Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Med andre ord det kan komme en emisjon når som helst.

Gjerne med stor rabatt.

1 Like

Tviler veldig sterkt på det Frodoen, jeg antar at først kommer det restrukturering. Hvis de er flinke til å markedsføre de andre delene av selskapet, vannrens, hydrogen og batterier vil jeg anta at de kan hente store summer. Jeg tror hydrogen kommer til å spille en stor del i den maritime domene i de neste ti årene. Men regnskapet per nå ser ikke bra som Kronn påpeker.

Jeg har tidligere fulgt selskapet i mange år og som en følge av det hatt min prosjon med aksjer. Det begynner å bli en stund siden HAVYARD skilte ut det eneste som var verdt noe og det var MMC. At det enkelte andre deler endelig blomstrer er hyggelig.

Synes det er flott at selskapet får litt medvind, men tror man skal se litt på historien til selskapet og ikke minst ta innover seg risikoen.

Det er lenge siden jeg har hatt aksjer i selskapet (jada, jeg solgt disse med fin gevinst) og det er nok lite sannsynlig at jeg kommer til å handle noe særlig i umiddelbar fremtid.

Må legge til at eg har ingen mening om kursen, den blir drevet av alt annet enn regnskapet, så mø gjerne trade den, men å investere her på annet grunnlag enn lykke og jakten high risk scenarioer blir feil.

PS : ja eg ser og hører at det advares mot risikoen blandt dei som framsnakke aksjen så det er bra👍

2 Likes

Pleier å ha deler av porteføljen i aksjer med stort potensialet, tror det er viktig å være dynamisk, evnen til å snu seg rundt og handle noe basert på at markedet er annerledes nå kontra 3 måneder tilbake i tid. Vi får se om dette gir avkastning, planen er å til de har gjennomgått restrukturering og fått frem verdien i den grønne delen av selskapet.

hyggelig.

Han er godt i pluss no :partying_face:

I morgen skal Hyard opp mot 13

Men først til 7 kr?

Nei desverre, først 13

Ja det tror eg på, er akkurat samme stigningen som vi såg for ett par år tilbake da den var opp i 15-16kr eller hva det var, eg tar av meg hatten for alle som trader denne med hell, eg har ikke gjort noe idag da eg ikkje har sittet limt til pcen.

Vedtatt akkordløsning

Veldig bra, sjølv om dette var noe eg trodde allerede var vedtatt.
Uansett, det synliggjør utformingene, men positivt dette, hadde det ikke gått gjennom, hva da ?

Tja, ser ut som den er nærmere 7kr en 13kr idag da men :wink:

Den var jo oppe i 12,15 i dag…

Jepp. Men teorien var 7kr før 13. ikke nøye

Vert ned mot 7, mulig ny test der, men eg tar en gambler post å ser om den skal mot 13 igjen også

La inn et større kjøp på 7,4 fikk halvparten før den steg opp igjen.

Havyard er en av få aksjer jeg har fulgt med på jevnlig siden 2016, og egentlig kan jeg ikke forstå den oppgaven vi har sett nå.

I 2016 da aksjen gikk fra 2 til 8 kronner snudde Havyard skuta fra flere kvartal med underskudd, til over 20 mill i overskudd på q2 og q3.

Nå i 2020 ser vi en reprise av kursoppgangen fra 2016, men overskuddene uteblir. Vi ser kvartalsvise underskudd på nærmere 20 mill denne gangen. Havyard sliter med å betale lånene og corona-situasjonen har påvirket selskapet betydelig når det kommer til verftsdriften.

Grønne satsninger er vel og bra, men det gjenstår å se at disse investeringene realiseres, og ikke minst at selskapet klarer å gå med overskudd igjen. Leser man Q2 rapporten ser vi og at de sliter med å betale gjelden.

Jeg fulgte med på oppgangen i aksjen fra rundt 2-3 kroner denne gangen, og jeg valgte bevisst å holde meg utenfor med tanke på resultatene de har vist. I mine øyne ser det ut som oppgangen kun er basert på lav mcap og grønn hype. Lite fundamentalt som støtter oppgangen.

Hadde og satt pris på en kommentar fra @Janno som jeg vet har peilig på Havyard :wink:

1 Like

Eneste jeg vet er at jeg ikke vet noe. Havyard har laget en fin Dunning kruger kurve på porteføljen min i 2016/17/18

Stoler ikke på ledelsen, eks CFO kjøpte på 14kr en kort periode før det kom store finansielle problemer.

De kjører lavere marginer på verftet for å få høyere marginer i Fjord1 eks?

De solgte vel den delen som gjorde det best også, MMC?

1 Like