Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hubro Therapeutics

Endret strategi fra 2. linje til 1. linje der altså!

1 Like

Dette var litt av en oppdatering fra Hubro må jeg si @HO5
Se mine kommentarer nedenfor til de ulike bitene:

Usedvanlig bullish statement fra Hubro må jeg si! De er såpass sikre på det de har at de ser for seg å slå dagens SoC med CPI i 1. linje! Og som de sier, dette gir jo et betydelig større marked, så det øker potensialet dramatisk.

Ifølge denne artikkelen var responsrater i ulike studier med CPI i området 30-55%. Rett og slett oppsiktsvekkende og spennende at Hubro ser for seg å forbedre dette (ipi+nivo hadde de beste resultatene).

Dette er jo også svært hyggelig og viktig og betyr at de har flere av bitene på plass for en vellykket fase 2.

Snakker vi en randomisert studie, eller en-armet. Det sier de ikke noe om. Uansett en større populasjon gir større sikkerhet rundt dataene og validering av teknologien.

Veldig bra at de utvider pipelinen FMPV-3 var allerede varslet og gir store perspektiver hvis de kan lykkes . Vil være first in class i profylakse innen kreft såvidt jeg kan skjønne?

Med toxikologisk test av både FMPV-2 og FMPV-3 i Q2 forutsatt at det blir vellykket, er disse kandidatene klar for klinisk uttesting i H2.

Vi ser nå konturene av et Hubro er noe annet et enn selskap i preklinisk fase og en market cap under 200 millioner. De vil treng mer kapital for å kjøre sin fase 2 studie og ytterligere kapital om de launcher kliniske programmer på FMPV-2 og -3.

Tror ikke det vil være vanskelig å skaffe mer kapital nå som caset utvikler seg såpass positivt. De trenger ikke veldig mye penger nå, kanskje nye 50 millioner for utvide fase 2 fra 30 til 56 pax og kjøre fase 1 på de to andre kandidatene? Jeg tror Hubro kan klare dette uten å gå på børs. Ultimovacs gikk på børs da de skulle finansiere sine fase 2 studier, men Hubro er ikke helt der at de trenger 100-vis millioner sånn jeg vurderer det. Men vi får se, kanskje de går for børsnotering i H2 om klimaet i kapitalmarkedene bedres noe?

6 Likes

Riktig forstått. Vaksinen kan bare genere spesifikke T celler og det er det vi studerer og bekrefter i denne fase 1 studien. Uten induksjon av T celler kan heller ingen klinisk effekt forventes i pasienter.

13 Likes
5 Likes

Tenk for en solid posisjon Hubro vil kunne være i dersom INITIUM og NIPU leser av positivt og Ultimovacs “validerer” peptidvaksinering som terapeutisk behandling av kreft.

Her vil selskapet rett og slett kunne få en gavepakke i form av enorm entusiasme i markedet, med en dertil mye høyere valuering av assets ved suksess. Antar dere legger en god strategi for å både sikre dere og ha sjansen til å utnytte det som kan komme @Neladner og @hubro1 :+1:

5 Likes

I dag melder selskapet om complete enrollment fase I. Det er tydeligvis god fremdrift i Hubro om dagen!

1 Like

Det de gjør er jo å kjøpe denne friske frivillige-studien i fra et senter som spesialiserer seg på det og har friske frivillige nok til alle og enhver :slight_smile: De leverer godt da :slight_smile:

Hubro publiserte denne i slutten av april. En ikke ubetydelig sum for et lite biotekselskap!

4 Likes

Anbefaler dagens Radium podcast hvor CEO Eriksen og CMO Miller er gjester. Meget fin innføring.

Dagens nyhet er at også FMPV-2 og FMPV-3 har klarert det pre-kliniske hinderet (toksikologistudier i dyr) og er fase-1 klare! De har dermed en fase 2 klar vaksine og to fase 1-klare vaksiner.

Særdeles imponert over den hastigheten Hubro har i sin utvikling.

8 Likes

Bannerannonse på DN tar deg til denne siden nå:

Erre IPO på gang? :wink:

Tro om Kongstun Arnesen holdt for øynene da han signerte på denne :sweat_smile:

Gjør vel som Ultimovacs; slutter tvert å snakke om profylakse med en gang de har kommet seg på børs :wink:

2 Likes

Profylakse for høyrisiko gruppen med Lynch Syndrome vil absolutt bli en hovedsatsning for Hubro framover.

11 Likes

Ja, jeg vet. Det var bare fleip fra min side.

Men kommer dere på børs i 2022 tror du?

1 Like

q3-oppdatering kom for et par uker siden.

We are very pleased to report that by the end of Q3 2022 all our planned operations and activities have been progressed according to plan and budget.

Development of lead vaccine candidate FMPV-1 for treatment of MSI-colorectal cancer and MSI-gastric cancer,

vaccine FMPV-2 for treatment of MSI-endometrial cancer and vaccine FMPV-3 for prevention of hereditary cancers in the high-risk Lynch Syndrome population were continued.

Planning of commercial development of HDT1, companion diagnostic for FMPV-1, was initiated.

Major achievements in Q3:

  • 6 months follow-up of phase 1 cohort 1 subjects – monitoring immune response
  • Positive phase 2 decision for FMPV-1 (based on results from phase 1 study in healthy volunteers ).
  • Phase 2 clinical protocol FMPV-1 in MSI-CRC patients drafted.
  • Preparation of phase 2 clinical trial application in progress
  • Production of drug substance peptides of FMPV-2 and FMPV-3 ordered and ongoing.
  • Patent application specific for FMPV-3 registered
  • Organisation strengthened with Head of Clinical & Non-Clinical Science (Dr. Karianne Risberg Handeland) and Office Manager (Liv Merete Rygg)

Development forecast Q4:

  • Phase 2 clinical protocol FMPV-1 finalised
  • Phase 2 Chemistry, Manufacturing & Controls (CMC) documentation finalised
  • Phase 2 regulatory submission (CTA) – expected late Q4 / early Q1 2023
  • Process development for FMPV-1 drug substance peptide completed
  • Order production of 50 g FMPV-1 drug substance peptide for manufacturing of FMPV-1 - securing phase 2 supply and phase 3 readiness.
  • 6 months follow-up of phase 1 cohort 2 subjects – monitoring immune response

Og @theroger-crawlerboten har funnet disse:

Ser ut som de begynner å gjøre seg klare for pengehenting og fase2-kickoff

8 Likes
5 Likes

Meget god og informativ podcast, her var det mye å glede seg over!

Gledelig at Hubro er forelsket, og ser ut til å kunne bære flere frukter. Sammen tenker jeg diagnostikk og vaksinering blir en mer verdifull combo enn hver av dem hadde blitt alene.

Pengehenting er utsatt til neste sommer, og fram til da blir det brofinansiering. Må høre en gang til, for jeg fanget ikke opp om den allerede er på plass.

De tenker også å holde seg utenfor børs så lenge som mulig, og ikke slippe til hvem som helst som aksjonærer.

Dette synes jeg var svært gode nyheter. Innen sommeren '23 tenker jeg Ultimo har fått en real reprising, og samtidig validert mye av hubro-teknologien. Det kommer til å stå en herskare av Ultimo-millionærer (og kanskje noen targo-milliardærer?) klare til å finansiere lillesøstra som sparker igang fase 2 (om rekruttering ikke allerede er i gang).

6 Likes

Her er det viktig at investorene samler seg rundt selskapet og sørger for at fremgangen fortsetter.

Å erstatte fremgangsrike biotechselskaper med vindmøller synes jeg er å ta pivoten over til energisektoren litt vel langt.

3 Likes

Noen som tenker å delta i brofinansieringen?

Siden Ultimovacs har hatt hatt vind i seilene på børs, i pasient-rekruttering og ikke helt utenkelig; på resultatfronten, var det spennende å høre igjennom siste Radium-podcast som omhandler Hubro Therapeutics, epsiode 249 sluppet for 1 måned siden.
Ultimovacs er jo i ferd med å validere peptid-vaksine-teknologien, og hvis (når) Ultimovas slår igjennom blir det helt sikkert stor internasjonal interesse for denne type teknologi.

Det er tidligere Ultimovacs-sjef, som nå er styreformann i Hubro som snakket med Elisabeth i podcasten.

Har plukket ut noen “snippets” fra podcasten jeg synes var interessante.

10:35
"Hva visste du om Hubro før du ble forespeila å gå inn i Hubro og bli styreleder?
Jeg visste at det var en peptid-basert vaksine, jeg visste at den kom fra det samme miljøet som peptidene i Ultimovacs og Targovax, og det var omtrent alt det jeg visste. Så kjente jeg jo Jon Amund litt da, da han var i Targovax og jeg var i Ultimovacs.
Og hva tenker du nå som styreleder?
Jeg tenker at det er svært spennende, det var litt sånn deja vu, da jeg satt meg inn i hva disse peptidene var, hvor de kom fra, hvorfor man har valgt akkurat de peptidene, og hva de kan brukes til i forebygging og behandling av kreftpasienter.
Og så var det litt samme “WOW-faktoren” som da jeg sa ja til å bli sjef i Ultimovacs, absolutt.

17:55
“Og så er det planer om en fase 2?
Ja jeg kan si litt om det, vi har endret litt på dem i det siste. Det er helt riktig det er en planlegging av en fase 2 i ovarie-cancer.
Men så har det skjedd da at vi har truffet et annet selskap. De utvikler metodikk for ganske enkelt å påvise om noen har Lynch syndrom, de gjør det i en hud-biopsi. Og da vi så dem og vi satt oss ned og snakket med dem så var det en veldig grei samtale.
Fordi jeg stilte dem da det spørsmålet; om dere kan påvise om noen har Lynch syndrom , hva gjør dere da? Når dere har påvist det. Og da sa de; da må vi forebygge kreften.
Så spurte jeg; hvordan gjør dere det? Jo vi må følge pasientene veldig tett.
(Elisabeth): Og så lissom behandle kreften når den kommer?
Behandlingstilbudet er vel egentlig å oppdage kreften tidligst mulig, for man kan ikke forebygge at den dukker opp.
Potensielt kan en forebyggende vaksine gjøre akkurat det. Og for oss er de da slik at de vil være et betydelig bidrag for å kunne identifisere personer som kan ha nytte av vaksinen.
(Elisabeth): Er dette en sånn hånd-hanske situasjon?
Nei, jeg vil heller si at det er en stormforelskelse!
(Elisabeth): Stormforelskelse er mye bedre enn min hånd-hanske-metafor, så da går vi for den, hvor har du vært i hele mitt liv !
Vi har nå begynt da, uten å diskutere formatet på samarbeidet, så har vi begynt å diskutere hva samarbeidet faktisk skal inneholde, og det bobler over av ideer på hva vi kan gjøre, og hvordan vi kan bruke denne synergien og få noe ut av det. Og det er jo veldig, veldig morsomt , for Jonas og jeg har snakket om dette i veldig mange år; vi har hatt veldig lyst til når vi har holdt på med Targovax og Ultimovacs og holdt på med vaksine, og kunne lage en forebyggende kreftvaksine, og her er det et meget, meget godt biologisk rasjonale for å gjøre det.”

23:10
Kan dere si noe om tidslinjene her?
Den ovarie-cancerstudien kjører vi som planlagt. Men det er klar, det gjør noe med hvordan vi bygger opp selskapet, det skal jeg være litt forsiktig med å forskuttere hvordan vi gjør, men vi har helt klare tanker om hvordan vi kan gjøre dette på en mest mulig fornuftig måte.
Og i parallell med diskusjonene med dette andre selskapet har vi bygd opp staben i Hubro ganske kraftig, så nå har vi vel snart de vi trenger. Og så har vi da, det drar jo på seg finansiering, fordi diagnostikken i Lynch syndrom har kommet veldig veldig langt de er klar til nesten å ta den i bruk i praksis, men sannsynligvis skal det finansieres i sammen med Hubros øvrige kliniske studier, sånn at det blir 1 løft.
Ca hvor mye penger tenker dere da?
De vi har gjort da, nå som det håpløst og ingen som vil investere i noe som helst, det er helt dødt, tomt. Men nå har jo Hubro veldig sterke eiere; det er Canica, Radforsk, Investinor og noen sånne “family-offices” som alle er dedikerte og langsiktige, som vet hvordan denne bransjen er og hvordan de skal håndtere det. Så jeg opplever at selskapet har veldig, veldig stor tillit til sine eiere, og det gir en god base for å klare å skaffe de pengene vi trenger, men det er klart, totalt trenger vi over 300 millioner kroner.

Man må jo da også legge til at i Hubro så driver vi også og utvikler annen diagnostikk, vi utvikler sånne flytende biopsier, som egentlig er det samme som en blodprøve, at vi kan påvise at en sånn frame-shift-mutasjon cancer er under utvikling. Disse peptidene som vi har i vaksinen, vi kan påvise om det er en kreft med den type peptider i kroppen, og det kan du jo se lenge før det er en svulst som man kan se på MR. Vi utvikler de i parallell, så det er nokså åpenbart at det blir 2 avdelinger her, det blir Hubro Therapeutics og Hubro Diagnostics.

Finansiering gjør vi siden markedet er så dødt som det er, og alle sitter og tenker og ikke gjør noen ting så gjør vi en bro-finansiering, sånn at vi kan holde på for full spiker og ikke sette ned farten på noen ting fram til sommeren 2023, og så må vi jobbe utover våren med å få på plass den store finansieringen.
Jeg har jo vært med på dette før, og jeg synes dette ser veldig bra ut, vi har veldig mye signaler, vi snakker med ganske mange investorer, og så er vi selvsagt veldig spesifikke på hvilke investorer vi snakker med, det finnes investorer der ute jeg ikke vil ha penger av uansett hvor blakk jeg er.
Skal ikke spørre deg om noen navn, men tenker dere da å gå på børs i forbindelse med denne kapitalinnhentingen eller vil dere vente med det?, det er fordeler og ulemper.
Nei, vi planlegger ikke børsnotering nå. Og det er fordi børsnotering gjør du 1 gang, og den må du holde i bakkant til du må.
Og jeg kan jo si det på helt generelt grunnlag at børsnotering ikke er helt heldig for denne type selskaper.
(Elisabeth), det gjør noe med hvordan man kan snakke om alt som skjer der.
Ja, og så gjør det noe med fokuset på selskapet, og det gjelder eiere også, uansett hvor langsiktige man er, så blir man nødt til å se på aksjekursen, og verdien på selskapet blir ofte frikoblet fra realitetene, sånn som vi har sett masse av i Ultimovacs, det er ingen grunn til at verdien av Ultimovacs skal svinge så voldsomt som det har gjort på børsen. Det er ikke noe rasjonelt grunnlag for det, det er ren markedsmekanisme. Og da ender man opp med at fokuset blir feil. Du får mye mer ro (uten børsnotering), men skal du hente så mye penger som man trenger for å gjøre utvikling, så blir du før eller senere nødt til å å henvende deg til det investor-universet som bare investerer i noterte aksjer, det unoterte er ikke stort nok.

30:20
Er det noen andre milepæler vi skal følge med på? Vitenskapelig konferanser, kommer det noe publikasjoner? Jeg kan jo spørre om sånne ting for dere er jo ikke på børs.
Det kommer til å komme sånn jamt og trutt, jeg kan ikke være noe mer spesifikk enn det, men den første store nyhetene i mitt hodet er disse 2 selskapene, at det blir en sammenslåing.
Og det er nært forestående?
Eh, ja, vi har jo begynt å, vi begynner å diskutere fag. Med staben i de 2 selskapene selskapene kan diskutere, det er da de blir forelska, det var jo det samme med Immuneed i Ultimovacs."

10 Likes