Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Ref cyclicals fra Security Analysis 1934:

2 Likes

Teknisk må vi se at den etablerer seg over 4 kroner før vi kan si at tradingkanalen mellom 3 og 4 kr er brutt. Det er i denne kanalen Hunter har lagt siden Hunter ble Hunter

1 Like

Hunter Group ASA - Appointment of CFO

Hunter Group ASA - Approval of Prospectus and Subsequent Offering

Trodde ikke jeg skulle få kjøpt hunter på lavt 3 tallet i dag, dette syntes jeg er billig med tanke på nærliggende IMO2020 rekyl og stålverdiene pr dags dato!

2 Likes

Med VEK på 4.2-4.4 så er det hyggelige priser i butikken nå.

Kjøpte noe selv på fredag, men 2-3% fra eller til spiller liten rolle for den langsiktige. Får vurdere å handle mer. :slight_smile:

1 Like

Enig. Har litt krutt på lager til i morgen også, kan ikke se at dette ikke er en god investering :slight_smile:

Mhm, følte jeg var vell “optimistisk” når jeg la inn kjøpsorde på 3.22 idag, men vi var vell nede i 3.15. Blir spennende å se imorgen. Mulig at Fredly trykker inn gassen om vi forsetter ned, eller om han anser seg som ferdig lastet.

1 Like

Det kan også tenkes at han ikke kan kjøpe, om det f. eks er samtaler om salg av skip eller liknende potensielle transaksjoner gående.

1 Like

Godt poeng.
Første skip leveres vell 16. sept, så bare å vente ut den siste måneden nå. Tror høsten kan bli morsom :grin:

1 Like

Hunter Group ASA: Cancellation of subsequent repair offering

1 Like

Jeg har valgt å trekke min posisjon i dag, da fallet vi hadde skremte meg litt ang gulvet i aksjen. Men det jeg er mest redd for er at skipene ikke er finansiert enda. 90musd mangler om ikke skip 2 selges, og det er ikke pent lite i dette markedet vi ser nå.

For 2 dager siden skrev Solux følgende :

“Trodde ikke jeg skulle få kjøpt hunter på lavt 3 tallet i dag, dette syntes jeg er billig med tanke på nærliggende IMO2020 rekyl og stålverdiene pr dags dato!”
“Enig. Har litt krutt på lager til i morgen også, kan ikke se at dette ikke er en god investering :slight_smile:

…Morsomt Solux. Veldig viktig å få frem den siste posten din over, nå som du plutselig skiftet posisjon over natten. Lykke til videre!

2 Likes

Tøft å holde ut dette fallet i oljeprisen, så har forståelse. Her må man bare holde ut.

De som selger Hunter på under 3.3 selger indirekte VLCCer til omtrent all-time low om du justerer for inflasjon. 3.2 kurs tilsvarer rundt 82.5 per balje ex scrubber.

2 Likes

Economic developments
• The general development of and prospective future of the economy, and in particular the oil and offshore industry, may affect the profitability of the companies the Company has invested in. Negative economic developments may lead to a downturn in the future prospects of the companies and sectors the Company has invested in, and may also make it more difficult to raise equity or loan capital which may affect the operations of the Company. These risks may lead to a loss of whole or parts of the Company’s investments in such companies.

Ref siste Investorpresentasjon

Dette er en standard disclaimer som du finner i alle 10-Qs, 10-Ks og presentasjoner for alle selskaper. Jeg tror de fleste som har litt erfaring med shipping vet at ratene kan være gode selv når oljeprisen er lav og det er veldig mange faktorer utenfor bare oljeetterspørsel som påvirker ratebildet.

Hunter sin finansielle situasjon er god, særlig gitt prisene de har kjøpt båtene på, verdiøkningen og deres finansierings-vilkår. 275 bps margin er lavt, veldig lavt.

2 Likes

Fra Fearnleys Rapport:

VLCC
It’s been close to a perfect storm in the VLCC market in the week gone by, with very strong demand in all areas, falling bunker prices and looming typhoons in the Far East. MEG eastbound rates have gained upwards to 10 points, with West Africa/East following suit, and to an extent leading the way – now firmly established in the mid ws50’s.

USG export freights have similarly strengthened, now said to have reached USD 6.5 for the benchmark Koreas destination, although yet to be confirmed. The only cloud on the horizon has been a number of oil company relets boosting an otherwise thinning supply side.

Although activity is expected to slow down going into next week, we see little downside risk short term. Whether this is the start of the long anticipated paradigm shift remains to be seen, but for now owners are making themost of daily earnings not seen for a long time.

2 Likes
4 Likes

Ja, og her selges det ned blindt. Må vel bare utrette en takk til de som gjorde det mulig å kjøpe på 3.05

2 Likes

Vi takker og bukker. Økte posisjon med 18% på 3.06, så fornøyd med den.

2 Likes