indeksene er rangert over 6 ukers MA. Så plutselige endringer vil ikke gi umiddelbar hopp i ranking fra
9 til 1 f.eks. Dette for å unngå indekser med få selskap i seg, f.eks tidligere OSE55GI ikke gjør voldsome hopp pga, ett enkelt selskap drar hele indeksen.

Kan tydelig se OSE10GI, nå kalt OENG, har hatt en markant forbedring i ytesle i forhold til de andre siste 4-5 ukene. Så en tydelig hopp for ca 4 uker siden, med forbedring over tid.

En annen som er verdt å legge merke til er OSE35GI, nå kalt OHCG har hatt en markant forbedring siste uken, og klatret fra siste plass og opp til 7 plass.

Helseindeksen er særdeles spennende, da det er flere selskap som klatrer på ranking siste par ukene.

rs

3 Likes

Disse sidene gir en bra innføring i mye TA:

1 Like

Noen som har noe erfaring med FinBox?

Finner ikke en helt passende tematråd for denne - men her er i alle fall en mini dokumentar om Flash Crash traderen Navinder Sarao:

1 Like

Någon som testat dessa 2 appar ?

Stockhistory er nå tilgjengelig i Excel hvis du har signet deg opp på insider tilgang :slight_smile:

Kan få historisk kurs på daglig, ukentlig og månedlig.

Totalt kan du få ut historikk på: Date, Close, Open, High, Low, Volume.

4 Likes