Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hubro Therapeutics

Hvis det ikke er begrensninger på omsetteligheten av aksjen, så kan dere jo om dere gjøre en avtale hvor en kjøper og selger videre til de andre når aksjene er tildelt. Blir ikke noe skatteproblemer av det forutsatt at kjøp og salg gjøres til samme pris.

4 Likes

Litt lengere oppe i denne tråden har CEO i Hubro svart på det:

“Det er target antigenet(ene) som er den fundamentale forskjellen og ikke den generelle ideen om å benytte peptider som kreftvaksiner.”

(på et tilsvarende spørsmål: Men hvis begge selskaper har utspring i samme ide hva blir da hovedforskjellen på det Ultimovacs skal få til og det Hubro skal å få til?)

Ellers kan man jo kikke litt på hjemmesiden:

Ellers har jo Targovax hatt ulempen av å være først ute, og da blir det fort mer prøving, og feiling. I etterpåklokskapens lys skulle TG vært kombinert med en CPI. Men de var vel ikke helt tilgjengelig i starten for TRVX. Uansett, nå så er jo mesteparten av verdien i TRVX basert på ONCOS-teknologien.

1 Like

Det synes jeg høres ut som en bra ide. Jeg har ikke mulighet til å kjøpe for 50k, men 10k høres overkommelig ut.

7 Likes

Det er mildest talt et scoup at Canica vil være med på denne rejse, både for Canica og Hubro.

Jeg er overbevist at Hubro teamet vil skabe en stor succes.

Taknemlig for at få være med.

2 Likes

Du verden, Canica og Stein Erik Hagen er jo en skikkelig solid medaksjonær å få med.

Ser at linken til FA krever abonnement, slik at jeg ikke får med meg noe mer enn ingressen

“Hubro er i særklasse- det virkelig store
Norsk Hydro og Radforsk la grunnlaget for kreftrakettene Ultimovacs, Targovax og Hubro. Nå tråkker Stein Erik Hagen på gassen i Hubro”

Og så ser jeg litt av teksten under bildet av Stein Erik Hagen:

“SATSER TUNGT: Stein Erik Hagens Canica tar halvparten av emisjonen i Hubro Therapeutics som jobber med vaksinering mot kreft i ordets rette for…”

Og så ser jeg ikke mer, men tipper at for-prikk-prikk-prikk skal bli “forstand”

Har ikke mange aviser på abonnement lenger, men den eneste jeg har er FA, på lørdager, så satser jeg kommer til bunns på hva mer som står i artikkelen.
Og ligger det mer om Hubro i postkassen i morgen skal jeg selvsagt referere litt, og gi mine 2 cents om hva som står der.

7 Likes

Finansavisa lå ikke i postkassa da jeg våknet i dag, den lå på kjøkkenbordet ved siden av laptoppen :grin:

Halve artikkelen er ting “jeg vet fra før”, dvs historikk rundt selskapet, dvs opprinnelsen fra Hydro-tiden på 90-tallet der teknologien som senere la grunnlaget for Ultimvacs og Targovax ble utviklet, og Jon Amund og Jonas sin rolle i dette.

Om det som jeg vil oppfatte som strategien fremover sies det:

“I det kortere bilde handler Hubro om terapeutiske vaksiner”
“Men profylakse er det nye her, og der er Hubro i særklasse. Det er det virkelig store i det langsiktige perspektivet, sier Eriksen”

Tenker at det som sies i artikkelen om at “Lynch syndrom er nøkkelordet her, familiær arvelig genetisk feil som gir risiko for arvelig tarmkreft”, henger sammen både med den nære og litt mer langsiktige strategien; først fokus på MSI-kreft med terapeutisk vaksine, og deretter profylaktisk vaksine på Lynch ssyndrom.

Forøvrig skal pengene brukes til følgende:

“-Pengene skal brukes til å utvikle første vaksine som er klar for klinisk fase 1-studier med oppstart i fjerde kvartal på friske frivillige for å kartlegge immunologisk potensiale, sier Eriksen.
Fase 2 går på kreftpasienter og vil ta drøyt to år. Eriksen utelukker ikke samme finansielle bane for Hubro som for “søsknene” Ultimovacs og Targovax”

Som er punch-linen i artikkelen.

Ser det står om Stein Erik Hagens andel at:

“Nå går Stein Erik Hagen inn med 30 av 60 millioner i en emisjon etter at prisingen er mer enn doblet siden i fjor sommer.”

So far so good i det jeg har hevdet blir en 3-trinns rakett. Og satser på selvsagt på at siste, og beste, reise i den raketten blir når Hubro forhåpentligvis går public en gang i tiden fremover.

19 Likes

Masse info om Hubro Therapeutics i siste radiumpodcast episode 184 før sommerferien

https://soundcloud.com/user-972208711

Fra tidslinje ca 8:30 til 16+ er det laget transcript på det som ble sagt om Hubro, og «on a fun note» får jeg si at det er jeg som har satt inn punktum; for Jonas Einarson fullfører kjapt noen minutter i et åndedrag.

Elisabeth Andersson:
«Friske frivillige er jo en bra introduksjon til neste nyhet, for Hubro Therapeutics har også vært ute og hentet inn penger, og de har hentet inn 60 millioner kroner hvorav Canica som eies av Stein Erik Hagen har investert halvparten. Og de midelene skal de brukes i sin første kliniske studie hvor nettopp skal gå i friske frivillige, og den starter i Q4 i år. Kan ikke du si litt mer her, du sitter i styret, gjør du ikke det.

Jonas Einarsson:
«Jeg er styreleder, det får være disclaimern på det, jeg har jo kjent Jon Amund i alle år.
Jeg synes det var kjempe-moro fordi vi var jo litt spent på hvordan dette ville bli mottatt, og spesielt fordi Hubro nå har 2 kandidater under utvikling. Den ene er FMPV-1som i gåseøyne er en tradisjonell kreftvaksine. Tradisjonell i gåseøyne fordi både Ultimovacs og Targovax jobber med det. Den tredje kandidaten som Gustav Gaudernack og Jon Amund fant fram til og utvikla på 90-tallet, som er den såkalte frame-shift-mutasjonen, og det er den vi skal starte med i frisk frivillige nå ganske kjapt, og det blir spennende å se på resultatene av den.
Men i tillegg jobber vi med FMPV-2, som er en bredere vaksine, mot flere slike frame-shift-mutasjoner, og der er tanken at vi kan flytte den til profylaktisk, og da pasienter med Lynch Syndrom, som er det vi vurderer og tror vi kommer til å lande på. Det er antagelig den desidert beste indikasjonen. Folk som har denne mutasjonen, og da har Lynch Syndrom, de nesten uten unntak utvikler kreft i en relativt tidlig alder.
Og da kan man kanskje finne en måte å designe en studie, sånn at man faktisk kan vaksinere før de utvikler kreft. Dette er ikke ferdig tygd ennå hvordan man skal sette opp designen, men det er et veldig, veldig spennende prosjekt, med utrolig spennende potensiale.
Det slo tydeligvis godt an, Canaica er tungt inne i Ultimovacs, og har et styremedlem allerede der, Aitana, og hun går også inn i styret i Hubro. Ultimovacs, PCI, og Vaccibody er jo også 3 selskaper i vår portefølje som alle utvikler teknologi som kan brukes i en sånn profylaktisk vaksine, for da må man ha en annen adjuvans enn de man bruker i de terapeutiske. Her er det veldig mye mulighet for at det kan bli et samspill, og eventuelt samarbeid mellom flere av våre selskaper, det er noe jeg brenner for, så dette synes jeg er veldig moro, og veldig hyggelig at investorer faktisk gir oss den tilliten, og gir oss de pengene vi trenger der.
Da har vi 2 solide anker-investorer i Hubro med Canica og Investinor, og ikke minst så har jeg lyst å nevne Jandersen Kapital og Myrlid, og Algot Invest, som har fulgt oss gjennom flere selskaper og backer oss opp. Det er en investor-base som består av investorer som virkelig forstår denne sektoren, både med tid og penger, og hvordan vi jobber, så det har vært en god forsommer så langt.

Elisabeth Andersson:
«Veldig bra! Hvis man skal sette det inn i en kontekst sånn globalt sett, hvor mange er det som jobber med denne type, når du snakker om profylaktisk vaksinering her, så er det jo snakk om det ordinær vaksinering, at man skal hindre at sykdom oppstår, sånn kontra behandlende vaksiner.

Jonas Einarsson:
Nei altså, det er jo veldig mange internasjonale forskningsgrupper som jobber med dette- Og peptid-vaksiner som dette er, er en veldig stor del av feltet av de som jobber med kreftvaksiner nå, og så har du onkolytisk virus i tillegg med mye av samme tankegangen.
Men å flytte det helt til den profylaktiske settingen, der har man alltid tenkt at: «Hvordan i all verden skal vi gjøre det? Vi må jo «vaksinere 100-tusen mennesker og vente i 30 år» før vi kan lese av resultatene. Men da er det denne ideen med Lynch syndrom som kanskje kan være det som knekker den koden. Og hvis den virker der, det som kjennetegner Lynch syndrom er jo det at de har denne MSI-High frame-shift-mutasjonen. Og hvis vi tenker enda lenger ned ut i tid så vet vi jo at MSI-high pasienter er pasienter som første gang ble sånn biologisk indikasjon, med Keytruda. Og man kan godt tenke seg at på sikt at de som har MSI-High, ikke bare Lynch Syndrom, det er mye i kolorektal kreft, i mage- spiserørskreft, som kanskje ikke er så utbredt her i vesten, der er det igjen Asia som er et kjempestort marked. Potensialet er enormt, vi har ikke testet det ut ennå, vi må vente på de kliniske resultatene, men potensialet er enormt.

Elisabeth Andersson:
Der så jeg jo, Jon Amund Eriksen som er CEO i Hubro, og var med å starte Targovax, og også har vært involvert i Ultimovacs, han var intervjuet i Finansavisen, nok en bra sak, jeg så at det var redaktør Steinar Grini som hadde skrevet begge 2. Der soer han jo nettopp det at det er et vitenskapelig rasjonale her, og det er jo det vi er opptatt av.

Jonas Einarsson:
«Ja det er det vi er opptatt av her. Da jeg begynte å følge denne bransjen her og forskerne her så var det mye sånn prøve og feile; vi tror vi kanskje vi har sett noe i celle-modeller og muse-modeller, så klarer vi ikke helt forklare hvorfor det virker på noen og ikke på andre, og hvordan det virker.
Men nå begynner vi å få et veldig solid vitenskapelig rasjonale for hvorfor dette skal virke. Og da kan vi også følge markører og immunresponser. Så korrelerer det så kan vi se at den pasienten fikk en god respons, hadde de CD4-cellene, de CD8-cellene, og de immunresponsene, den pasienten fikk ikke så god respons, hadde ikke den samme. Hvis vi kan vise til det så er det utrolig gode argumenter overfor de regulatoriske myndighetene, men spesielt hvis man da har gjort noen fase1-fase2-studier, kanskje bare 1 eller 2, og går til myndighetene og søker Fast-Track eller Breakthrogh Therapy Designation hos FDA, det er sånne argumenter de vil høre.

20 Likes

Hører på siste Radium nå (193 med Sara Mangsbo)

Fra 21:30, svaret med kommentar fra Jonas er vel i kjernen av Hubro sin tilnærming.

2 Likes

Noen som kjenner til om det er noe omsetning i aksjen?

Det omsettes ingen aksjer i selskapet utover i kapitalutvidelsene. Det vil sikkert endre seg med tiden, men p.t. er det ganske få aksjonærer - og disse kom inn via emisjoner.

2 Likes

Fra tidslinje 21:10 (NB, Sara er svensk, så mitt transcript blir “en slags oversettelse” til norsk)

Elisabeth Anderson:
Du, vi har fått inn noen spørsmål fra lytterne, så nå må du spisse ørene. Det går på Ultimovacs, det ene spørsmålet er ganske langt så jeg skal lese det sakte.
I tidligere studier med UV1 har man sett immunresponser koblet til de peptidene som UV1 består av flere år etter siste dose. Dersom UV1 viser overbevisende klinisk effekt i fase pasienter med full spredning, vil man ikke med stor grad sannsynlighet kunne forvente at den har en eller annen grad også i friske?

Sara Mangsbo:
Ja da kommer man vel inn i det med prevensjon av den vaksinen der, og det er vel en interessant visjon; hvordan kan cancervaksinen være preventive og anvendes på den måten, det finnes jo så mange dimensjoner av det. Jeg vil så klart veldig gjerne jobbe mot en slik visjon, utfordringen ligger jo i at det blir ekstremt store studier som tar kjempelang tid, og så må det jo være en betalingsvilje fra samfunnet. Og det tror jeg vi må forstå for å kunne se hvordan det skal kunne gå til.
Og så når man tenker seg; hva er en ideell cancervaksine, det er jo ikke hva som helst, det må jo kunne bruke på en mutasjon en cancer har, og da finnes det jo bare visse ulike proteiner som som man kan ta ut peptider fra og gjøre den type vaksiner, derav har vi jo UV1 som et mulig peptid.
Men man kan aldri komme bort fra den forståelsen av hvordan man kan ta seg dit, og den er viktig å konstant tenke på.

Elisabeth Anderson:
Har du noe å tilføre?

Jonas Einarson:
Ja det er jo dette vi har drøftet siden jeg traff Gustav Gaudernak for snart 20 år siden, det er jo nettopp hvordan skal vi sette dett sammen som Sara sier. Tidligere har det liksom vært sånn at “dette går ikke fordi det blir for store studier”,men nå er det jo mye mer kunnskap som er kommet nå, som gjør at vi kanskje innenfor helt spesielle områder, nærmest kan forutse at disse pasientene har veldig stor sannsynlighet for å utvikle en spesiell form for krefttype, og da er det andre targets i tillegg til telomerase-targetet som er veldig spennende å se på. Men det er klart, dette krever også at myndighetene går litt tungt inn og er med , det er ikke et slikt lite eller mellomstort selskap kan satse den store satsningen, men det jobbes det med så det er en veldig spennende utvikling, og jeg er veldig enig med Saras utrykk om at det er en visjon, og det er morsomt å jobbe etter visjoner, så får vi se hvor langt vi kommer.

Sara Mangsbo:
Og dessuten tror jeg at det som myndighetene, og regulatoriske myndigheter vil jobbe med er også det å se på alternative “endpoints”, altså i klinikken er det som oftest overlevelse, og progresjonsfri overlevelse, og da er det jo vanskelig å gjennomføre slike studier. Men myndighetene åpner jo mer og mer for alternative endepunkter, og det er jo noe man må følge med på og som vi prøver å forstå hele tiden for å få dette gjennomførbart.

Elisabeth Anderson:
Jeg tenker at det må jo være det ultimate målet for kreftbehandling å kunne utvikle den type kreftvaksine som kan forhindre, altså vaksinere mot kref.

Jonas Einarson:
Nå må vi ikke tro at vi noen sinne får en vaksine som kan utrydde kreft, men vi kan kanskje forebygge enkelte kreftsykdommer hvor vi er temmelig sikre på at de kommer til å utvikle så det er der vi må begynne da.

Sara Mangsbo:
Ja det er som Jonas er inne på, det finnes jo visse indikasjoner hvor det finnes pasienter man virkelig kan titte på, høyrisiko individer, og det er jo også risikoen knyttet til bedømninger og betalingsviljen for det har, og da kan man jo zoome inn på de som kan være interessante, men som sagt det krever ikke bare innovasjon som en legemiddels kandidat, det krever også vilje fra flere aktører.

9 Likes

Fikk ikke gehør for å nevne hubro-koblingen til dette utdraget i ultimotråden. Det er visstnok ikke annet enn UV1 som diskuteres her.
Jeg tror fortsatt Jonas har Hubro i tankene når han snakker her.

Som det yngste skuddet i trekløveret targo-ulti-hub har jeg store forventninger til hva de kan få til her. Potensialet er selvsagt ikke i samme gate som UV1 (universell vs enkeltindikasjon), men dette er starten på en profylaktisk kreftvaksine for en liten, men utsatt gruppe.

4 Likes

Ser ut som de bygger organisasjonen i “det neste Ultimovacs”

5 Likes

Fire stillinger - her går det unna! Da nærmer de seg 9 ansatte, har godt med arbeidskapital, seriøse og sterke eiere med særdeles god trackrecord - og på vei mot fase II med potensielt profylaktisk kandidat innen kreft. Det er mye interessant der ute - men dette er uvanlig spennende. Anbefaler alle å høre episodene når CEO besøker Radium - der får man en god forklaring på hvorfor dette er ekstraordinært :fire:

7 Likes

How can you buy shares? Do we need to contact the company and ask them to contact us when they are going to raise capital?

Thats what I did, and I got to join last capital raise

1 Like

What was the minimum for entry?/ hva var minste innskudd?

Sist var det nok 500k. Det var da Canica kom inn med 30 mill. Ble overtegnet, så ingen fikk full tildeling, og eksisterende aksjonærer fikk kun i henhold til andelen sin.

1 Like

Da har Hubro meldt FPD i fase 1 av FMPV-1 studiet

image

image

Som ei klokke!

10 Likes