Om du får snitt rater på VLCC på rundt $70K for 2020, så er det helt umulig (matematisk) å ikke få en ganske signifikant avkastning her.
Hva er etter din mening største risiko?
Det er en risikofaktor her som er global makro og særlig Kina og Indias etterspørsel etter olje.
Er dere sikker på at ledelsen egentlig har lyst til å sitte på skipene ut 2020, spesielt mtp den store økningen i skipsverdier som har fulgt rateøkningen? Hunter betalte 82,5 mill usd for skipene og disse er nå verdt 107 mill usd. De har allerede bevist at de er villig til å selge skip om de genererer profitt med salget som ble gjort for en tid tilbake og har i tillegg fokus på å være aksjonærvennlige.
Det jeg er sikker på er at Fredly skal sitte med tank til at IMO 2020 har materialisert seg.
Jeg tror sannsynligheten er høy, (90%+) for at Fredly selger Hunter i løpet av 2020 eller 2021, og det ligger i kortene at Frontline kjøper Hunter med oppgjør i aksjer eller aksjer/cash kombo med premie til NAV.
Det man skal huske på er ikke hvor Hunter har kjøpt sine VLCCer, men at snitt prisen for en VLCC siste 25 år er rundt $125-133mUSD inf. justert. Dit kommer vi relativt fort gitt at styrken i markedet holder seg, og blir det kaos i 2020 som det ligger til rette for så er Hunter fort mellom 6-10,-
Edit: Verdt å nevne at det første skipet som ble solgt var for som endel av å finansiere selskapet uten å måtte hente for mye EK.
Hunter Group ASA - Successful delivery and successful completion of sale of H.No. 5457
Ser ut som 107,5 mUSD dealen har gått gjennom…?
Fixed @ $103m
Hunter Group ASA - Hunter Laga Delivered
Innser jeg tok feil av EQ formasjonen (chart lenger oppe). Synes det var rart den ble rejected så fort ved forsøk på brudd opp for to dager siden. Ved å justere trendlinjene får man en slightly different formasjon - fremdeles en EQ, men med litt lavere oppside enn forrige.
Det sluttes fortsatt reiser til gode priser.
Synes utviklingen i aksjen den siste uken er noe merkelig. Gjentatte bekreftelser på økende skipsverdier og rater som har “stabilisert” seg på høye nivåer. Dog handler vi med såpass stor rabatt til NAV, gitt scenarioet i stor-tank fremover.
Den vanlige småsparer på Oslo børs foretrekker jo å kjøpe aksjer når de er dyre.
Ja, nå ble den også handlet i perioder under 3.5, mens NAV var rundt 4.2.
Ganske normalt at aksjekursene hopper rundt på kort sikt.
Ja, vi er vell sirkus 1 krone unna NAV nå også. Blir fort godt vant med seneste kursutviklingen i HUNT. Spoler jeg 2 mnd tilbake hadde jeg vært meget fornøyd med 4.7, -
Jeg forstår det heller ikke - alt går etter plan, ingen forsinkelser - gode rater, likevel faller den?
Sikkert mange som tar gevinst.
Kjøpsmulighet idag. Største strekket mot NAV siden konkurssalget i medio august.