Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

HexagonPurus

Yes markedet måtte bare ta det innover seg først😀

Yes. Men håper den faller litt mer først så jeg kan fylle på med mer :grin:

Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

1 Like

Etter utvanningen tilsvarer det en kurs på ca. 56 kr med dagens antall aksjer.

Finansavisen i dag

1 Like

Hexagon Purus ASA: Notice of Extraordinary General Meeting

Hva tror dere som har fulgt aksjen en stund angående emisjon/lånet? Burde finansiering styrke caset litt fremover? Det snakkes vel om cash positiv ut i 2025, så da er vel en del usikkerhet fjernet til da vil jeg tro. Selv om dette kanskje ikke akkurat gjenspeiler kursen pdd.

Jeg er veldig overrasket over at den ikke har fått noe rekyl på den nyheten, siden den tar bort en stor usikkerhet i hvordan veksten skal finansieres. Husker ikke i hodet hvem, men reagerte på at et par av eierne som lå topp 10-15 på listene solgte seg ned siste par mnd, som skapte en del salgspress. Det var vel noe amerikanske banker, som State Street og New York Mellon kontoer som solgte mins jeg. I den perioden var det ikke så høy omsetning, så det flyttet kursen nedover.

1 Like

Lurer på om HPUR blir dratt ned sammen med en svak hydrogen sektor. Men selskapet har så mange ben å stå på og største kontrakten de er involvert i handler jo om batterisystemer til ren el. Har ikke noe tro på hydrogen innen tungtransport( ihvertfall ikke på vei), hvis det var det alt handlet om hadde jeg ligget unna, men det er det jo heldigvis ikke.

1 Like

Ja helt enig. Det er den delen som appelerer her også, at det er litt mer kjøtt på beina, enn kun en hype/sektorpopularitet som driver segmentet.

1 Like

Financial calendar

Hexagon Purus extends framework agreement with leading European green hydrogen producer for hydrogen distribution systems in Europe

1 Like

Hva har dette med Purus og gjøre?

De samarbeider med Daimler.

Men vil det bety mer penger utover det som allerede er avtalt mellom HPUR og Mercedes Daimler Trucks?

Så 170 mill inn bare iløpet av neste år her da. Grei guiding

1 Like

Nokså nøyaktig 191 mill kr Minimum!!
Det produseres stadig mere hydrogen, om de som gjør det nå blir rike av det, det er en ting.
MEN alle som gjør dette trenger å få det transportert!!:partying_face:

1 Like

Ja men mangler vel fortsatt vertfall 189mill i å gå i pluss i 2024, det hvis man tenker de 191mill er rett inn på konto, noe det ikke mest sannsynlig er.

Er det på presentasjonen sist de sa at de forventer å gå i pluss iløpet av 2024? Det er vel mange ordre som skal leveres i 2024 slik jeg forstod det, men det var vanskelig å lese hvilke disse eksakte verdiene/marginene skulle komme på. Det hadde det vært litt greit å vite :slight_smile:

Om du sjekker konsensus blant analytikere så vil HPUR ha en EPS på - 2,50 ifjor, - 2,00 Iår og - 0,85 i 2025. Alt dette FØR Mitsui kommer med pakke 2 i HPUR, denne gangen til hele 10% rente. Det er jo 100% i tråd med mine konklusjoner om fremtiden på et annet forum. Mitsui vil komme til å overta HPUR, fordi HEX+ ( HEX inkl. HPUR), ikke klarer å tjene penger. Normalen i sunne bedrifter er at overskuddet går til nye investeringer, men HEX, som lager plastdunker, og som tilfeldigvis har havnet mitt i verdens største grønne omstilling, klarer ikke å fange noe annet enn småfisk i verdens største dam. Grunnen til dette er primært en ledelse som ikke ser på verdiskapning for aksjonærer som noe positivt; kun noe som må utnyttes til finansiering av betydelig overbetalte ledere sett i norsk sammenheng, og ekspansjon. Det har de lykkes med og prisen for galskapet har aksjonærer betalt, og de gjør det fortsatt. Jeg har i laaaaaang tid har påpekt sammenhengen mellom grådige og dårlige toppledere ( sett fra aksjonærenes side) og en grusom strategi som er dømt til å mislykkes. Det var i grunn utrolig enkelt å konkludere med at Mitsui vil ta kontroll over HPUR, noe som overhodet ikke er gunstig. Udygelige ledere har gitt bort selskapet, som kunne bli en ledende aktør innefor sitt felt, men som taper kontrakter, konkuransefordeler og avtaler i milliardklassen. Mitsui har nå ordentlig balletak på HEX, som må låne for å holde på HPUR og som nå kun eier en post som gir dem negativ kontroll i HPUR. Om vi ser på kursutviklingen, så har det aldri vært så stor prisforskjell i prisingen av HEX vs. HPUR.
Jeg ADVARER mot å være investert i HPUR, med mindre du spekulerer i en snarlig overtagelse. Selv tror jeg ikke at Mitsui ønsker å overta før tidligst i 2026. Jeg fastholder det gamle kursmålet på under 8 kroner, forutsatt at det skjer en generell korreksjon i markedet. Om ikke det skjer så vil psykologi slå realiteter, og er kursmålet 11,60 ( sluttkurs igår 11,54). Kursen gjenspeiler da hva superoptimistene mener….Et selskap som har gjeld som overstiger verdier, og som taper 5-6 kroner ( 2023-2025) er veldig russisk rulett spør du meg. OM de dog bytter toppleder i nærmeste fremtid, så kommer jeg til å gå all inn.