Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Greenstat

Hadde ikke forventet Aker inn her i det hele tatt, og er veldig positivt overrasket. Men nå når de kommer inn kunne jeg tenkt meg å gå inn med litt mer, så hadde et håp om en mulighet til det på 5,5. Får bare se hva prisen på en evt. folke-emisjon blir.

Spennende tider i hvert fall!

2 Likes

Fikk svar på Mail i dag at det jobbes mot q3 for notering

Rep.emi til kr 5,5 for eksisterende aksjonærer om noen uker.

Alle sakene enstemmig (nesten) vedtatt på EG idag. Tror selskapet er fornøyd med partnerskapet med Aker :smiley:

Så det blir ikke emi for nye aksjonærer?

Aker får en person i styret også.

Det vil først bli en rep.emi for nåværende aksjonærer på 5,5kr. Deretter vil de kjøre en ny emisjon som er rettet mot alle. Denne vil nok bli priset over 5,5kr per aksje.

Det er også gjort en avtale med Aker Clean Hydrogen at de skal ha en eierandel på like under 20%.

1 Like

Hva tror(tipper) dere er en realistisk kurs når Greenstat går på børs?

Som de sa under EOGF blir børsnotering mest sannsynlig etter sommeren 2021.
Mye kan skje frem til det… Blandt annet skal anbudet Glomfjord Hydrogen kjemper om avgjøres før sommeren 2021.

De kjører nå en rettet emisjon på 5,5kr før de kjører en åpen emisjon i de kommende ukene. De har kjørt emisjon på 1kr, 2,4kr 2,9kr og 4,0kr før. (Rett meg gjerne da jeg kan huske feil)
Neste åpne emisjon blir siste før notering i henhold til det de skriver på siden sin.
Skal man tippe blir neste åpne emisjon på 6-10kr mens hvilken pris de går på børs med er for tidlig å si for meg.

1 Like

Bygger stein på stein her. Trur denne kan bli kjekk å ha i portefølgjen i haust når dei går på børs.

Greenstat India inngår samarbeid med Indian Oil.
https://pib.gov.in/PressReleasePage.aspx?PRID=1699051

Noen som får med seg EOGF i dag ( startet kl 08:00) og kan gi et lite referat?

Jeg var på gen.fors! (teams).
Grei gjennomgang som den forrige.
Det blir ikke nok emisjonsaksjer til at alle kan opprettholde sin eierandel, det var kanskje ikke så overraskende. Så vidt jeg skjønte kan man ikke kjøpe ubrukte tegningsretter (?).

Det planlegges en ny emisjon om ikke altfor lenge der også nye investorer kan delta. Prisen blir da trolig høyere enn 5,5 kr.

Tusen takk : D Så man er heldig hvis man får overtegnet vesentlig?

Jeg tror ikke man får overtegnet siden tegningsrettigheter som ikke brukes ikke kan kjøpes av andre.

1 Like

Emisjon ble kraftig overtegnet. Jeg fikk 1/7 av aksjene jeg tegnet.

image

Noen som vet hvilken markedsplass denne skal noteres på?

Så det blir ikke egen notering for greenstat senere i år?

Greenstat skal noteres på Euronext Growth ila 2H slik jeg har forstått det.

1 Like