Si at vannledningen ryker ( som de ofte gjør) og kommunen nedprioriterer å fikse den. Så sitter du der uten vann da en uke
For alle som ikke bor midt i en storby, er tilgangen på drikkevann neppe noe reelt problem i Norge. Men det skader jo ikke å ha noen flasker liggende.
Noen som har tips for å lagre melk? Sikkert dumt spørsmål men kan melk fryses?
Nja, men du kan kjøpe laktosefri den holder seg 3-4 måneder
Kan fryses i 6mnd. Tines i kjøleskap. Smaker ikke som vanlig melk. Brukes da helst i matlagingen, ikke som drikke.
Flott. Må ha melk til alle disse tørrvarene
Den laktosefrie melken er litt søtere, sjekk ol du liker den. Isåfall er problemet løst. Til bakverk merker du ikke forskjell
Matfløte kan vel også brukes, og blandes med noe vann. Lang holdbarhet.
…hvis det var meningen å bruke i matlaging som substitutt for melk
I utlandet er melk ofte ultrapasteurisert, og har latterlig lang holdbarhetstid.
Melken vi fikk i utenlandstjeneste på Balkan var av denne typen. Smakte litt rart i begynnelsen, men etterhvert foretrekker jeg faktisk denne smaken.
Dear God, no
Jeg er usikker hva man gjør med den Laktosefrie, men den smaker veldig likt vanlig melk, bortsett fra mer søt. Er litt dyrere også. Men praktisk i prepper sammenheng.
Mener å huske at Tine sin Styrk serie med melk har ekstra lang holdbarhet
Bleier
Våtservietter
Barne grøt
Morsmelkerstatning
Smoothie
Chips
Digg
Stearinlys
Tørkepapir
Dopapir
Hadde meg en runde i dag.
Mjøl
Tørr gjær
Smør
Paracet
Batterier
Lampeolje
Hansker
Sukker
Hostesaft
Såpe
Plumbo
Multiverktøy
Zalo
Ris og eller havremelk tenger ikke stå kaldt.
Sodd
Snickers
Mørk Sjokolade
Leverpostei
Proteinbarer
Vaskeartikler
Honning
Syltetøy
Grønn te
Kaffe
Oreo kjeks
Resten var preppet fra før
Nå har ikke jeg sett etter Viking tørrmelk på en stund, dvs mange år, så jeg vet ikke. Men sjokomelken Cocio er holdbar til neste år…