Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

HUNTER GROUP ASA - CAPEX UPDATE

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR
INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA OR JAPAN, OR ANY
OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE
UNLAWFUL. THIS ANNOUNCEMENT DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER OF ANY OF THE
SECURITIES DESCRIBED HEREIN.
November 2. 2018

Reference is made to Hunter Group ASA’s press release earlier today. Hunter
Group ASA would, for the sake of good order, like to give an update on the near
-term capital expenditure schedule of the company following today’s announcement
of the acquisition of one additional vessel.

With the first installment for vessel number eight (H.No. 5470) expected in Q1
2019 and the second installment not due until October 2019, Hunter Group ASA is
fully funded until June 2019, and consequently has no immediate plans to issue
additional equity.

Furthermore, Hunter Group ASA has been in touch with shareholders, representing
close to 50 percent of the shares, who are positive to the transaction and has
stated a clear intent to part take in future equity offerings.

The list of investors contacted include, but is not limited to, Apollo Asset
(Fredly), Songa Trading (Arne Blystad), Sundt AS, Swap Invest (Rivelsrud),
Tigerstaden AS and Middelborg AS

Contacts:

Erik Frydendal, CEO

Phone: +47 957 72 947

E-mail: [email protected]

Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/462737

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181102.OBI.20181102S77

15/11-2018 07:30:09: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA Third Quarter Results 2018

Vis børsmeldingen

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181115.OBI.20181115S12

06/12-2018 16:38:27: (HUNT.OAX) HUNT: Flagging and notification of primary insider trading

13/12-2018 16:22:33: (HUNT.OAX) Financial calendar

18/12-2018 16:41:25: (HUNT.OAX) Mandatory notification of trade

Hvordan tror dere denne aksjen vil reagere på om Hunter Group selger skip og/eller kjøper noen av opsjonene de har hos verftet?

Synes det er rart at denne aksjen ikke stiger, da det virker som et ganske rent spill på 2020.

Gammel artikkel, men ser kanskje dette som et mulig utfall. Hunter mangler vel mye organisasjon for å være fullverdig rederi. Alternativt en Ocean Yield-modell hvor skip leies ut på lange kontrakter.

Tror ikke den vil røre seg noe særlig. Dette skal i teorien være priset inn, men har vært fraværende grunnet fallet i finansmarkedet. Siste VLCC nybygg gikk angivelig for $93m i julen. Dvs at det nå er en papir-gevinst liggende på ca $4 per opsjon. NAV har økt på grunn av dette og ligger nå rundt 3.8-4,- NOK per aksje. Opsjonene blir selvfølgelig innløst nå som det er en gevinst og skipsverdiene ser ut til å være stigende. De største aksjonærene har også bekreftet at de ønsker å stille opp mer mer cash som følge av disse nye opsjonene. Det vil sannsynligvis komme en rettet emisjon her i sommer/høst.

Med dagens giring skal Hunter bevege seg ca 4.2x prisen på VLCC nybygg. Båtene er kjøpt på $82-89.3m USD, som er historisk lavt. Om markedet virkelig skulle komme tilbake kan VLCC prisene fort komme opp i $130-160m stykket.

Nei, dette er ikke et Ocean Yield case. For å få maks eksponering mot IMO 2020 så vil disse båtene handle i spot og på kortere tidscertepartier. Hunter mangler ikke mye organisasjon, de trenger ikke et kjempestort apparat for å drifte 10 VLCCer. Jeg tenker at de vil klare seg med mindre enn 10 pers totalt.

En shippingmanager som V.Ships tar seg av daglig drift som eksempelvis crewing.

4 Likes

28/01-2019 08:30:10: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA - Extention of options

28/01-2019 16:28:53: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA: Notification of primary insider trading

28/01-2019 16:38:44: (HUNT.OAX) Mandatory notification of trade

31/01-2019 16:32:39: (HUNT.OAX) Mandatory notification of trade

31/01-2019 19:37:17: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA: Notification of primary insider trading

Lagt inn noen kjøpsordrer her idag. Utrolig spennende case.
Som caset ser ut nå, fremstår nedsiden begrenset. Tror det blir vanskelig å gå skoene av seg i dette caset, med en horisont på minimum ett år. Håper å få ned mot 3.10-3.15, gir meg selv ut februar. Får jeg ikke napp der, går jeg inn og kjøper uansett. Tror vi vil se en økende oppmerksomhet rundt IMO og caset frem mot sommeren. Greit å komme seg ombord før det skjer.

2 Likes

Eg plutelsig veldig lyst på hunter aksjer etter å ha hørt Fredly her, virker jo til å være trygg på det han har satt i gang

1 Like

Har allerede eindel lodd her og nasker meir når den dupper til 3,10​:bank::wink::+1: Tenker at båter som er klar for imo2020 er lett og drifte leie ut eller selge​:star_struck::bank::bank:

Da er jeg inne på 3.28 - ikke så langt unna emisjonskurs, så sier meg fornøyd.
Tok ikke sjansen på å stå utenfor lenger. Magefølelsen sier at Hunter ikke vil ligge på lavt 3-tall så veldig mye lenger. Vi får se, har uansett lang horisont.:ferry:

1 Like

Kan bli en god inngang det. For den som er langsiktig så har noen få øre hit eller dit lite betydning.
Hunt vil sannsynligvis bli mer populær desto nærmere det er båtene kommer på vannet.

2 Likes

Hvilken dato trer dette i kraft? 01.01.2020?

Ser at Fredly hamstrer mye i denne, sist på 3,10/3,20 :thinking: