Jeg tror den ikke navngitte svenske kunden fra august/sept kan være mer krutt enn vi har grunn til å tro.
Det er en global aktør står det å lese i meldingen og Bricknode hadde ikke mange “globale” allerede eksisterende kunder så søker man finner man en betydelig aktør det kan være, lets hope.
Lønnskostnadene har gått ned krafig siste kvartalene og med Skajem nå ute blir det enda bedre fra q4, tipper han har beholdt store deler av sin CEO lønn i overgangen til de fikk vippet han ut.
Hvem tænker du her, altså den globale aktør?
“Bricknode, founded in 2010 by CEO Stefan Willebrand, has developed a scalable, fully cloud based platform, that offers composable infrastructure for financial institutions and supports the digitalization within those organizations. The company says it produces ARR of about SEK 12M ($1.4M) from customers including East Capital, Sigmastocks, Kaptena and Nord Fondkommission.”
East Capital utkrystalliserer seg åpenbart basert på Hudl sin meldingstekst. I såfall en betydelig kunde!
“The agreement includes the delivery of software, back-office operations
and end-customer solutions.”
“The customer, a global asset manager based in Sweden, provides investment
solutions to leading institutions, companies and private individuals.”
“Huddlestock’s IaaS revenue is driven by recurring
license fees, assets under administration and transaction fees.”
Men, så lenge man ikke vet hvem kunden er så blir det spekulasjoner, men bortimot den eneste eksisterende kunde de har som oppfyller det som er oppgitt i meldingen.
Og skulle det være den kan det gi betydelig økte inntekter da de er store.
Ingen ting sikker før det kommer en melding, men klart East er i en helt annen liga enn hva Hudl har pr. i dag på sin IaaS plattform.
3,4 mrd EURO er sykt mye mer enn Hudl har i sine systemer i dag.
Jepp, over 6 gangeren
Hvem er det der kaster aktier på bålet for under 0,5 NOK, de her dage?
Tak Teie håber snart dem der skal ud er færdige så vi kan bevæge os op over. Det har været en lang sej kamp dette.
Topp 10 har netto økt med 1,5 mill aksjer siste 7 dager, kun en av dem som har solgt 300k og det er Nordnet kontoen.
De største fortsetter å laste på, de mindre og mellomstore fortsetter å selge inkludert et par store som Bank Julius og Olafsen.
For egen del tenker jeg det kan være gode grunner for at de største laster fortløpende og kontinuerlig og som ofte i aksjer når det går imot så kaster flere mindre kortene, isolert sett forståelig nok med den kursutvikling vi har opplevd.
På den annen side for de som fortsatt har tro på caset muligvis en gyllen kjøpsmulighet her og kommer avl og den svenske aktøren på et tidspunkt skulle vise seg å være East Capital så vil dette caset begynne å se ekstremt lyst ut.
Hadde det lyst knallrøde lamper er jeg overbevist om at noen topp 10 ville fanget dette, ved at de fortsetter å laste tyder det heller omvendt tenker jeg, men har tatt feil her mange ganger før.
Har hvertfall fulgt de store og kjøpt litt mer, så får det briste eller bære.
da ser vi hvem som dumpet ut aksjer under 50 øre…
litt sent ute og melde innsidesalg der ?
Om jeg husker reglene i nærheten av riktig så har de inntil 3 dager på seg.
Bricknode Holding er et “dødt selskap” uten inntekter og cash, men har fortsatt revisor, jurist tjenester etc som krever kapital.
Det kjipe er at man solgte disse aksjene i markedet og derav bidrar til økt press.
Er det begrensning på når/hvor mye Brick kan selge?
Og bare for å rekapitulere, dette er vel aksjene som er konvertert til kurs 2,6?
Jeg er usikker på begrensninger, men Bricknode Holding kunne nok bare selge det antall aksjer som går til å dekke løpende kostnader.
Den siste store transaksjonen aksjer til Bricknode aksjonærene er gjort til konverteringskurs 2,60 ja.
Jeg antar at dette salget også skal dekke kostnader forbundet med at en eller annen megler skal fordele alle disse aksjene ut til større og mindre tidligere Bricknode aksjonærer.
Jeg vet heller ikke hvor mange aksjer av disse som tilfaller Hagelin og Willebrand.
Litt rotete skrevet og det kommer nok mest av at jeg er usikker rundt endel av dette. Men, Bricknode Holding har solgt det de måtte så får vi se om de som får disse aksjene tildelt hva de gjør.
Ikke meget positivt nu om dagen. Men godt at se det går godt for Huddlestocks kunder:
Takk, deler den i fb gruppen.
Det var så lidt. Man kan jo overveje med (ticker) “Nowo” mcap på 90M SEK er højt sat eller Hudl er lavt sat med omkring 110M NOK.
Ved godt hvad min holdning er.
Noe å vurdere?
Ikke fintech, men Lea er på vei og Moba følger etter til broderfolket.