Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Hva tenker du mr.? Synes det eneste som ikke går noe særlig er Hunt. OET og ganske mye annet er mye opp hittil.

Hei, mange bevegelige deler i denne bransjen gjør det vanskelig å si noe konkret, men for å sitere Fredly; “hadde Hunter vært en “blue-chip-aksje” som Frontline ville den fulgt tettere etter”.
Mao, likviditeten som i feks Frontline trekker så mange fler til dette spillet som da også setter verdien høyere i forhold til NAV.
Nå må man også se Hunter som et Asset play, som differensiere seg fra feks Frontline.
Men jeg tror selskapet vil materialisere seg før eller siden. Personlig sitter jeg tolmodig til dette skjer.

1 Like

Hunter Group ASA - Memorandum of Agreement

Ja, der kom salget, så får vi se hva Fredly gjør og hvilke planer han har videre. Personlig blir jeg sittende til dette er avklart.

1 Like

Samme her :+1:

1 Like

Share buy back

Vurdert å kjøpe flere aksjer på dette nivået? Hvis jeg tar utgangspunkt i salgsprisen, forrige kvartals rapport og USDNOK i dag ender jeg på ca. 3,96 kroner aksjen.

Edit. Som Arne alltid sier: Til slutt stemmer matematikken.

Personlig tenker jeg at markedet er avventende med å se hvilke planer Hunter har mtp utbetaling og evt hvor stor andel dette blir, og evt videre investeringer.
I utgangspunktet håper jeg på at en større andel blir utbetalt, men at noe blir igjen i selskapet for nye prosjekter. Da blir jeg med videre, og lar selskapet investere for meg.

Kan være en fin mulighet å skaffe seg aksjer på dette nivået, utfallet vil komme når planene blir annonsert.

Share buy back

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Disen completed

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Idun completed

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Frigg completed

Hunter Group ASA - Key information relating to the cash dividend

Spørsmål til de av dere som er mer belært enn meg. Ifm. annonseringen av utbytte på 1,5 kroner ble det kommunisert at det er styrets intensjon å distribuere gjenværende kapital så snart salget av båtene er sluttført. Når jeg regnet på det så endte jeg opp på ca. 3,96 (+/-) kroner per aksje i kapital etter ferdig salg.

Hvordan vil dette skje i praksis? Har aldri vært med på dette før. Kan man gjennomføre en slags kapitalnedsettelse med sletting av aksjonærenes aksjer? Hvis de kun utbetaler utbytte tilsvarende alle kontantverdier i selskapet så vil aksjekursen gå i 0,-? og så avvikler selskapet driften. Da har man rent teoretisk tapt 100 % av innskuddet, men praktisk forhåpentligvis tjent etter man tar hensyn til utbyttet, alt ettersom hvilket snitt man hadde på inngang.

Det ligger forøvrig et patent eller noe i et selskap i som Hunter Group ASA eier. Hva med dette?

Slik jeg har forstått dette er NAV som du sier rundt 3.9 kr. Dette inkluderer både båtene og kapitalen i selskapet.
Deler vi dette opp, vil salget av båtene utgjøre en samlet utbetaling til oss aksjonærer på 3.2kr. Resten, 0.7 kr blir igjen i selskapet (30-40M kr) for videre investeringer.

Jeg tolker Fredly dit at han planer videre med selskapet og den resterende denne (30-40M) for videre investeringer.

Kan vel legge til at jeg tror Fredly vil hente ny kapital til ett nytt prosjekt i selskapet, i tillegg til det gjenværende beløpet, iallefall om han tenker på et større prosjekt. Men, min personlige mening.

Ex dividend NOK 1.50 today

Hunter Group ASA - Second quarter results 2022

Correction: Key information relating to the cash dividend

Hunter Group ASA - Notice of Extraordinary General Meeting