Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Hadde vært fint hvis noen som virkelig forstår dette kan oversette, men for meg så ser det ut som sanksjonene faktisk ikke er løftet? Er skremmeskudd?

1 Like

Denne er fra i dag - kan heller ikke finne noe om at sanksjonene er løftet:

Og denne - ser ut som de nå har en tidsfrist på å avslutte ALLE avtaler med COSCO. Innen 20.12.

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/shipping/102419-us-allows-oil-traders-to-wind-down-deals-with-sanctions-hit-cosco-until-december-20

1 Like

Sanksjonene er såvidt jeg forstår ikke løftet, men skipene som har olje eksempelvis ombord for lov til å losse.

“The waiver, good through Dec. 20, allows “maintenance or wind down of transactions” including offloading non-Iranian crude oil involving COSCO Shipping Tanker (Dalian) Co. Ltd, according to a notice from the department’s Office of Foreign Assets Control.”

Usikkert, blir sikkert solgt ned i morgen. Kan være siste kjøpsmulighet før IMO 2020.

4 Likes

Denne har allerede blitt delt og diskutert her inne på Hunter-tråden.

Så det, for sent

Rett og slett bare en kort utsettelse på sanksjonene? Ingen oljetrader i verden tør nok gamble på å kjøre nye laster i mellomtiden for å spare noen få kroner, gitt hvor liten andel frakten utgjør av totalregnestykket.

2 Likes

Når tror du vi får børsmelding om oppdrag, om i det hele tatt?

SAGA er fremdeles en route - fremme søndag.

Nei, men den er sannsynligvis sluttet på rundt 90-110k dagen gitt slutningene siste uken.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/26/7466864/dette-er-de-beste-ratene-noensinne-i-hvert-fall-i-nyere-tid

Krysser fingrene for at det var siste dipp på fredag før vi bryter opp denne uken.
Ligger foreløpig inne med en inside-bar, men er fremdeles veldig tidlig på dagen.

Volumet har vært avtakende siden toppen, så man kan tolke det som konsolidering før continuation.
Formasjonen er likevel nøytral, så det kan selvfølgelig bryte begge veier fremdeles.

Meldingene om mulige slutninger tikker inn. To siste på WS 97,5 på en relativt lang reise (Vest-Afrika til Kina). Det fundamentale ser ihvertfall ut til å være på plass.

2 Likes

Mhm, det fundamentale er fremdeles råbra, derfor jeg har gitt denne traden mye lenger spillerom enn jeg normalt ville gjort i en aksje som ikke klarer bruddet på første forsøk. Jeg la også merke til hvor godt den tok i mot på støtten, tror faktisk den som lå ute med over 100k i morges fikk fill, så det akkumuleres enda i rangen. Volumet viser også at salgsviljen er lav, til tross for at den har gått mye de siste månedene. Krysser fingrene for at vi skal opp og teste taket i trendkanalen snart!

1 Like

Da er Hunter Saga ferdig i Singapore og er på vei i retning Fujairah, Hunter Atla er på vei mot Kina for å levere. Hvis de klarer å få Hunter Laga ut i løpet av uken så blir det et knallbra Q4.

2 Likes

Tatt ny inngang idag etter salget på 5,07

3 Likes

3 Likes

Disse er 100% identiske med Hunter skipene.

Dette er meget gode nyheter… Eller, for å helle litt kaldt vann, det gir noen gode indikasjoner.

1 Like