Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hobby-tråden

Hvilken hobby har du? Her diskuterer vi hobby. :sunglasses:

Selv er jeg bil entusiast (BMW og amcar spesielt) og fisker mye laks på sommerhalvåret. Fikk årets første i går!

4 Likes

Fjelltur på sommeren, skiturer på vinteren og rollespill hele året. Blir en smule PC-spill også. :stuck_out_tongue:

Hvis det er noen som trenger tips til fjellturer i nærheten av Kongsberg/Notodden, så har jeg plenty med forslag.

3 Likes

Pen and paper? Advanced DnD?

2 Likes

Droneracing

6 Likes

For tiden er det D&D 5th edition. Tror det må være den mest tilgjengelige av alle de forskjellige versjonene jeg har spillt hittil. De har tatt alle de beste elementene fra alle de tidligere versjonene. Har spillt alt fra den norske versjonen av 1e, AD&D 2nd edition, 3e, 3.5, 4th. Har spillt endel andre også, men har alltid kommet tilbake til D&D.

… hvis noen lurer på hva jeg prater om, det er spillet kidsa i Stranger Things spiller. :stuck_out_tongue:

For tiden så er jeg spiller i en kampanje og spill-leder i en annen. Har gjort om Reavers of Harkenworld og Madness at Gardmoore Abbey til 5e (fra 4e) og fått dem til å passe med bakgrunnshistorien til karakterene og målene de har.

4 Likes

Heftig! Kjøpte phantom4 for litt siden, synes den gikk fort, helt til nå.

1 Like

Jeg la til “outside view” video nå :wink:

Vi spilte 2nd edition i sin tid. Mener å huske at vi testet 3,5 (kan det stemme?), men det føltes bare forenklet og dumt. Da spilte vi heller litt Call of Cthulu og Shadow Run før vi flyttet hver for oss. Utrolig moro!

1 Like

Kan godt stemme det, og jeg tror alle versjonene føles fordummet i starten.

Husker det store savnet var THAC0.

Spilt noe Shadow Run / Call of Cthulu?

1 Like

Minimalt, har spillt endel av brettspillet Arkham horror da. :smile:

2 Likes

Jeg padler sup, fjellski, alpint/snowboard/Telemark, snorkling/dykking, nå hundeliv også. Men primærhobbyer er pc spill og økonomi. Planlegger å starte med golf. Vant første gang jeg prøvde i en universitetskonkurranse for amatører :sunglasses:

Har spilt mye axis & allies i ungdommen.

2 Likes

Drev litt med RC helikopter før, men det kokte litt bort i kålen da jeg fikk kids pg det ble så tungvint i bergen å finne gode steder å fly.

Skummelt lite hobbyer å skryre av utenom. :frowning:

4 Likes

Jeg er utdannet illustratør, og jobber frilans fra tid til annen (har en annen utdannelse + annen jobb), så mye av fritiden går til å tegne :slight_smile: Da primært på digitale medier.

6 Likes

Har vært litt aktiv med enkel app/spill utvikling på hobbybasis og liker veldig programmerings biten av det, så prøver å dykke litt dypere der. I det spiste har jeg startet med machine learning og deep learning som er veldig spennende. Har også lyst å lære meg teknisk anslyse og prøve å kombinere disse. Ellers blir det litt 3D visualisering som jeg jobber med på dagtid også. Liker generelt alt digitalt og tech :smile:

Skulle gjerne spilt mer også men døgnet har ikke nok timer med småbarn i huset :slight_smile:

3 Likes

Wow! Steike, det gikk unna! Hvilke maskiner brukes til slike race?

Alt mulig i grunn. Eneste restriksjon her var maks 25mw videosendere, maks 6" propeller, og maks 4s batteri

14 åringen (forøvrig sponset av Dxl usa) som vant løpet brukte dxl ramme, tmotor f40, tmotor 30a esc, raceflight flightcontroller, 5" propeller. Prisen pr racer ligger på ca kr 2 - 3500 ,-

Det meste kjøpes via kina/usa og settes sammen og loddes. Dronehandelen.no er det beste i norge ift utvalg.

En slik mini drone brukes til racing, freestyle(triksing), og vanlig video opptak ala phantom(her har man mulighet til mer closeup og spetakulær filming)

Alt i alt så har man bygging, flyving, race nervene/kicket, video redigering, og det sosiale (kjempebra miljø)

Gjerne se mellom flere av videoene fra disse gutta. Dekker det meste

3 Likes

Hobbyene mine har forandret seg med tiden, før var det lunken fotball, så ble det noen år med damer og fest, sikkert sånn for dei fleste her.
Så ble det noen år med reising, har vert i alle verdensdelene, og 2-3 utenlandsreiser i året, med Mexico, Thailand og Brasil som klare høydare, ellers er eg blitt veldig glad i Hellas.

Nå er det sjø og fjell som opptar meg mest, veldig glad i fjellturer, og tar meg gjerne noen fisketurer på sjøen.
Båten ligger 2,5 min i bil fra huset, så har eg en hytta på fjellet, ca 30min fra heimen, hytta har alt av fasiliteter og er således lett å bruke mye.
Å gå en fjelltur, er det eg setter mest pris på om dagen, gjerne med kona og hunden og litt snacks i sekken, eg er av typen som liker å ha god tid når eg nyter naturen.

7 Likes

Fjellape. Klatring, splitboarding, tinderangling, fjellski, brenisse.
Aksjer, nei, aksje sidan desember :stuck_out_tongue:
Kaffi ligger an til å bli både hobby og jobb, ellers likar eg damer og øl.

5 Likes

Bil og polere flaggstangen :joy::innocent::smiling_imp:
Og fisking samt skyting

3 Likes