Ja sant, modifiseringen glemte jeg i farta, uansett gull verdt og har troa aå at flere rederier kan overraske i Q3
Tror summen er med opsjoner?
Jeg tror nok også at Havila har mulighet til å oppnå et positivt resultat i 3Q, men så er de jo for så vidt også priset til ikke å skulle tape noe mer av sin begrensede egenkapital.
Utfordringene blir den påfølgende vinteren- med lite egenkapital/kapital samt høy gjeld både ift. inntekt- og flåteverdi.
Såvidt jeg vet er dem vel fredet til 2025 av kreditorene.
Ja, men om jeg husker rett, ifølge betingelsene deres så må Havi foreta cashsweeps, altså at overskytende over en viss grense går til betaling av gjeld. Jeg tror ikke det er satt noen sånne betingelser for Soff og Sioff, og de har dermed friere tøyler mtp. cashbeholdningen deres.
Det er nok korrekt, men den ordningen bygger/styrker selskapet ved greie resultater.
Ja, men aksjekursen på det som nå er P/B=1,4 kan nok ikke anses som fredet dersom det skulle bli slik at røde tall gjenoppstår ila vinteren.
Jeg tipper vi om noen dager vil se at en- eller flere tradere har beriket seg på fomoers bekostning slik tilfellet var i forrige uke.
Simply Wall Street er ute med en analyse av HAVI med fair value på hele 160,85 kroner.
Significantly Below Fair Value: HAVI is trading below our estimate of fair value (NOK160.85).
Hehe - Mulig Simply wall street BOTen bør google “Per Sævik”…
Nordsjø spotten er i praksis utsolgt for AHTSER nå de kommende dagene. Havila Jupiter på oppdrag til 350k/dag og Havila Venus fikke nettopp tildelt oppdrag for Aker BP, foreløpig ukjent rate, men den er garantert høy.
Dette er ekstremt viktige inntekter for Havila Shipping som er et såpass lite rederi og hvor ca. 20% av fartøyene i flåten er i spotten.
Og således er det derfor jeg har ment at Havila kan levere meget sterkt i q3 grunnet betydelig høyere grad av utnyttelse og rater i spotten gjennom dette kvartalet sammenlignet med q2.
Dette lover godt.
16/09/21 [HAVILA VENUS](javascript:void(0) Aker BP R/M Maersk Integrator, D/D 14 19/09/21 RNR
13/09/21 [HAVILA JUPITER](javascript:void(0) Well Expertise R/M Borgland Dolphin , D/D 14 19/09/21 NOK 350000
Havila Shipping har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt etter at investorene stadig har gått oppover i pris for å komme seg inn. Et kjøpssignal er utløst og videre oppgang for aksjen indikeres. Kursen har steget kraftig etter kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 3.19 kroner. Objektivet ved 4.44 kroner er nå tatt ut, men formasjonen signaliserer fortsatt utvikling i samme retning. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 3.85-3,50 kroner. Positiv volumbalanse, med høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt. Aksjen har nå konsolidert flere dager mellom 4,40-4,80 før videre oppgang.
Mellom lang sikt - da snakker vi fire uke til fire/seks mnd? Husker ikke helt, verdt å ha i bakhode for dem uten investtech abonnement. Støtte etablert på 4,18, vi er på vei mot ny test av dette nivået. Holder støtten utløses kjøpssignal for meg.
Aiaiai, det støvsuges aksjer i Havila om dagen.
Bra om 5 brytes
Absolutt, ganske trygg på at så skjer, men om det blir idag eller neste uke er jeg usikker på.
Men, liten tvil om at kjøpsinteressen er sterkt stigende og med så få antall “frie” aksjer kan denne gå langt.
Nesten 140k aksjer på kjøpssiden på de 5 øverste nivå nå.
Såvidt jeg kan bedømme ser det ut til at de 4 fartøyene av Havila i Nordsjø spotten alle vil være i jobb fra helgen av.
Er ikke uenig der, men dette med antallet frie aksjer har sine fordeler og ulemper, daglig omsetting forsterker ulempen - for dem som vil raskt ut🤓
Enig i det.
Men, dersom de “riktige” kreftene er store nok betyr det ikke så mye.
Der kom oppdragene på de 2 psv’ene.
Havila Borg PSV 7400 800 No VAR ENERGY N (19/09) Stavanger NOW
Havila Clipper PSV 8160 805 No EQUINOR N SUPPLY DUTIES, D/D Bergen 21 Sep