Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Tekinvestor tilbyr disse dataene? Hvor ligger de? Og hvor langt tilbake går de i tid? Hva er kilden for disse dataene?

Oisann, beklager. Ser det kan feiltolkes. Insider i office 365. Du får da tilgang til enten beta eller insider versjoner av excel.

Ok, får kikke litt på det.

Men hva er den/de beste kilden(e) for å hente OHLC data på Oslo Børs du er kjent med?

Spørs hva du trenger og i hvilket format.

Tradingview - Kan hente ned csv-fil med alle verdier du ønsker. Men er ikke historisk.

Borsdata - Krever abonnement, og kan foreløpig bare gi deg daglige intervall.

Finbox- Den dyreste, men muligens også den mest komplette plassen å få data.

Excel - Gratis, hvis allerede har office abonnement. Men du må signe det opp for innsider/beta tilgang. Da det enda ikke er kommet til full release versjonen.

4 Likes

Takk for input. Hvor langt tilbake går Excel data med insider/beta tilgang?

Har ikke testet. Men med tanke man kan få månedlige på historisk så går jeg utifra et godt stykke.

Men du kan ha dager som mangler data. Stort sett lite likvide aksjer. Men som sagt, det er fremdeles ikke lagt til release. Men data som er tilgjengelig ser ut til å være korrekt.

3 Likes

Er det noen her som er gode på Fibonacci og vil si noe om hvordan dette spiller seg ut på BTC og ETH nå?

Noen sier dette er en av de klareste vimplene de har sett på en stund. Hva betyr det?

Fant ut av denne. Den vimpelen betyr vi skal opp til 34? Stemmer ikke det?

Det blir litt for enkelt å si. Men du kan selvsagt få rett

men hva sier boka? Jeg kan ingenting om dette. famler bare rundt.

Nå er ikke jeg en «daytrader», men så denne i går og leste meg litt opp. Sånn jeg skjønner det er det høyden på selve vimpelen du kan legge på brudde ut av vimpelen. Ikke hele stanga.
Så handlet litt i dag. Inn på 20,6 og ut på 24,0.
Så får vell takke deg @Sirli :slight_smile:

1 Like

Her kan du lære om formasjoner og litt om sannsynlighet.

Vimpelen ble til et Bull flag. Hva tror dere om brudd opp nå i morgen?

Flagg peker nedover evt rett bort, så nei, ikke et flagg. Det er en helt vanlig trendkanal

1 Like

Søren. Trodde det var noe mer eksotisk :slight_smile:

Cup and handle gone wrong…? :slight_smile:

2 Likes

cup and lost handle? mista i oppvaskkummen formasjon.

TA sliter ofte i møte med nyheter.

1 Like

Derfor man skal vente til formasjonen er ferdig

2 Likes

Screenshot 2021-01-26 233022

Nå er det mye annet å pirke på i det chartet på det tekniske som gir flere advarsler i tillegg :man_shrugging:

3 Likes