Nei, dette selskapet rører jeg ikke med ildtang…
Grønn spinnoff, Ballast vann rense delen??
Hatten av til Sævik familien om de klarer å redde formuen med en esg spinnoff.
De er vel nesten all inn Verft, offshore, reiseliv og drukner i gjeld, minus Fjord1 som går greit på bekostning av pendlere.
Vel, over 30kr aksjen da blir det jo litt peng sjølv med ett frimerke kjøpe idag
Blir en fin oppgang i morgen også da, alt positivt i media er jo som rakettbensin…
Tok 2k like under 6
Edit: skjedde der da, fat finger på kjøp ?
Ser ut som robotkrig
Ut på 6,5
Med dei på 4,2 igår, så ble det middagspenger noen dager
Gjennombrudd for smart bro
Dersom folk faktisk er så ivrige etter hyard aksjer, så burde jo selskapet bruke muligheten til å hente noen kroner nå, er konjekturer hinsides hale det som her skjer no.
Restrukturering er jo case nummer 1 her
Jeg tror de prøver på det, vil være et “genialt” trekk å utnytte momentumet i markedet Stoler ikke på ledelsen hær uansett, så skyr aksjen
Skal ha bein i nesen om du sitter over helgen med disse aksjene .
Gjenåpning av verfts aktiviteter
emisjon må være meget nært forestående her.
Lokalavisen nett no:
« Norsk skipsbygging i underskot
Artikkeltags
Av NPK
Publisert:16. oktober 2020, kl. 13:31
Vard Group, Ulstein Verft og Havyard Ship Technology går til saman med 2,5 milliardar kroner i minus, noko som gjer at norsk skipsbyggingsbransje for femte år på rad går med underskot.
Sitat slutt
for kun kort tid tilbake så gikk flere lokale verksemder frem og fortalte om p dei måtte ta store tap grunnet at hyard ikke kunne gjøre opp seg, da Havyard inngikk betalingsstopp.
At noen skal få hyard til nesten en milliard i mcap pga den grønne bølgen finner Eg nesten svært betenkelig, det vi har sett denne uka i denne aksjen, mener eg må være helt på grensen til etisk forsvarlig, men lenge leve dei som klarte og stjele noen traderpenger fra dei som er litt meir amatørmessig.
PS : nei eg er ikkje bitter, hatt to trader med noen små kroner i pluss
ja og folk må merke seg at @Kronn nevner restrukturering , det er en stor risiko for at det kan skje.
Så klart de ønsket den mcap, når de selv eier aksjer… Det meste på børs i dag er traderstyrt og FOMO…
Notification of trade
Innsider kjøpt 160 aksjer?
Aksjen går sikkert flere kroner på denne på mandag
Nå er set veldig lite frie aksjer i denne, derfor får den gjerne enorme utslag ene eller andre veien,
Insolvens er et vilkår i norsk og andre lands konkursrett for konkurs, og er definert i Norge konkursloven som at skyldneren har problemer med å innfri sine økonomiske forpliktelser etter hvert som de forfaller (illikviditet) og vedkommende er i økonomisk underbalanse (insuffisiens).
[image]
no.m.wikipedia.org › wiki › Insolvens
Insolvens – Wikipedia
Neida, eg tror ikkje dem går konkurs, men dei er helt klart i brudd med lånegivere og under samtale med desse.
En gjeld på oppimot 2 milliarder.
Kursen må gjerne traderstyres til 10-15-20kr, eller ri en grønn bølge til enda høyere kurser, men bare vær klar over at selskapet er i akkutte kniper hva gjelder økonomi, med minus ek.
« Egenkapitalen i konsernet er redusert fra NOK -114,7 millioner ved utgangen av 2019 til NOK -138,0 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020. Egenkapitalandelen redusert fra -6,5% ved utgangen av 2019 til -7,6 % ved utgangen av andre kvartal 2020.
Gjeldnemdas arbeid i Havyard Ship Technology AS forventes avsluttet i 4. kvartal 2020.
Styret vurderer at utfallet av gjeldsforhandlingene ikke er avgjørende for fortsatt drift i andre deler av konsernet.
Kreditoraksept av tvangsakkord vil gi positiv påvirkning for egenkapitalen.
Omløpsmidler er økt fra NOK 1 470,8 millioner ved utgangen av 2019 til NOK 1 535,9 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020.
Total gjeld er NOK 1 960,6 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020 sammenlignet med NOK 1 875,1 millioner ved utgangen av 2019. Endring i all hovedårsak er økt byggelån og annen kortsiktig gjeld.
Total kortsiktig gjeld er NOK 1 892,3 millioner ved utgangen av andre kvartal 2020, sammenlignet med NOK 1 785,0 millioner»
Ordrebøkene er redusert med nesten 1 milliard siden utgangen av 2019
« • Vi var i brudd med våre lånevilkår pr Q2 20 siik at alle langsiktige lån er omklassifisert til kortsiktig.
• Det ble i juni enighet om utsettelse av forfall av Obligasjonslånet til september 2020 og likeledes utsettelse av avdrag på lån til DnB. Det jobbes med å utsette dette ytterligere. Det er en pågående prosess vedrørende løsninger for å styrke konsernets finansielle stilling.»