Ehm. Ok.
Tror ikke det har så mye med «råd eller ikke» å gjøre denne gangen.
Det er snakk om et eksistensgrunnlag for russerne. Se på kartet. Tenk deg nato missiler/soldater stasjonert i Donetsk og null tilgang på Svartehavet fra Sevastopol. Det er vel også eneste varmtvannshavn de har(?)
Det går bare ikke. Hadde jeg vært russer, så hadde jeg aldri aldri aldri godtatt det.
Usa er pådriveren her. Litt som tullingen i skolegården, som fyrer opp lillegutt til å gå bort å lappe til storegutt, mens man selv står,i bakgrunn å fniser.
Usa er ubrukelig, nå med en dement fyr bak rattet (utad). De er iferd med å miste kontrollen over europa, som signerte en større handelsavtale med Kina i høst(?)
Tyskland er snart(?) ferdig med north stream2, som gir konstant billig gass direkte fra Russland, og ikke via ukraina (mener å ha lest at over 10% av Ukrainas inntekter, kommer fra transit av russisk gass til europa). Usa sin LNG er 40% dyrere enn russisk gass(?)
Russland bygger også atomisbrytere på rekke og rad, for å kunne åpne helårs handelsrute. Det er vel endel kroner i slikt.
Nei, usa trenger en «slemming» ala Russland for å opprettholde grepet om europa. Hvertfall prøve. Hva passer da bedre enn en krig?
Russland er klart største eksportør av gass til europa, og det har de vært i mange år. Lite problemer å spore hvis jeg har skjønt det rett.
Hvorfor føkke opp det lokale nabolaget bare fordi noen på andre siden av by’n sier det.
Siden dette er preppetråden: Kjøp tørrvarer, og mye av det, samt dopapir
Jeg personlig tror Russland er lei, og trekker en rød linje denne gangen.