Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Takk for svar på ratespørsmålet!

Det neste jeg lurer på er når kommer pengene inn til selskapet?. Det er jo interessant å vite det for å estimere selskapets fortjeneste pr kvartal.
Jeg ser det avtales frakt nå med lasting om ca tre-fire uker (ca 28 februar) og leveranse ca tre uker etter det igjen, som blir ca 20 mars. Blir denne inntekten tatt helt eller delvis inn i Q1 eller i Q2?

En fersk aksjonærliste for HUNT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Noen dumpet 1 mill aksjer ned til 4.2kr?

84522631_186756456031998_4223687258546372608_n

Får nesten håpe at det ikke var noen som klønet med “pølsefingre”…

250k var kjøp fra bunn

Var ned på 200 ma.

Noen som satt en litt tight stop-loss ca 11:40? :joy:

1 Like

Front Prince (2017 - Modern VLSFO) On Subs WAfr/WCIndia $3,975,000 IOC Mar 1-2 Frontline Demurrage USD 35K (TCE: RV USD 24.44K @ 55.86 days / Actual USD 10.67K @ 79.96 days) 2.23 idle days

I denne artikkelen estimeres snittraten for 2020 til å bli $72k og for 2021 til å bli $92k. Også vet vi at ratene for Hunter beregnes til å ligge godt over snittet. Lukter vi 1,5-2 kr i utbytte for 2020 og 3,5-4 kr for 2021?

2 Likes

En av vlcc’ene til OET ligger on-subs på 40k nå. Med ECO og scrubber er det ikke helt mørkt:) Denne båten er bygd i 2019, så veldig lik Hunter sin flåte

2 Likes

Her ser dere også effekten av å ha nye båter med scrubber.

4 Likes

Synes caset fortsatt er sterkt. Jeg kjøpte meg inn på grunn av lav ordrebok, sjansen for at vi fikk se en spread mellom scrubber og ikke-scrubber skip, samt at man hadde tro på fortsatt økonomisk vekst.

Jeg klarer ærlig talt ikke se at caset er svekket, selv om vi er midt i Kina-panikken, og sesongvariasjoner. Jeg tror mange feiltolket de høye ratene i slutten av ifjor og januar til å være IMO playet som spilte seg ut, og ikke tenkte på en del andre faktorer som på overraskende vis bidro til gode rater.

Jeg kjøpte nettopp mer for første gangen på lenge - tror dette er et kupp, men jeg kan jo ta feil også …

5 Likes

Som om jeg skulle sagt det selv. HUNT har blitt min største posisjon nå og jeg er fristet til å doble igjen…

4 Likes

Nå selges den ned. Er det mulig å få kjøpt denne på 3,50 kr igjen tro ?

2 Likes

Ikke bra

Ja, hva skal man si. Denne posisjonen blir bare større og større. Går ned med flagget til topps evt.
Fascinerende det føltes bedre å kjøpe på 4-5, enn nå. Som regel når det gjør litt vondt at de beste kjøpene blir gjort sett i retrospektiv :sweat_smile:, sa brura.

3 Likes

Det er derfor mange kjøper til man ser en opptrend, så slipper man å sitte på hele veien ned, henge nede i myra et par uker før det går oppover igjen.

Minuset er jo at man taper noen prosent, men det kan ofte de fleste leve med.

5 Likes

Så er det jo ekstra vanskelig å time slike situasjoner, nå er det jo galskap som på mange måter rår, det rasjonelle blir overmannet av frykt og alt av korte penger forsvinner fra papiret.

Snur nok snart, falt for mye for fort disse tankaksjene. Er jo snart Q-rapporter og utbytte :wink:

2 Likes

Hvis man er heldig og klarer å time, så er jo det skoleeksempelet. Men shipping er ville saker, i begge retninger. Gikk jo 25% fra fredag til onsdag i oktober. Klarer du å oppdage en opptrend innen da?

Jeg kjører ingen belåning og sitter på masse cash, så kan fint være med på denne gjennom en nedtur. Det er tross alt håndfaste verdier i bunn.

1 Like