Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Ny daglig leder i datterselskap

Nye leveranser for datterselskaper

Levering av skip

Havyard korrigerer ganske hardt opp nå etter to meldinger om leveranser til fornybar industrien. Er det noen som har regnet over selskapets fair price? Jeg har Havyard aksjer, men tenker det kan være lurt å doble da selskapet er priset til bake 350 mill. Personlig kan jeg ikke skjønne hvorfor selskapet ikke er priset til noen milliarder. Noen som har noe innsikt å komme med her?

Som jeg har sett det så ser jeg kortsiktig target på 17kr i aksjen. Som du sier så kan den godt gå dobbelt å fremdeles kunne være lavpriset med P/S på 0.1

Ny designkontrakt på brønnbåt

1 Like

Jeg tror at Havyard er en av de viktigste ESG aksjene i året som kommer. Jeg synes det er rart at denne aksjen ikke allerede koster mange milliarder framfor 500 mill. Om det er flere som meg der ute så tror jeg ikke du ser denne slappe av før man er et sted mellom 40 og 80 kroner

hvorfor det?

Det er ganske enkelt å greit pga. de mange datterselskapene til HYARD. Havyard Hydrogen AS er lengre fremme enn TECO. Havyard Hydrogen har en prototype som skal være kommersiell i 2021 med FuelCell 3.2 MW til sammenligning med TECO sin løsning med 1.2 MW. TECO er priset til nære milliarden. Mens hele Havyard (inkludert Havyard Hydrogen) er priset til 500 mill. Havyard har også mange andre gode datterselskap som HDS og NES, når alle disse er langt billigere enn TECO alene så skjønner man jo at HYARD er priset mellom staur og vegger. Jeg tenker dobling på kort sikt.

Har lest at HYARD også samarbeider med Svenske PCELL om FuelCells. PCELL er verdensledende.

Rart at Havyard ligger som vinner dag etter dag, men forumet her har 0 interesse?

Hva er den mest diskuterte aksjen eller segment her på TI?

Biotek og krypto i det siste :slight_smile:

Det kommer vel litt av at aksjen nå går på ren ESG hype? Var nær konkurs.

De har jo forsatt utfordringer med økonomien, bare i litt mindre grad. Så ja, det er kun ESG/Hydrogen hype den går på…

1 Like

Der er jeg uenig. Kan dere backe det opp litt bedre? 22 desember leverte de for eksempel Wind Turbine service ship til ESVAGT . Videre fikk de ordre 16 desember på ombygging av PSV fra oljeservice til Wind farm service. Kom også inn ny ordre på brønnbåt. Hybrid eller H2? Dette er jo høyst virkelige kontrakter som vil gi flott resultat om trenden fortsetter som i 2020.

Skjer mye spennende med ordrer til NES, HDS og Norwegian Greentech.

Uansett takk for utfordring. Kjedelig når ingen svarer :slight_smile:

1 Like

Ny administrerende direktør ved verftet i Leirvik

1 Like

Notification of trading in financial instruments issued by Havyard Group ASA

Jepp. Virker helt smoke and mirrors dette

de skal egentlig betale ned ca dobbelt så mye i renter og avdrag på lån pr kvartal enn de har ebitda

netto current assets er negativ med 100-150mnok. likviditet er fremmedord, negativ egenkapital.

hvordan denne rykende haugen med grønn avføring kan prises til noe annet enn et sted mellom 0 og 3kr er for meg et uforståelig under. Kommer det en emisjon og noen faktisk kjøper i den, så blir noen grundig lurt, for å si det sånn.

Dette er så langt unna fundamentale verdier og et så søkt turnaroundcase at selv axxis geosolutions var et godt kjøp når omtrent hele topp20 begikk kollektiv sepukku og donerte brorparten av aksjebeholdningen i markedet, til glede for alle småsparerne som trodde de gjorde et kupp i node seismikk segmentet. (hils kjentfolk på den aksjonærlista, du finner han på plass nr 1)

Kapitalkrevende industri med negativ likviditet, (les: kapitalkrevende med masse gjeld til de som selger deg det du trenger for å drive butikk, det går ikke an det)

@Christian de var ikke nær konkurs, de er i praksis konkurs. Hvordan de har 1,7kr pr aksje i positiv earnings siste kvartal med en ebitda på 0,78kr pr aksje, er et mirakel av finanspostering i regnskapet. (det skal gjentas at jeg tror faktisk gjelden koster dem mer bare i renter)

og om noen i villfarelsen skulle tro at nylige levereanser automatisk er lønnsomme, så må dere huske at dette er et selskap som har bevist de foregående 2 årene at dårlig prosjektering, feilprising og kostnadsoverskridelser, det er oss det.

Skulle ikke forundre meg om de snart tar bare reparasjons jobber siden de ikke har likviditet til å bygge noe

9 Likes

Jeg hyller innlegget ovenfor. Fakta kan jeg ikke gå god for, men virker veldig ryddig.

1 Like