Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

På disse ratene sitter HUNT igjen med 2.5mNOK pr skip - pr dag.

Lurer på hva redere som har skip planlagt for scrubber-installasjon i nærmeste fremtid tenker nå. Utsette for å ri bølgen?

1 Like

Hunt vil få hele investeringen tilbakebetalt på 2-3 rundturer på $200k ish

Jeg trodde seriøst ikke at dette ville kunne skje nå…

3 Likes

Jeg ville bare kjørt båten på disse ratene og evt prøvd å ta det senere.

Det er helt ekstremt, høyeste nivå målt i dette århundre. Sant skal sies så kommer disse monster- syklusene veldig fort ned igjen også, så man må nesten telle dager og timer på disse spotratene når det er så lønnsomt.

For å vinkle sykheten: mandag jekket DnB Markets feks snitt vlcc rater fra 55 til 85.000 usd for Q4. For hver time vlcc ratene er mellom 150-300 blir dette en ny justering som må skje fra alle meglerhusene innen nesten uke, som booster kursmål

1 Like

Dette kan jo igjen forsterke effekten av IMO2020 fuelspread. Utrolig mange variabler ute her nå.

1 Like

Frontline-sjefen tror oppgangen vil holde seg.

1 Like

Timingen er helt syk. Selv om jeg har vært veldig bull Hunter siden det ble et “pure VLCC / IMO 2020 spill” så er dette over alle støvleskaft. Jeg var veldig klar på at jeg skulle følge Fredly neste gang det var et “prosjekt” etter hans anbefalinger på sparebanker og NOFI. Det er jo nesten litt for slående hvor god timing og nese han har for slike caser.

Vi ser nok ikke ratene for mye i dagens kurs, men skulle dette vedvare vil aksjene ha veldig mye å gå på. Det er også gøy å se at mange av de som har vært posisjonert her før toget gikk holdt ut, mens de gikk sideveis.

Vi så noen slutninger på $300K i 07-08, men det varte ikke lenge fordi markedet ble bygget ihjel. Kan vi få snitt-rater på VLCC på $60-75K må estimatene revideres opp kraftig, det samme gjelder verdijustert egenkapital.

Utvilsomt, selv om min hypotese er at relativt få skip har valgt scrubber om du ser på den totale flåten handelsflåten.

4 Likes

ganske sprøtt hvor mye ratene er opp bare siste 3 dagene!

Tar med Poten, siden ingen her sitter med Worldscale tabellen foran seg.

2 Likes
4 Likes

Tanker om cosco sanksjoner?
Lite med info og den mini trade dealen virker litt svevende.

Med fortsatte sanksjoner til uka pluss alt annet…gleder meg.

Det er ikke nevnt noe om det. I tillegg så skal man huske på at sanksjonene slik jeg leser det er mot Iran og Venezuela, Cosco har handlet med førstnevnte…

1 Like

Frontline fikk seg en liten dipp i statene etter avtalen, men det er jo helt naturlig. Blir en spennende uke :grinning:

1 Like

Edit: Grove feil er eliminert.

P/E: 2,8 ved $70.000 dagen er kanskje det som er mest interresant å notere seg, særlig gitt dagens situasjon.

Edit: Fant noen feil!
Edit: Noen få feil til…

10 Likes

Hallo
Dette blir gøy uansett😂

Tror ikke vi skal ned til uken👍

4 Likes

Har fylt på idag. Litt trigger happy så dunket inn på 5.20 og 5.04.
Dratt snittet kraftig opp, men hvem bryr seg. Når Laga og Saga er på vannet er disse kursene ett tilbakelagt kapittel. :innocent::wink:

4 Likes

Hva er egentlig status og siste info på Saga og Laga? @aksjefokus?

Begge er rett rundt hjørnet, tror Saga får slutning denne uken eller neste. Laga er nok klar rundt månedsskifte.

1 Like

Jeg regner med slikt pleier å børsmeldes? Er helt ny i denne sektoren så kjenner ikke til hva som er vanlig å gjøre