Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

HexagonPurus

Kan svare på det siste spørsmålet ditt Monitor, hvorfor kursen har falt mer enn aktuell index. Det er jeg ganske sikker på at skyldes usikkerheten rundt hvordan ny kapital vil hentes. Det liker dagens marked særdeles dårlig. Derfor vil kursen få en stor rekyl det øyeblikket de kommer med løsning på kapitalbehovet. Det ser man i andre selskaper som er i samme situasjon i den sektoren. F.eks HTOO, som er et lite hydrogenselskap, kom med nyhet i forrige uke om at de har fått lån på 20 mill dollar og har siden gått 3 gangern. Markedet visste at de trengte penger, som i HPUR, og når den usikkerheten var avklart kom rekylen.

Så gjenstår det å se hva som blir løsningen for HPUR, tipper lån der også, siden emisjon på dette kursnivået ikke er særlig aksjonærvennlig, og største eier HEX vil nok ikke ønske det.

At hpur vil gå med underskudd i lag tid fremover er noe du sier😮

Må da nesten henvise å lese deg opp på Teknisk Analyse Hexagon Purus tråden i FA, og da gjerne nesten hele tråden.
Det er jo veldig sammensatt dette med kursutviklingen i HPUR. Samtlige samarbeidspartnere/ aktører viktig for HPUR har fått juling, og at noen av de ( især NIKOLA og PowerPlug) er i dype problemer. Veldig mye skyldes utviklingen i grønn sektor, især hydrogent. På tråden skrev jeg blant annet « Hovedproblemet med hydrogene løsninger ser ut til å være at samarbeidet mellom alle aktører på både infrastruktur, lagring og transport mangler, og at det også er snakk om volumsvikt hos sluttbrukere. Vi ser lignende tendenser i Europa, og nylig la Shell ned en hel avdeling innenfor hydrogen, og er det flere kjøretøyprodusenter som fortsatt har trua på hydrogene løsninger, men kun i et veldig smalt segment. «Dernest er det de selskapsrelaterte nyheter, og da især siste rapport.
Om vi ser på i år så vil de tape 2,50 per aksje. Anslag for neste år er på 1,90. Selskapet selv mener de skal gå i 0 i 2025. Jeg mener at Purus må påregne seg langt dårligere marginer, og derfor heller ikke 0 i tap for 2025.
Det er basert på at selskapet som regel presterer dårligere enn det de sier, noe som også medførte at de sluttet å guide marginer…. De har ikke hatt kontroll på utgifter og heller ikke valutasikret seg. De ( HEX+) har gjennom årene mistet mange kontrakter. Mye faller nå på avtalen med HINO Motors USA, og da især hvor stor den blir. Faren der er konkurranse fra solidstatebatterier (og kloridbatterier etterhvert. )Også dette påpekt på nevnte tråd.
Purus er nå aktiv innenfor 11 segmenter, og da er det øyne som ser som bestemmer om det er lurt eller dumt. Når de er knapt med penger, så mener jeg at det er dumt. Har man ubegrenset med tilgang på penger er det lurt.
Som skrevet tidligere så opprettholder jeg kursmålet om å se 7 tallet ( vi var bare 10% unna), satt da kursen var betydelig høyre. OM derimot vi mot formodning får sett noen jokere i nær fremtid, så kan det snu.

1 Like

Jeg er ikke så bekymret for tilgang på penger, når Mitsui kan skaffe seg kontroll gjennom det. Det er disse kontrakter og hvordan det etterhvert utspiller seg jeg er bekymret for, samt at så mange produksjonssteder skal settes igang parallelt, uten at det foreligger konkrete bindende langsiktige avtaler med de som skal ha HPUR sine produkter. Det kan fort bety ytterlige galopp i utgifter, og da spøker det.

Her var det mye tåkeprat pluss henvisning til TA tråd, som ikke har noe med de tingene jeg skrev og påpekte i stad å gjøre. Har min egen TA på selskapet, holder meg til den. Når det er sagt så mener jeg at TA er mindre interessant i forhold til HPUR, jeg investerer her pga trua på veksten og utviklingen i selskapet, og på positive driftsresultateter i løpet av 2-3 år.

Syns du spekulerer alt for nye, liker mer å forholde meg til hva jeg vet og hva selskapet selv rapporterer.

Haha, du har trua, din egen TA, men ikke trua på TA😂.
Jeg har skrevet om HEX+ i laaaaaang tid, og som regel fått rett, både på vei opp og ned… Du velger å være investert ( og angriper da alt som du opfatter som truende). Jeg har bare en liten V75 kupong i den… For mye risiko sammenlignet med f.eks Scatec

Ja, om du stoler på hva de sier, så bør du være investert. Jeg mener at de har holdt på med suttekluter veldig lenge. OM Engeset blir erstattet med Hilde Marie Aasheim, går jeg all inn

Slitsomt å få denne monitor over hit fra HO. Verste sort som har drevet folk fra vanvidd over lang tid. Gått løs på ledelsen og bare spredt eder og gale. I enkelte Hex tråder har han skrevet haugevis med innlegg på rad og folk har ikke orket å forholde seg til galskapen. Til slutt ble endelig innlegg fjernet av moderator.

Du er jammen en tøffing som tør på avstand å spytte ut din galle på alle og enhver, men aldri har noe saklig å bidra med.
Dette er en tråd om HPUR og ikke tråden» kast skitt på folk i fylla».
Dessuten så lyver du om fakta. Det er slike som deg, som til slutt måtte meldes til moderator for personforfølgelse og for å spre møkk.

Det er kun få aktører som kan ha solgt en så stor post idag.
Er det The Bank of New York som har solgt hele sin post idag? Og hvem var kjøperen?

The Bank of New York har vært en klam hemsko over denne i lang lang tid så det hadde vært fantastisk å bli kvitt dem. Men på siste liste står de oppført med 6 348 423 aksjer fordelt seks konti så det er for mye til at de kunne solgt det i går.

Det er noe hark at vi ikke få vite med en gang hvem som kjøper / selger. Jeg tenker at endel amerikanske selskaper muligens selger europeiske aksjer, med en forventning om en sterk dollar fremover ( svak krone). Det er selvsagt kun en hypotese.

Hexagon Purus receives order to deliver hydrogen distribution systems to a leading player within the green hydrogen ecosystem

1 Like

Hexagon Purus awarded purchase order by Ford Trucks to deliver a hydrogen fuel storage system for their prototype heavy-duty truck

1 Like

podcasten aksjesladder har Hexagon Purus blant sine julekuler og nyttårsraketter

Kan vel fort bli en bra leveranse her…

Da brukte jeg anledningen til å selge « lytteposten» i HPUR, med marginal gevinst. Jeg har vel i grunn mistet trua på den helt. Konsensus er minst 3 år med negativ EPS.
Strippes moder HEX ( slik planen var….høsten er visst ekstrem lang i Ålesund), så er det også desperasjon, og er da i «hold deg unna» kategorien. OM det blir en ny kompetent leder i toppklassen der allá Hilde Merete Aasheim så går jeg all inn.
Akkurat nå er det all out😂. Tjent gode penger på de i snart 3 år, og det på tross av at min første inngang i HEX var på over 40 kroner.( før HPUR ble skilt ut)

Snakker du om Hex eller Hpur? Nå skriver du i Hpur tråden. Jeg har aldri hatt mer i Hpur, lastet opp på 8-9 kr, og en del før den falt dit på litt over 10 kr. Så lenge de finner en god måte å styrke kapitalen på, så tror jeg kursen vil stige raskt. Håper at Mitsui går inn med mer, konvertibelt lån sannsynligvis.

1 Like

Samme her @Aristo78 Historisk lav kurs, utrolig mye bra og stort på gang

Det evinnelige selvskrytet og all hamringen mot ledelsen som denne monitor bedriver hadde vært ok å slippe her på TI.