Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

De indikative prisene her stemmer nok ganske godt, grovt regnet.

Markedet er stramt selv om det så har toppet ut i det korte bildet. Det som er viktig for NAV er som @janfl helt korrekt påpeker gjennom tidscerteparti-markedet.

Jeg tror fort NAV vil bli oppjustert i månedene som kommer, og har store vanskeligheter for å se at den bli nedjustert for eco skip /m scrubber.

5 Likes

Nå ser det ut som Hunter Saga er ute fra verftet, underveis til Singapore i følge marinetraffic.

5 Likes

Strålende! :ok_hand::ok_hand:

Når er det typisk skipene fikser nye oppdrag? Mens de bunkrer opp i Singapore, når de nærmer seg AG, eller litt forskjellig?

Jeg klarer ikke bare legge fra meg uber analogien, at de får oppdrag når de er i nærheten av kunden, men det vet jeg ikke.

@janfl - fin tabell, er det planen at HUNT vil selge noen skip? Personlig håper jeg ikke det - vil jo ha maks ut av disse ratene når IMO 2020 trer i kraft :wink:

1 Like

Jeg er ganske overbevist om at Fredly er kald nok til å la IMO 2020 materialisere seg, før han evt. avhender seg med skip / selskap i 2020-2021.

1 Like

Enig, vil være nærliggende å tro at toppen av cyclen vil komme tidligst i 2021 da nybygg ordrene vil ta minst to år for å realiseres fra nå…
US Shail vil opprettholde etterspørselen i hele perioden, på toppen av IMO2020 faktorene…

2 Likes

Disse syklusene kan fortone seg noe forskjellig mtp lengde og topper, men en ting er sikkert: Det vil ikke være annerledes denne gangen, og det vil bli bygget ihjel. I og med at ordrebøkene er så slanke så kan det godt være det varer til 2022, men man skal være forsiktig desto lenger det varer.

Jeg tror vi er i andre kapittel, og akkurat ute av bunnen.

Jeg vil anbefale å lese deler av Maritime Economics om syklusene om man er interresert.

5 Likes

Siste slutninger (Vlcc Fixture)

2 Likes

Ja, kommer nok melding via newsweb i morgen om de har tatt levering. :slight_smile: :slight_smile:

2 Likes

Hunter Group ASA - Hunter Saga delivered

3 Likes

På vei til Singapore

“The bareboat rate for Hunter Saga for the first 6 months is $11,500 per day”.

Hvem betaler dette? De tjener vel ikke penger mens de er på vei til Singapore?

Hunter betaler dette i leie for båten til Ship Finance.

Sjekk børsmelding 6. september i år

1 Like

Kjøpersiden bygger seg bra opp. Prøvde fiske litt lavt i dag men ikke fått noe napp :roll_eyes:

DnB estimerer over 20% utbytte i 2020 basert på dagens kurs. Se nederst side 9 i dagens morgenrapport

4 Likes

1 Like

1 Like

Doblet beholdningen. Nå kan den bare stige :slight_smile:

4 Likes

Ser at hele den artikkelen fra Tradewinds ligger på xtrainvestor (i trading chat)

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/21/7465130/hannisdahl-forventer-50-prosent-verdiokning-pa-stortankere