16/09/21 [HAVILA VENUS](javascript:void(0) Aker BP R/M Maersk Integrator, D/D 14 19/09/21 RNR
Havila Venus er ikke den største i klassen, men skulle ikke forundre meg om denne slutningen er rundt 700k.
Fra artikkelen:
“Siste rapporterte slutning er gjort til 750.000 kroner pr. dag”
Merker meg også denne:
“Man skal ikke lenger tilbake enn til forrige uke da ratene lå på 100.000 kroner pr. dag. Det dekker bare så vidt redernes driftskostnader.”
Ratene fortsetter oppover.
Faktisk rate på 800,000.
17 Sep 21 AHTS SIEM OPAL AKER BP N ALL DUTIES, D/D 14 20 Sep 21 NOK 800,000
Havila Borg med NOK 120,000
17 Sep 21 PSV HAVILA BORG VAR ENERGY N SUPPLY DUTIES, D/D 10 19 Sep 21 NOK 120,000
Ingen tvil om at det er Havila av rederiene som profitterer mest på at spotten er som nå i q3.
De har 4 av 13 operative fartøy i Nordsjø spotten og således vil det bidra til store positive bidrag nå i q3!
Synes Havila klarer seg bra så langt idag, er nok noe motstand i området rundt 4,9-5, men har et håp om at den fortsetter den fine opptrenden framover.
Liker også at omsetningen fortsatt holdes oppe, positivt.
Jepp, denne dagen kom Havila godt ut av, ingen tvil om det og fortsatt høy omsetning til Havila å være.
Lover bra for fortsettelsen.
Alle selskapets fartøy i Nordsjø spotten er på godt betalte oppdrag 7-12 dager til framover.
Positivt såvidt jeg kan skjønne, dette klarte dem ikke i q2.
Har sett litt på dagens melding, har dog ikke satt meg inn i hvilke to fartøy dette dreier seg om.
Registrerer at for q1 innbetalte selskapet totalt 3,32 mill på disse lånene.
I q2 betalte dem 0.
Nå for q3 betaler dem altså totalt 7,7 mill på Havi 04 og 07.
Tilbake i q4 betalte dem totalt 10,4 mill.
Jeg tar dette som tegn på som jeg har trodd en stund at q3 blir et ganske brukbart kvartal.
FOMO-Varsel!!!
Tja, hvorfor ikke kjøpe til 6,50, når du kan kjøpe mengder til 5,70- og nå 5,40
Uansett årsak, mange prosenter.
Begynner å lure på om selskapet er i spill
Dette er ren trading. Sikkert samme aktører som vi så sist.
Det værste er jo ikke at dette er noen gal pris- isolert sett. Det blir bare, slik jeg ser det, veldig galt ift. flere av alternativene.
Enig: Fine greier. Alt dette er vel egentlig bare spill?
Uansett, fine greier.
Fantastisk utvikling og etter hva jeg observerte i auksjonen vil dette kunne fortsette oppover.
Lå vel en post på 200k aksjer på kjøp på rundt 5,80 en stund, tydelig at noen større har fått opp interessen.
Man skal ikke bli overrasket om den fortsetter oppover mot 10, store krefter inne og kjører nå uten tvil
Tja, tror jeg holder munn idag
Kunne jo tipset meg om denne?