Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Nei det er seriøst dritt.

Tror mange rike gikk på emisen uten å gjøre noe due dilligence. Nå blir det ingen IPO og ja…

Ja det der er rævva greier. Helt utrolig at ikke Ele og all den dritten er tatt av børs for lenge siden også. Tror nok mange bare kaster seg over alt av emisjoner osv nå virker jo helt Texas.

FOMO er sterk i slikt søppel.

Og ELE sa nei til å kjøpe harmonychain :wink:

var på vei inn i Hunter, men avventer når de surrer seg inn i Harmonychain. At et rederi skal eie en andel i et krypto selskap rimer ikek helt. Har stor sans for Fredly og det han får til:)

Harmonychain er ikke et kryptoselskap. De påstår de har en chip som skal være flere hundre ganger bedre enn det konkurentene idag har…
Mao er de en chipdesigner. Siden de ikke lager chippene selv heller.

Men det de har sluppet av data tilsier at chippen deres er sånn passe mediocre vs det som finnes på markedet idag ( hvis det i det hele tatt finnes en chip).

1 Like

Finnes ikke noe chip. Det eneste som finnes er cola-gjeld og bitre aksjetap som skal dekkes inn.

Er det noen som har noen GOD informasjon om Harmonychain utover det som står på websidene deres? Er litt enige i alle kommentarene i dag rundt hemmelig hold- det virker nesten litt absurd når man er inne på nettsidene deres. Står bare masse generelt tull og tøys.

Nå blir møkka notert fra i morgen av på ntoc

https://newsweb.oslobors.no/message/527096

Godt mulig dette bare er møkk. Men forstår ikke helt hva strategien her er annet enn at man trekker et lodd og håper denne skal gå som en kule… Er jo snakk om 1,1 mill aksjer og en total kostnad på 2 MNOK. Det eneste som er litt spennende her er om vi i kraft av å være investert sammen med AF får være med tidlig inn i en del emisjoner. Si vi hadde fått gjort det samme i Nordic Nanovector og Flyr f.eks. Kan fort bli noen raske kroner bare fordi man kan stille med kapital i emisjoner.

edit.

Så er spørsmålet hvor lenge ‘bjellesauene’ får lov til å holde på slik de har gjort det siste året (spesielt).

Du kan sjekke denne som nettopp kom:

https://newsweb.oslobors.no/message/527104

Etter et år med ørkenvandring har kursen på Hunter gått nesten 20% siste måneden. Noen som har en teori på hva som skjer?

AF har vel begynt å spille litt
spekuleres kanskje i hva utfallet kan bli?

Hunter Group ASA - Annual Report 2020

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Atla completed

Noen av dere som har tatt exit her den siste tiden? Ventet på bevegelse opp mot +3 kr, da jeg mener den burde ligget i leiet 3 - 3,5 krone som tidligere argumentert for… Men ligger under konsensus og har gjort det helt siden siste kontantutbytte… Så er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Føler tålmodigheten min er i ferd med å renne ut.

Flyttet 95% over til Okeanis:)

Spørs hva altnertivet ditt er. Etter som jeg foretrekker å sitte i HUNT framfor å ha de i cash sitter jeg fremdeles med en del aksjer. Men jeg har solgt litt for å flytte over til selskaper jeg har mer tro på - på kort og mellomlang sikt.

Det er sant. I første omgang var det valgt fordi det så ut som et veldig godt kortsiktig case i forhold til IMO 2020 og var godt priset. Kom inn på ca. 3 kroner.

Så når det gikk litt til skogen mtp. black swan covid-19, ble det et litt mer langsiktig case for min del. Ri over stormen i 2020, og håpe på god, ny og billige i drift flåte som kunne komme sterkt tilbake i 2021-2022. Men så driver de å selger av masse båter og snakker kryptisk om nye strategiske satsningsområder/muligheter. Og i tillegg har markedet priset aksjen godt under NAV lenge nå.

De siste dagene ser det ut til at det er en utvikling, noen tanker? Er det Cleavis oppdaterte rapport som gir ny driv inn i aksjene Hannisdahl følger tett?

Mange aktører posisjonerer seg mot utslippskrav og ønsker å fornye flåtene sine.

Betyr nok at baljeprisene er litt på vei opp, med flere transaksjoner med gode priser siste tiden, at båtene til Hunter relativt sett er veldig attraktive OG til salgs.

Burde gi prispress opp mot NAV som ser ut til å være økende i tillegg.

Største usikkerheten nå er jo den videre satsingen.

1 Like