Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Nei, dette selskapet rører jeg ikke med ildtang…

Grønn spinnoff, Ballast vann rense delen??

Hatten av til Sævik familien om de klarer å redde formuen med en esg spinnoff.

De er vel nesten all inn Verft, offshore, reiseliv og drukner i gjeld, minus Fjord1 som går greit på bekostning av pendlere.

1 Like

Vel, over 30kr aksjen da blir det jo litt peng sjølv med ett frimerke kjøpe idag

Blir en fin oppgang i morgen også da, alt positivt i media er jo som rakettbensin…

Tok 2k like under 6 :see_no_evil:

Edit: skjedde der da, fat finger på kjøp ? :thinking:

Ser ut som robotkrig

Ut på 6,5
Med dei på 4,2 igår, så ble det middagspenger noen dager

1 Like

Gjennombrudd for smart bro

Dersom folk faktisk er så ivrige etter hyard aksjer, så burde jo selskapet bruke muligheten til å hente noen kroner nå, er konjekturer hinsides hale det som her skjer no.
Restrukturering er jo case nummer 1 her

2 Likes

Jeg tror de prøver på det, vil være et “genialt” trekk å utnytte momentumet i markedet Stoler ikke på ledelsen hær uansett, så skyr aksjen :slight_smile:

2 Likes

Skal ha bein i nesen om du sitter over helgen med disse aksjene .

1 Like

Gjenåpning av verfts aktiviteter

emisjon må være meget nært forestående her.

Lokalavisen nett no:

« Norsk skipsbygging i underskot

Artikkeltags

Av NPK

Publisert:16. oktober 2020, kl. 13:31

Vard Group, Ulstein Verft og Havyard Ship Technology går til saman med 2,5 milliardar kroner i minus, noko som gjer at norsk skipsbyggingsbransje for femte år på rad går med underskot.

Sitat slutt

for kun kort tid tilbake så gikk flere lokale verksemder frem og fortalte om p dei måtte ta store tap grunnet at hyard ikke kunne gjøre opp seg, da Havyard inngikk betalingsstopp.

At noen skal få hyard til nesten en milliard i mcap pga den grønne bølgen finner Eg nesten svært betenkelig, det vi har sett denne uka i denne aksjen, mener eg må være helt på grensen til etisk forsvarlig, men lenge leve dei som klarte og stjele noen traderpenger fra dei som er litt meir amatørmessig.

PS : nei eg er ikkje bitter, hatt to trader med noen små kroner i pluss

1 Like

ja og folk må merke seg at @Kronn nevner restrukturering , det er en stor risiko for at det kan skje.

Så klart de ønsket den mcap, når de selv eier aksjer… Det meste på børs i dag er traderstyrt og FOMO…

Notification of trade

1 Like

Innsider kjøpt 160 aksjer?

1 Like

Aksjen går sikkert flere kroner på denne på mandag :rofl:

Nå er set veldig lite frie aksjer i denne, derfor får den gjerne enorme utslag ene eller andre veien,

Insolvens er et vilkår i norsk og andre lands konkursrett for konkurs, og er definert i Norge konkursloven som at skyldneren har problemer med å innfri sine økonomiske forpliktelser etter hvert som de forfaller (illikviditet) og vedkommende er i økonomisk underbalanse (insuffisiens).

[image]

no.m.wikipedia.org › wiki › Insolvens

Insolvens – Wikipedia

Neida, eg tror ikkje dem går konkurs, men dei er helt klart i brudd med lånegivere og under samtale med desse.
En gjeld på oppimot 2 milliarder.

Kursen må gjerne traderstyres til 10-15-20kr, eller ri en grønn bølge til enda høyere kurser, men bare vær klar over at selskapet er i akkutte kniper hva gjelder økonomi, med minus ek.

« Egenkapitalen i konsernet er redusert fra NOK -114,7 millioner ved utgangen av 2019 til NOK -138,0 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020. Egenkapitalandelen redusert fra -6,5% ved utgangen av 2019 til -7,6 % ved utgangen av andre kvartal 2020.
Gjeldnemdas arbeid i Havyard Ship Technology AS forventes avsluttet i 4. kvartal 2020.
Styret vurderer at utfallet av gjeldsforhandlingene ikke er avgjørende for fortsatt drift i andre deler av konsernet.
Kreditoraksept av tvangsakkord vil gi positiv påvirkning for egenkapitalen.
Omløpsmidler er økt fra NOK 1 470,8 millioner ved utgangen av 2019 til NOK 1 535,9 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020.
Total gjeld er NOK 1 960,6 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020 sammenlignet med NOK 1 875,1 millioner ved utgangen av 2019. Endring i all hovedårsak er økt byggelån og annen kortsiktig gjeld.
Total kortsiktig gjeld er NOK 1 892,3 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020, sammenlignet med NOK 1 785,0 millioner»

Ordrebøkene er redusert med nesten 1 milliard siden utgangen av 2019

« • Vi var i brudd med våre lånevilkår pr Q2 20 siik at alle langsiktige lån er omklassifisert til kortsiktig.
• Det ble i juni enighet om utsettelse av forfall av Obligasjonslånet til september 2020 og likeledes utsettelse av avdrag på lån til DnB. Det jobbes med å utsette dette ytterligere. Det er en pågående prosess vedrørende løsninger for å styrke konsernets finansielle stilling.»