Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Kjøpte litt mer i dag. Nå er jeg så og si fullastet med tilgjengelige midler i HUNT.

Her er oppdatert chart - brudd på denne formasjonen i dag eller i morgen?
Se opp for fakeouts (dvs. falskt brudd og at den fortsetter i tradingrange).

Støtte 4.58ish - motstand av betydning 5.15.

Båten(e) er klare for oppdrag! :slight_smile: Denne la til kai i går?

image

Denne har 5 dagers reisetid igjen:

image

2 Likes

Bra tall

2 Likes

320k er 3.2 mUSD eller 320.000 USD ?

k = 1 000. 320k = 320 000

Tallene med liten skrift er nok størrelsen på skipet i DWT.

Hehe, jeg tenkte det, men er ikke det feil? Blir ca. 2.9 mNOK med dagens dollarkurs.
Hva er DWT @mtryfoss ? Prøver å regne på asset value ifht. mcap - mcap nå er på 2.0 mrd NOK.

Dødvekttonn :slight_smile: Har ikke noe med verdi på skipet å gjøre.

1 Like

OK, men er du enig i at selskapet er grovt underpriset når mcap er 2.8 mrd NOK og bare verdien på 7 skip vil mangedoble denne mcapen - eller tenker jeg helt feil nå?

Joda, men en del gjeld som skal trekkes fra.

1 Like

Ja, stemmer det. Hadde vært fint om noen kunne gitt meg et tall på asset value etter gjelden er trukket fra. Synes det er lettere å beregne targets ut fra mcap fremfor regnskapstall som svinger kvartalsvis :upside_down_face:

En sak jeg har lurt litt på ift dette med verdiøkning på fartøyene, skriver ikke Hunter i børsmeldingene at de har mottatt fartøy, overlevert de til Ship Finance og deretter leid de tilbake? Vil da en evt økning i skipsverdi ha noen innvirkning på Hunters verdisetting?

De har klausul om tilbakekjøp av skipene.

Ja, Hunter eier risikoen mot det underliggende verdiendringer.

På tide at de får et oppdrag på ATLA nå synes jeg. Den ligger jo bare der :upside_down_face:

Tror den er og losser. Den var og lastet i Fujairah og svippet ned til Muscat i Oman etterpå, ligger et raffineri der. Ser ut som en kjapp liten jobb.

2 Likes

Marine traffic sier den bare er moored. Var den i Fujairah ja? OK.
Håper den kommer opp i VLCC appen med et heftig oppdrag snart :upside_down_face:

Kanskje får vi brudd opp i dag…

Dersom ikke i avslutningen i dag, når vil vi se brudd den ene eller andre veien anslår du?

Har forsøkt å se på ulike timeframes, bunnen er ganske klar - 4.75, er nivået som må holde på nedsiden. Til oppsiden er det HOD i dag og / eller HOD i går (4.99) vi må ta ut for å bekrefte formasjonen. Vi trenger en volumespike i tillegg, noe vi ikke har i nærheten av. Jeg tror det må en nyhet til, ellers risikerer vi at den bare fortsetter sidelengs.

Hvis du ser på weekly chartet så ligger den inne med en inside-weekly bar (inside bar er når forrige candle dekker hele nåværende candle). Det sier meg at den godt kan ligge i denne rangen ut denne uken og så får vi en avklaring neste uke.

Okke som, så lenge jeg har et target til nedsiden og er mentalt forberedt å at den kan bryte ned så tar jeg det kosher. Vi vet de får leveranse på et skip til snart, vi vet skip nr. 2 er fremme om 3 dager, og vi vet ATLA er klar. Det er vel bare et tidsspørsmål før vi får noen meldinger :slightly_smiling_face:

1 Like
1 Like

Det var visstnok denne som førte til fallet i dag.