Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Hunter Group ASA - Key information relating to Dividend 3

Flagge og Meldepliktig handel Hunter Group ASA

HUNT - Shareholder disclosure notification

Noen som har lest denne eller? Hvor mye mener han den er verdt? Jeg har antatt rundt 1,94, så ca. 10 øre i rabatt etter gårsdagens nyhet.

hvis denne går opp igjen/står i samme kurs som den gjør idag etter 17. februar, der denne Aksjefantomet Andreas Hofstad gjør samme trikset som da han gjorde et lignende brekk i Seabird Exploration`s emisjonen…så blir jeg meget overrasket :sweat_smile:

Selskapet har solgt ALLE skip,og er da på vei til å betale salget av båtene ut i utbytter og med den kapitalen selskapet sitter igjen med vil prise selskapet til 1,46(sett ut ifra balansen fra Q2 tallene fra ifjor)Selskapet vil sitte på en cashbeholdning på ca 840 mill NOK etter utbyttebetalingene …denne skal jeg sette meg ned å ta notater på sidelinjen :memo: :man_student:

(Obs! forbehold om feil i mine kalkuleringer grunnet knapp tilgang til seneste Q-tall rapport!)

https://newsweb.oslobors.no/message/580760

Finner Q4/22 rapport som vedlegg under børsmeldingen der.

2 Likes

Skjønte ikke helt, var det han som mente 1 krone og 64 øre? Eller er det du? De sitter vel ikke igjen med noe særlig mer enn 10 øre per aksje nå etter at 1,84 er utbetalt i runde 2 og 3?

Dette står i artikkelen;

Kjøper mer i Fredly-selskap – prises til ett øre pr. aksje

Mens Hunter Group deler ut pengene til aksjonærene velger Andreas W. Hofstad (27) å øke eierskapet sitt med nesten 40 prosent. Nå venter han 18 millioner i utbytte.

Aksjonærlister viser at Andreas W. Hofstad i løpet av to dager har kjøpt ytterligere 2 millioner aksjer i Hunter Group, og eier nå 7,7 millioner aksjer. Dermed har han passert Morten Astrup på aksjonærlisten og er nå åttende største aksjonær i det Arne Fredly-dominerte rederiet som har solgt tankflåten.

Transaksjonen skjedde i slutten av forrige uke – rett før utbytteregnet startet på mandag denne uken. Tidligere denne uken skrev Finansavisen at Hofstad ligger an til å få 11,6 millioner kroner i utbytter.

Dette kan man nå oppjustere til 18,2 millioner kroner – mest på grunn av aksjekjøpet, men også fordi Hunter Group denne uken meldte om et ekstra utbytte på 0,04 kroner pr. aksje. Begrunnelsen for dette ekstra utbyttet var at selskapets egenkapital og likviditet oversteg den nødvendige driftskapitalen.

Prises til ett øre

Det første utbyttet i denne runden skjedde på mandag. Da gikk aksjen ex-utbytte på 0,51 kroner pr. aksje. Førstkommende mandag går aksjen ex-utbytte igjen, denne gangen på hele 1,80 kroner. I tillegg skal det altså deles ut 0,04 kroner til – totalt 2,35 kroner.

Aksjen handles nå til 1,85 kroner. Ettersom 0,51 kroner allerede er gått ut, venter aksjonærene fortsatt på 1,84 kroner i utbytte. Dette betyr at dette skallselskapet bare prises til ett øre pr. aksje – tilsvarende 6 millioner kroner.

Det kan tenkes at denne lave prisingen er årsaken til at Hofstad har kjøpt flere aksjer i Hunter Group. Parallelt med utbytteregnet over eierne arbeider administrasjonen og styret med nye prosjekter som det kan bli aktuelt å invitere aksjonærene til å investere i sammen med hovedaksjonær Arne Fredly.

Hunter-sjef Erik A.S. Frydendal sa til Finansavisen på tampen av fjoråret at de ser på «tre helt konkrete prosjekter».

Noen som derimot har valgt å selge, er Sundt-familien. Fredag morgen børsmeldte selskapet at Sundt solgte 18,1 millioner aksjer på torsdag, og sitter igjen med 12,1 millioner aksjer. Hvem som har kjøpt disse aksjene, får man ikke sett i aksjonærlistene før i neste uke.

Mye cash

For Hofstad er 18,2 millioner kroner et betydelig beløp. Hans investeringsselskap hadde en balanse på 34,3 millioner kroner ved utgangen av 2021, hvorav egenkapitalen utgjorde 33,2 millioner kroner. I 2021 hadde han et overskudd på 4,4 millioner kroner.

Hofstad er mannen som startet med 2.000 kroner som 12-åring, og er blitt mangemillionær på aksjehandel. De første store pengene ble tjent på en restrukturering av SeaBird Exploration, før han gjorde en ny kule i spillselskapet Funcom.

Investoren kjøpte seg opp i Hunter Group i september i fjor. Den måneden falt aksjen til en bunn på 2,03 kroner.

Fra Q4 rapport:

Management update
• From the beginning of this venture, we have communicated that we would act in the best interest of the shareholders, and that the shareholders would get their money back. Having paid out and proposed dividends of NOK 5.35/share in total, we believe that we have delivered on our promises.
• Stay tuned for future updates…

Fredly har vel selv sagt noe sånn som at han selv personlig har som policy å ikke investere i selskaper hvor ledelsen ikke tenker på alle sine aksjonærer. Står for ærlig og redelig behandling av alle aksjonærer har jeg inntrykk av, da han har opplevd slik urett selv og skjønner hvordan det er å sitte i de skoene. Ikke mange av de da det er mye fanteri og kynisme mtp rettede emisjoner m.m
I Hunter har han bevist at han mener det han sier.

Han har også sagt at man alltid grundig må vurdere hva aksjen er verdt før man kjøper, vurdere nedsiden før oppsiden.
De som kjøpte aksjen til 1,85 senest på fredag får igjen 1,84 øre og har betalt 1 øre pr aksje for skallet og det som er igjen. Og hva er nye ideer verdt? Kanskje det kommer en nydelig vakker kanin opp av hatten her.

Hunter sier Stay tunet for future updates…her får nok de tålmodige som sitter igjen til slutt antagelig være med på en ny reise :slight_smile:

Det er solgt (og kjøpt) voldsomt med aksjer i ukesvis nå, vi vet at bl.a Sundt har solgt mye men hvem er det som kjøpt mengder for å være med på veien videre?!
Fredly flyttet store mengder aksjer fra det ene investeringsselskap til et annet før helgen. Får vi en børsmelding om t Apollo flagger over 5% igjen snart for at han har kjøpt seg ytterligere opp?:face_with_monocle:

Nedsiden vil jeg si er helt konkret ikke-eksisterende for de som holder på sine nå, tror det kan være greit å sitte i båten. Tror det kommer muligheter for å bli med på et nytt spennende case her…Alle de som har aksjer i Hunter vil (rimelig sikkert) bli prioritert og ikke forfordelt bare til de største om det kommer en emisjon på nye ideer.

1 Like

Aner vi en aldri så liten selvmotsigelse?

Hvem er dere (vi) eller er det bare du? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ingen selvmotsigelse om man tror på det man har sett av handlinger og uttalelser fra Hunter og mister Fred(ly) så langt.

Edit: Korrigerte noe i skriftlig uttalelse som du bemerket. Bare litt forsiktig så man ikke kjører seg fast, strengt oppdratt så altfor redd for å gjøre noen feil. Jobber med å bli den jeg skal vise meg å være :sun_with_face:

Vi er jeg og meg selv, og min imaginære tvillingbror :slight_smile:

Hva tror du om Hunter da, hva nå liksom? Det er noen hint og glimt i øyet her mener jeg å se🤠 Føler det ble gitt gratis inngang i dagesvis her uten at mange fikk det med seg. Det ble riktig nok handlet mengder av aksjer da…så er spørsmålet hvem.

Prøvde meg på et lite glimt. Per dags dato tenker jeg det er det et tomt eggeskall uten annen verdi enn kompetansen fra de som jobber der. Hva tenker du selv?

Kompetent og trygg ledelse samt hint om at de har 3 case de vurderer ,noe de kanskje vil foreslå ganske snart (til eksisterende) og samtidig sier stay tuned for future updates…Hunter eier vel også egne aksjer som ikke skal ha utbytte/ har noe igjen så det vil stå med penger på bok/ nok driftskapital. Ledelse/ryddig børsnotert selskap og resterende kroner på bok bør vel ikke prise selskapet til under 100 mill/ 17 øre pr aksje til uken. Spent på hvor lavt den vil gå, fyker den ned under dette så blir det nok å øke beholdningen.

Ex dividend NOK 1.80 today

Flaggemelding

Shareholder disclosure notification

Flaggmelding: Hunter

Stay tuned for future updates ja… for så å kjøre ’selge seg ut renkespillet’…øker vel til slutt, litt merkelig om jeger’n selv skal gi ifra seg store prosenter eller gi opp hele skallet her :face_with_monocle:

Stay tuned for videre kjøp og salg…og plutselig 70% eierskap?! :hear_no_evil: