Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hubro Therapeutics

Godt poeng, det virker veldig rart. Må anta at man vurderer at selskapet ikke var spesielt lovende da?

1 Like

Her ble jeg reddet av mitt eget ordtak: det kommer alltid en kjøpsanledning i biotek. Har sittet på gjerdet og fulgt med lenge, men tenkte som så at det er ikke noe hastverk med å komme seg inn i norske biotekselskaper. Det samme gjelder Oncoinvent. Man får ikke betalt for å ta risiko, så det er bare å ta livet med ro. Man går trolig glipp av den ene raketten som faktisk oppnår escape velocity, men tyngdekraften er for sterk på gamle oslo børs, så det fleste går rett i bakken igjen. Vi får håpe Ultimovacs innfrir forventningene, hvis ikke blir det veldig magre år for kreftforskning i Norge i lang tid fremover.

3 Likes

Når man leser gjennom denne tråden så fremstår det som veldig rart at en tilsynelatende veldig rask og vellykket utvikling plutselig blir stoppet av manglende finansiering. Noe må ha skjedd på bakrommet?

Har det fremkommet noe mer informasjon her??

Hadde stor tro på ØKA og Hubro sin vaksine. Hva som egentlig har skjedd her lurer jeg virkelig på. Synes hele greia virker litt merkelig. Selv om det er vanskelige tider med tanke på kapitalisering så finnes det muligheter for gode prosjekter.

Så…

• Hvorfor var det ikke mulig avvente noen få mnd. til avlesning av Initium? Mitt inntrykk var at det i utgangspunktet var planlagt emisjon uansett etter Initium som - heldigvis for pasientene - har tatt lengre tid en opprinnelig planlagt. Gode resultater her burde ha en viss smitte effekt over til Hubro siden begge bl.a baserer seg på peptide basert vaksiner mot kreft.

• Hvorfor kunne ikke Radforsk/Inven2 bistå situasjonen med sine store porteføljeverdier? Etter alle fadesene de siste årene med Radforsk sine porteføljebedrifter burde/må de forvalte verdiene sine mer aktivt og ikke bare basere seg på kapitalisering fra andre.

• Hva skjer videre med selskapet og patentene?

2 Likes

Her er vi 100% på linje. Syns Radforsk bør kunne komme med en kommentar her.

Kan du ikke sende en melding til Einarson da? Vet ikke hvilket Nick han går under, men hører han er her!!

Nå er vel dette uansett en sak for eierne, representert ved styret. Radforsk er representert godt i styret via styrets leder, og det blir helt feil å peke på et individ uten formell rolle i selskapet og forvente at han skal gå ut og uttale seg.

Å stille Radforsk til ansvar og/ eller forvente at en slik stiftelse går inn og stiller finansiering uten at øvrige eiere bidrar er helt urimelig og er forslag som utviser svak situasjonsforståelse.

Det kommer for en dag hva som har skjedd, men det er klart at mange har lagt inn betydelig innsats i å unngå dette scenarioet, Radforsk inkludert.

5 Likes

Kom mail nå kl 14. Selskapet søker rekonstruksjon. Noen med kunnskaper om hva dette vil innebære. Antar at dagens eiere blir nullet ut?

Rekonstruksjon benyttes først og fremst i selskaper med høy gjeld (gjeldsforhandling). Ett ledd kan være nulling av eksisterende aksjer og tegning av ny egenkapital. Går ut fra at alle eksisterende aksjonærer får tilbud om å være med.

2 Likes

Det er sannsynlig at dagens eiere får anledning til å støtte selskapet ved en ny løsning, i sær om selskapet ikke avvikles først. Gjør man ikke det, vannes man deretter. Det er business.

Edit: de som redder dagen, vil stille betingelser som er sterkt utvannende for de som ikke bidrar. Så man nulles ikke direkte, men captablet endres dramatisk. Helt fair imo.

1 Like

Ser det er kommet Radium podcast, er det noen har hørt den og om situasjonen i Hubro er nevnt?

1 Like

Har hørt radium nå. Uten at hubro blir nevnt, så blir situasjonen omtalt fra 36 min. Ut fra det jeg hører et det ikke sikkert at det er natta.

1 Like

Må si det nesten er godt gjort å lage en 40 min podcast uten å nevne med et ord at et av porteføljeselskapene antakelig må legge ned.

5 Likes

Enig i det. Om ting fortsatt er usikkert, så kunne han bare sagt det også.

2 Likes

Det som er synd med podcasten. Fokuset er mer eller mindre utelukkende på å skape glansbilder. Risky informasjonskanal for den gjengse aksjonær.

9 Likes

https://www.dn.no/marked/kreft/farmasi/stein-erik-hagen/hubro-therapeutics-i-alvorlig-pengetrobbel/2-1-1581967

Styreleder Kongstun Arnesen sier fortsatt han er realistisk optimist. Kanskje er det INITIUM som kan gi de internasjonale investorene som trengs troen på peptide-baserte vaksiner

6 Likes

Ikke noe om Hubro heller i denne ukes podcast, så da kan man ikke slutte annet en at det er en bevisst forbigåelse. De kan ikke ikke ha fått med seg hva som skjer der. Synd du må ha DN+ abonnement for å få med deg hva som skjer i selskapet. Det var jo mye viktig informasjon i den artikkelen som vi som aksjonærer ikke har sett noe til.

2 Likes

Jeg mener da å huske at de kommenterte Hubro.

Har du tidslinje? Jeg har kun søkt etter Hubro på transcript, har ikke hørt gjennom.

1 Like

Jeg har ikke tid til å gå igjennom alle radium-podcastene, men jeg mener jo at de har kommentert Hubro-hendelsen. Jeg har kanskje drømt det?