Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Se vccl og suezmax rater :man_dancing:t3:

Hva skjer i NOV/DES , hvor vi har 26 og 39 vccl som skal ut for scrubbing, og tidende tar er 45-65 dager.

Dvs at på et tidsrom tar man ut ca 45-50 vccl, ikke et lite antall, da flåten tellerca 770 båter.

Jeg tror du får rett, vccl rater 150-200 000, før nyttår​:man_dancing:t3::ok_hand:

5 Likes

Du får se VLCC i 200k, gitt at sanksjonene mot COSCO med flere fortsatt står. Det føler jeg meg overbevist om. Med dagens rater antar jeg at Hunt kjører i gang utbytter f.o.m Q1 2020.

2 Likes

Det ser unektelig ut som dette kommer til å bli veldig moro!

Takk til alle kunnskapsrike medlemmer som bidrar med folkeopplysning!

1 Like

Og da er spørsmålet:
Hunter…
Okeanis …
Ads…,

Jeg har en studentpost i Okeanis i tillegg til Hunt. Tror ikke avkastningen mellom de to blir veldig ulik. Den eneste grunnen er at jeg ønsker litt eksponering i tilfellet det blir konsolidering i bransjen.

2 Likes

Hyggelig at noen orker å høre på gnålet om tank, IMO 2020 og andre veldig nisje emner. Særlig etter 2018 som var det dårligste året i manns minne. Det krever noe mot å investere i shipping da, og man vil bli belønnet…

Husk også at IMO 2020 ikke har begynt enda… De som har handlet her, har og burde kommet inn på gode kurser sub 3,5.

Kan vi stå ovenfor en ny super syklus? Kanskje, og da stopper ikke Hunt før den går i 8-10,-

7 Likes

Her er ratene fra imorges, og ikveld, lurer på om man tjener penger🤣

3 Likes

I USD. VLCC - Very Large Cash Creators…

1 Like

Helt ekstremt når tank først kan tjene penger. Gjett om Fredriksen skal ha giga utbytte

Frontline

22 vccl a 137 000 us$

28 suezmax a 103 000 us$

20 aframax/Lr 2 48 000 us$

Gang med dager/mnd, blir gøy etterhvert, samme regnestykke kan gjøres med flere selskaper, dog ikke Okeanis, da det har fixed rates på noen av dine skip, dog med splitt på enkelte.

Spisset porteføljen iløpet av en travel dag, er i Hunter, Ads,Dht,INSW, Tnk, INSW for å få eksponering mot produkt segmentet(solgt Sting), Tnk, for Suezmax/litt produkt.

Verdiøkningen på tankskip(Pareto)(Nav), vil slå godt inn, viser bare ferdighetene til Fredly!!

var inne i HUNT fra 4 til 4,50, og har sett den gå videre etter det. Man skal jo være fornøyd med gevinst, men vurderer seriøst å gå inn igjen i morgen. Kan fort være noen kroner opp til toppen ennå med disse ratene😉

Hei,

Hva er break Even ? (Rate)
Hvor mange dager har ratene vært under dette?

Frodo

Hunter 18,9

FRO:

3 Likes

Hvis disse ratene fortsetter, og det er mulig,:

5% av flåten er ute pga:
USA/Dalian/Cosco,
4% av flåten er ute pga generell Iran boikott
og ikke minst 3-6 % er borte pga scrubber installasjon.(35-65 dager)
Vi er i «Ballpark» -10-12% av flåten ute, historisk er en ubalanse på 2-3%, nok til rate-endringer på titalls %.

Det er den største flåte-endring i historien, med unntak for Tank-krigen, da Iran prøvde å senke tankskip, og Fredriksen betalte 2-3 ganger vanlig lønn, for å få mannskap på skipene.

Lykke til

1 Like

Jeg holder meg fremdeles unna siden jeg primært trader TA og moment. Begge deler peker til nedsiden her, og jeg forventer en den skal ned til minst 4.70 i første omgang og antagelivis lavere :wink:

TA vs. Fundamentals. Who will win?

Ikke godt å si, kan være lurt med litt is i magen, men drar den en 50- øring eller to mens en venter, kan det jo fort bli mer👍

I det scenario du skisserer så går VLCC i 250K. Kanskje høyere…?

Vi må begynne å se på NAV estimater og sensitivitet.

53

Tar av i kveld:

Det kommer igjen helt an på strategien, jeg er ikke bastant i min oppfatning fordi TA erfaringsmessig fungerer litt dårlig i markeder hvor fornuften erstattes med eufori. Da må man bare ri trenden så lenge man kan. Har misset endel gevinst med å sikre for tidlig i aksjer som buller slik som denne. Samtidig så strider det mot min logikk å kjøpe når chartet ser ut som det gjør. Det er alt jeg sier, og det betyr absolutt ikke at jeg har rett. Er veldig spent selv på om TA kan trumfe denne gangen :wink:

Hva er prisestimatet på en ny VLCC nå, den har vel passert 100 for lengst?
Etterhvert som ratene stiger så vil vel også rabatt i forhold til NAV reduseres, kan man forvente at også de små aktørene vil prises med en premium i forhold til NAV?

Å i h… vi er jo snart i 200K. 250K kommer jo i løpet av neste uke med dette tempoet!

1 Like