Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Ser det nå, er nok ordboken som har «hjelpet» meg😂 skal nok være « i tiden fremover»

Pratet litt med @Janno om Havyard i Fjord1 (FJORD) tråden og synes det så interessant ut fundamentalt. Synes det så teknisk interessant nok ut til at jeg kjøpte en liten post i dag.
image

3 Likes

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180309.OBI.20180309S27

MMC First Process AS has within 2018 signed many new contracts for both
Norwegian, Scottish and Russian fishing vessels.

The orders include MMC FP’s own environmentally friendly refrigeration and
freezing systems.

The order backlog for the refrigeration area in MMC FP is more than NOK 200
million.

… Jeg tror 2018 kan bli ganske bra jeg :stuck_out_tongue:

1 Like

Hærlig, hvordan reagerer kursen ? Står i kø på rema :money_mouth_face:

Første reaksjon: løp og kjøp.
Reaksjon #2: endelig kan jeg komme meg ut av denne drittaksjen.
image

For meg så var dette bekreftelsen på at 2017 ikke kommer til å repetere seg og at 2018/19 blir knallbra. Market cap på 330 MNOK og ordrereserve for 2018 på 1900+200 MNOK og 1700 MNOK for 2019. Yes please! :slight_smile:

3 Likes

Jeg tror på brudd av fallende trendkanal i dag. Fint hvis den closer over 13,9. Tok en liten post i går da volumet så ut til å tørke helt ut etter forrige melding. Det eneste jeg ikke liker med denne aksjen er at i stille perioder er det vanskelig å selge større posisjoner uten å påvirke kursen for mye.

Straks på kontoret igjen, dette må jo være en gavepakke, økte ordrer, økte marginer og fortsatt mcap som den berømte pølseboden

2 Likes

Skal gi deg noen tall og artikkler når jeg kommer hjem, har lenge sakt at MMC forsvarer verdien til Hyard på 12-15kr.
Er jo verftet som drar ned kursen.

2 Likes

Jepp, er nok mange som er skremt bort pga 2017 og negativ P/E.
P/S og P/B er ganske langt ute på tur. :stuck_out_tongue:

Jeg liker ikke den tankegangen, hele greia er jo Havyard. Det som har gjort at jeg kjøpte meg inn her er som du ventet på, at de fikk kontrakter fra Fjord1 som burde gjøre at verftet ikke blir et pengesluk. Det er jo usannsynlig at de kvitter seg med verftet, tipper det er rimelig nært knyttet til familien.

1 Like

Nei men MMC FP kan bli spinnoff for å få frem verdien i Hyard? Husk at de bare eier 75% også.

Jeg har enda ikke vært med på et selskap som har splittet opp på den måten, hvor aksjonærene i det opprinnelige selskapet har kommet bedre ut. Har alltid bare vært masse penger til advokater, meglere osv osv. Det kan være jeg har dårlig erfaring men…

Litt konsolidering på gang:
image

4 Likes

Hehe, mente heller ikke at de skulle kvitte seg med noe. Er bak tastaturet nå, så lettere å ordlegge meg :slight_smile: Var bare en teori noen hadde siden Havial ville selge seg ned ( sikkert til 51%) og det sto i rapporten 2017 at de ville fremheve den reelle i Havyard.

Uansett gikk over rapporten og ser MMC tjente 14 mil i 2017 og ikke 32 mil som i 2016, sikkert pga de opp bemannet med 30-40 pers i 2017 og fusjon i november. Så utsagnet mitt om at MMC forsvarer en kurs på 13 er da ikke holdbar :sweat_smile:

Sjekket å det var 1700mill backlogg i 2019 totalt for Havyard, med fergene som kom nettopp.

Havyard ship tec omsatte for 460 mill i 2017 og de har rundt 1300-1400mill i 2018 og 19. Så har trua på at de ikke blir et pengesluk i 18/19 nei, var pengesluk i 2017 jeg mente :wink:

1 Like

2 Likes

CFO Pål Aurvåg har i dag kjøpt 5000 aksjer til 14kr/stk.

5 Likes

Jeg synes det er mange tegn som tyder på at Havyard har gjort en turn-around! Da er det bare å vente på at det reflekteres i aksjekursen. :slight_smile:

3 Likes

Oiii! CFO kjøper, da er d et godt tegn på økonomien. Litt lite, men sender et greit signal til markedet.

Forrige innsidekjøp kom fra CEO fra HPR ( Havyard Production & Service Sp. z o.o.) på 1000 aksjer (11.7 ish?) med en Polsk lederlønn.

2 Likes

Eg tror Havyard er den type aksje man skal eie for en liten del av porteføljen, glømme den, ta den frem om ett år, så selge.

1 Like

HR Direktør Frank-Levi Kvalsund i Havyard har fått lønn og fyller på med 1500 aksjer :stuck_out_tongue:
Små beløp, men ingen av de som kjøper nå har mye aksjekapital fra før.

Name of notifier: Frank-Levi Kvalsund
Reason for notification: [Notinfier’s own trading]
Name of issuer of the financial instrument: HYARD
Description of the financial instrument: Share
Type of transaction: [purchase]
Time of transaction: 13.03.2018
Marketplace for transaction: Oslo Børs
Price per share: NOK; 14,00
Transaction of volume: 1.500
New holding after the transaction: 3.656

4 Likes