Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Aksjefokus her kommer det​:smile::smile::ok_hand:

5 Likes

Er det merkelig at det ikke har kommet melding om overlevering av Hunter Saga?
Ser at Hunter Laga virker å være i full gang med sea trial nå.

1 Like

Står at sea trailen var ferdig 11/10. Mulig det var noen utbedringer før overlevering. Tenker at dette er rett rundt hjørne. Forhåpentligvis denne uken.

1 Like

Hunter-skipene er identiske kopier av skip DSME har levert tidligere, så det bør være minimalt med feil på disse.

2 Likes

Dette er vel også samme skip som Maran (John Angelicoussis) får i 19-20, som også ble bestilt i 2017?

Første skip-vi er igang/kontrakt
Melder ikke før alle skipene er på kontrakt.
Program fullført!?

Og iallefall ikke før de er i nærheten (geografisk) til å få kontrakter på skipet/skipene.

Maran er ikke identisk. De har en annen spec.

1 Like

DA har jeg endelig fått fingern ut og kjøpt mine første tankaksjer. Valget falt på HUNT.

Her er et chart for de som er interessert i denslags :slight_smile:

5 Likes

Hvor kan jeg følge med på status på skipene?
De har en på vannet nå og får to til ila. oktober, riktig? De neste fire innen Q2 2020? :wink:

Ser det spås as VLCC Spot ratene vil stabilisere seg mellom 80-100k. Med break even cost på rundt 18k så blir kalkulatoren min litt varm :roll_eyes:

Marin Traffic(app), der kan du følge skip til havs.

1 Like

Så nettopp at den ligger stille, og at det står:«not under command»
Noen som vet hva utrykket betyr?
Mulig de venter/ref- «chickengame»/VLCC fixtures/cargohunt?

sakset fra en på HO:
“NUC eller Not under Command er et begrep fra sjøveisreglene.
Det betyr at skipet ikke er manøvrerings dyktig. Det ligger ikke til ankers, men driver. NUC kan ha flere årsaker. Problemer med maskin, fremdriften. Men det kan også bety at de ligger og venter på ordre eller kaiplass.”

Er igang igjen

She’s on the move boys!

Forøvrig har ratene kommet enda mer ned nå leste jeg. Bestillerne prøver visst bevisst å kjøle ned markedet. Det synes jeg er litt synd da :pleading_face:

Fearnley’s spår $70.000 per dag i snitt for 2020. Om ratene vil være 60K+ så må verdiene på skipene opp og det vil slå på VEK. Det står litt om dette i denne artikkelen:

2 Likes

Det stemmer @aksjefokus, jeg tror likevel vi ikke får se en reell oppgang før vi har kontrakt på alle 3, men at vi skal tjene penger på dette med din spreadsheet beregning er utvilsomt.

Spørsmålet blir ikke OM den skal opp men hvor mye. Mitt target før jul er over 6 kr (teknisk). Regner med noen humper på vei dit.

Har du sett litt på gjeld / lånet fra Fredly etc?
Er vi kosher ifht. lånefasiliteten(e)?

Gjelden er noe komplisert fordi de har solgt skipene til SFL, men de har en lav kjøpspris tilbake. Dvs at Hunter sitter med eksponeringen mot verdiene, og belåningen er i essensen ca. 70%.

Jeg antar de kan kjøre samme modell med de neste 4 skipene som kommer i 2020, og betale ut hele provenyet i utbytte, om selskapet ikke er slukt av JF…

2 Likes

Når forventer man utbytte, skjer det før jul eller blir det neste år?

f.o.m. Q1 2020.

2 Likes

Implikasjonene gitt tallene fra dette utklippet fra Cleaves Shipping Q4 vil være betydelig.

Kjappe beregninger på NAV viser disse tallene, hvor jeg har markert området som vi befinner oss i per dags dato gitt ved TC-rater på $65k/day.

46

Hvis ratene stabiliserer seg mellom $80k-$100k så skjønner jeg godt hvorfor kalkulatoren din går varm, @Nocturne :slight_smile: Ser ut til at markedet trader HUNT rundt VLCC-verdier på $100-$105mill enn så lenge, får vi salg av skip opp mot predikerte verdier fra Cleaves, da blir dette morro!

4 Likes