Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hobby-tråden

Altfor mye tid på pc, samt skyting! Sistnevnte anbefales som stressfjerning. Dyrt men genialt.

1 Like

Hvilken bil/biler snakker vi? :smiley: Flaggstangen er uinteressant… :joy:

Porsche :heart_eyes:

1 Like

Nice. Kunne tenkt meg en tuned 911 Turbo en dag. God bruksbil også det. :wink:

Har en 944 Strosek som står her og må bygges. Planen er en 911 Turbo asap bare Funcom gjør som jeg vil :smiley:

2 Likes

Nice. :sunglasses: Selv har jeg en “stancet” BMW e60 535d LCI med 400hk/750nm++ for øyeblikket, men blir nok en Corvette C6 Z06 den dagen jeg har garasje å sette det i. :slight_smile:

2 Likes

Blir litt Dungeons and Dragons 5th edition sammen med samboeren. Hun har aldri spillt noe rollespill og ikkeno dataspill. Så samle felles venner over noen flasker vin for en DnD session er utrolig morro. Så kan jeg nerdsperge ut med å bygge verden. Kjempegøy.

Har vært på gjerdet med Warhammer 40k lenge, men nå kommer det en ny edition som blir vel sikkert noe der og etterhvert. Virker koselig å bare male de figurene.

Har kjøpt meg tursko og har som mål å få gått noen fjellturer. Mine andre hobbier gjør at det fort blir litt mye innesitting, selv om man trekker fra joggeturer og Øl i parken. Skal bli kjekt å komme seg ut.

Så er det mye gaming på PC. Akkurat nå er det å jakte kyllingmiddag i Player Unknown som gjelder. Fytterakkern jeg er hekta.

2 Likes

Det er så jævlig sinnsykt at det er ikke til å beskrive. De kjører fra Koenigsegg og Bugatti med et kompressorkit og litt lette mods. :wink:

Kan skrive under på at det er gøy å male figurerer, ikke så farlig med spillet. Maling som er morro ;D

2 Likes

Er generelt sett veldig aktiv av meg, så jeg er glad i det meste av trening og friluftsliv. Det beste er å komme seg på lange turer med skøyteskiene, og Skarverennet er en favoritt. Bor i Bergen, så er en flittig bruker av byfjellene. Fordi jeg har familie som studerer i Tromsø har toppturer blitt kjærkomment.

Andre hobbyer er gitar (spilt i mange år), fotografering, fiske (både hav og vann). Gaming pleide å være en stor hobby, men det har eg nesten kuttet helt ut for å kunne pleie de andre hobbyene. Finner det veldig tilfredstillende å vaske og polere bilen. Fikse på bil, skifte slitedeler osv på bilen selv synes jeg også er kjekt. Lærer en del og vet at jobben blir 100%.

2 Likes

Jeg er utdannet innen media, og driver et lite selskap ved siden av full jobb (fast ansatt), så mye av fritiden går til frilansoppdrag.

Hobbyene mine er fordelt på har fotball, fjellturer/jakt, downhillsykling om sommeren og ski/brett om vinteren

2 Likes

Måtte tenke over hva jeg bedriver, og har bedrevet, tiden med, med fare for å dykke ned i en eksistensiell krise :smile:

Det har vært mye gaming! Helt siden Videopac’en fra tidlig åttitallet og NES’en fra '86, frem til nå med mmo(rpg), så har gaming vært med meg som fritidssyssel i alle år. Mest som vinteraktivitet, for dæven det er mørkt på vinteren her nord og innekos er det som gjelder. Når en ikke er ute og måker snø.

Friluftsliv. Friluftsliv er sinnsro, meditasjon, lading av batterier. Lengre turer i skog og fjell tas på sommeren. Ofte med fiskestang. Og hundene er alltid med.

Hunder. Hundetrening. Hundesport. Hundestell. De beste turkameratene vi kunne fått! Men de er stuttbeinte, så på vinteren går vi kun tur der det er brøytet eller ferdig tråkket løype :joy: Passer meg fint, da jeg får mer tid til gaming.

Instagram. Hundene fikk egen Instagram-konto da de var valper og har i dag over 10k følgere. Å opprettholde et visst aktivitetsnivå på ig tar ekstremt mye tid! Men så lenge det er gøy, så poster jeg bilder og når jeg har tid så slår jeg gjerne av en ‘hundeprat’ der inne.

6 Likes

Hva heter kontoen?:slight_smile:

1 Like

:smile:

Mine to stuttbeinte bartedyr, Geela og Jaimie: @geelaandjaimie

For øvrig de eneste jentene i huset som kler bart! (jeg kan si dette siden jeg selv er kvinne)


Edit: En typisk “whodonnit”-situasjon… begge ser like (u)skyldige ut og jeg måtte kjøpe ny ullongs…

6 Likes

Setter 10kr på hun(d) til høyre :wink:

1 Like

/giggle

Ja, det er mye mulig. Dette mysteriet forble uoppklart, som de fleste slike mysterier her i huset, da de er kløppere på samarbeid. Hvis de begge plutselig er stille, i et annet rom, så vet jeg at det er ugagn på ferde. Idet jeg kommer frem sitter de begge to og kikker på meg og later som ingenting, med tråder eller fjær hengende i skjegget. Så komisk skyldige uskyldige rampejenter så det er bare å le. Det er for seint å bli sur allikevel :smile:

Dachser er kule bikkjer. Jeg endte opp med shivavava

1 Like

Trial/ski/bobil.
På vinteren er det ski, sammen med datteren som trener litt ski. Til dette bruker vi bobilen som base.

Sommerhalvåret trial sammen med sønnen, blir kosekjøring på meg og forsåvidt det på sønnen også. Reiser rundt på regionsløp og noen Norgescup ila sesongen. Bobilen frakter sykler og er overnatting. Strålende å bo i depotet når vi er rundtforbi.

Har også båt, men blir lite brukt…

Bobilen er også sommerferien vår, Kroatia i år, tar med gummibåt, vannski og tube.
Så bobilen er på sett og vis en hobby den også…

Er vi i Norge blir også bobilen kombinert med fjelltur, fiske osv…

For dere som er aktive så kan bobil virkelig anbefales, suverent å ha fast hotellrom samme hva en er ute på.
Kunne godt tenkt meg hytte, men kona vil ikke bytte ut bobilen. Blir rart, men ser også frem til den dagen kona og jeg drar Europa rundt alene…

2 Likes

Jeg leker meg rundt med edle metaller, for det meste sølv, og lager smykker. Lager øredobber, armbånd og kjeder av øsken (små ringer), og noe ringer (til fingre). Neste prosjekt nå er at jeg skal lære meg håndgravering :slight_smile: Gleder meg som en unge!

Og det er gøy å male Warhammer figurer, men å bygge dem var det jeg likte best :wink: Nå ligger alt pakket bort i noen esker.

4 Likes

Hvordan får du med deg gummibåt som er sterk nok til å dra vannski i bobilen?