Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

@lafse fikk svar fra IR.

“Vi er med gjennom den nye konstellasjonen Vest Nord Group som eier 40% av VO.”

1 Like

Et innsidekjøp til:

Volumet i aksjen er dessverre veldig lavt. Det blir nok bedre etterhvert som de leverer ok kvartalstall.

3 Likes

Fortsetter å krype oppover på lavt volum. Et veldig styrketegn å gå opp på en dag som denne.

4 Likes

Ja, var digg med noe blått i dag

1 Like

Godt å være “all inn Hyard” nå ja, selv om d var hardt for 3 mnd siden :disappointed_relieved:

Noen sunnmøringer hær, @Kronn?:sweat_smile:
http://www.smp.no/nyheter/2018/03/20/–-En-revolusjon-for-fiskeindustrien-16325420.ece

3 Likes

De tar seg vel ikke råd til å abonnere? :stuck_out_tongue:

1 Like

Er noe lenger sør :sweat_smile:
Spennende utvikling i akjsen, som eg sa lenger oppe, denne aksjen skal man bare eie, glømme for så og profitere på den om ett års tid :yum:

1 Like

Da er d bare å spekulere i hvor de skal bygges.

1 Like

Positivt at den bikka over 200-dagers snitt i dag på 14,99.

… i Havyard Group kanskje? :stuck_out_tongue:

@Kronn greit å ha deg i aksjen, hvis du selger deg ned, så vet jeg at jeg har sittet for lenge.

Etter å ha sett hvordan dysfunksjonell ledelse kan rævkjøre et selskap, så tenker jeg nå at her er det en ledelse som er i ferd med å få gode selskaper ut av en lavkonjunktur. Det er gjerne en glimrende mulighet for solid gevinst.

1 Like

I tillegg bor han rett ved sørish, så vi kan sende han på en kjøretur for å sjekke aktiviteten ved verftet! :wink:

Usikker på kapasiteten og leveringsfrist på båtene. Havyard verftet hadde kapasitet til ca 4 nybygg i året mener jeg det sto en plass. Så om det er levering i slutten av 2020, burde det være fult mulig!

Fant dette på hjemmesiden.
Havyard ship Technology

Key figures

98.000 m2
4-6 newbuilds per year
400-500 employees and subcontractors
135 x 20 m built-in dry dock
185 m outfitting quay

1 Like

Får klemt inn to til mao. :smiley:

1 Like

Fyfaen glad de gikk for nytt design! Førsteutkastet så ut som en båt som skulle frakte kyr!

“De fire skipene er nyutviklede design fra Havyard Design AS, som er en del av Havyard Group ASA”

De fire skipene er nyutviklede design fra Havyard Design AS, som er en del av Havyard Group ASA, som igjen er kontrollert av Sævik-familiens holdingselskap Havila Holding AS. Skipene er omtrent 125 meter lange og 20 meter brede, og kan ta omtrent 700 passasjerer.

«Skipene kommer til å bli bygget delvis i Norge og delvis utenfor Norge. Jeg er egentlig litt forundret over at så få norske skipsverft har meldt seg på konkurransen i en tid der bransjen sliter», kommenterer Sævik.

Det forrige designet.

1 Like

Hyard er ett kjempe selskap som har fått svært dårlig betalt for jobben de har gjort. Her e det mye spennende på gang!

Når det er sagt så må jeg jo innrømme at jeg har solgt meg litt ned den siste tiden. Det er jo så mange andre spennende muligheter som dukker opp i disse dager. Med inngang under 10,- så må man neste si seg fornøyd med avkastningen. Vet at jeg kommer til å trege neste år så hadde ikke hjerte til å selge alt. Tar dessuten så utrolig lang tid i ett selskap som dette.

1 Like

Oppgangen her er alt annet en treg, er jo fint plass til 50-100% opp i år hvis de leverer.

Samtidig, det er ikke galt å ta gevinst. Jeg har jo bare en liten post her inntil videre. Jeg synes det ser bra ut, men man vet jo aldri. Det tar gjerne et år før jeg helt får feelingen med et selskap.

Ingenting feil med selskapet! Jeg har hatt 2-300% avkastning tidligere uten å selge da jeg har stor tro på selskapet. Har vel hatt store deler av min pott i Snart to år, men nå må jeg rett å slett rebalansere da det dukker opp nye gode muligheter. Som sagt jeg har mer igjen og skulle kursen mot formodning falle tilbake så kan jeg for bli grisk :heart_eyes:

1 Like

Aldri dumt å ta gevinst, særlig i disse volatile tider. Tror det kan være greit å sitte med litt ledig cash akkurat nå!
Personlig selger jeg ikke før Q2, for å jakte nye investerings caser. Da jeg syns det blir rart å selge mens det går bra. Reduserte heldigvis litt tidlig 2017 da vi var rundt 20kr +, men kjøpte meg inn litt for tidlig på 15-17kr og litt rundt 10kr nå i desember :slight_smile:

"Grunnet økt ordremengde innen nye spennede skipstyper
vil vi styrke vår teknisk- og designavdeling. "
https://www.havyard.com/career1/vacancies/

A shipyard has yet to be named.
"The ship design is already done, according to local reports, as the Havyard Group has put together a vessel concept and general plan. The company shares ownership with Havila, under the Sævik family.

2 Likes

Hehe, du får det til å høres ut som eg treffer hver gang, det gjør eg da ikke, sitter bl.a litt kost i nano med en trade som er rødere enn brann trøya :+1:

1 Like

For å si det på en annen måte: hvor ofte selger du deg ut for tidlig? :money_mouth_face:

2 Likes