Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Du sverger fortsatt til FRO? :slight_smile:

image

Kjusern sitter med 1 700 000 aksjer, så lov å hause litt :slight_smile: Bommet vel i Vistin da, var vel tidlig ute med IMO veddemålet ?

2 Likes

Hvor lange er kontraktene Hunter sitter med?

Vet bare at Hunter Alta laster nå straks i vest afrika for ca 130k dagen i 60 dager ifølge Pareto, usikker på de andre 2 båtene.

84522631_186756456031998_4223687258546372608_n

Laga er på vei til Brasil.

Saga er på vei fra AG til Kina med last.
Blir spennende å se om de får losset denne.

1 Like

image

Virker litt stresset?

1 Like

haha ja tenkte det samme :sweat_smile: Men tror han er ferdiglastet nå. Reduserte fra 2 mill aksjer tidlig januar til 1.5 mill og økte med 200k forrige uke . (Aksjonærlister via Tekinvestor er fantastisk @pdx )

4 Likes

Sammenlignes alltid mot NAV. Men NAV kan jo også falle?

2 Likes

Hva skjer om den ikke får losset vil den da bli sendt videre til en ny destinasjon eller ligge å vente? Det som da er interessant er om det er på den samme raten. For raten den har nå er jo veldig bra.

Jeg er enda i FRO, men sitter på gjerdet mellom å øke i FRO eller ta noen lodd i HUNT også.
Fått ned snittet i FRO men venter og ser om den snur her, eller om den skal lenger ned før jeg kjøper mer. (Ref. analysen min i FRO tråden, jeg tippet det ville snu først om 1-2 uker, altså tidligst neste uke).

1 Like

Det var et godt spørsmål, et annet er:

Hvem vil ha et skip som har «losset» i Kina?

Og følger det da med 14 dagers karantene ??

HUNT tynges av Corona-viruset. Etterspørselen etter frakt av olje vil naturligvis bli betydelig lavere når Kina stopper opp.

Også usikkerheter knyttet til skipene i bestilling. Kan vel fort komme en utsettelse på de?

Hvordan er din tekniske analyse her @Nocturne?

Fredly mente 9av 10 faktorer var bankers for HUNt , eneste han ikke kunne garantere var et større krakk i markedene. Viruset skaper vel frykten for dette i tillegg til å ramme hunt direkte. Jeg tror likevel at viruset traff på et ok tidspunkt for hunt. Inntjeningen var veldig god for de første båtene og når nedturen er over om noen måneder kommer resten av båtene i tur og orden. Det vi har tapt på viruset vil mest sannsynlig tas igjen ved at nybestillinger synker. Spørsmålet er derfor når man bør begynne å hamstre

2 Likes

P. t. så er den direkte effekten på bunnlinjen til HUNT minimal. 3/3 båter ute på romslige kontrakter i 30-40 dager til. Resten av båtene kommer på løpende bånd frem til sommeren. La oss håpe Coronaviruset ser bedre ut om 1 måneds tid. Worst case så blir det 3 turer med 25k rater, forsatt cash positiv. Vedvarende lave rater vil gi økt skraping, og evt. forlenge hele festen. Shipping er greit sånn sett. Jeg har brukt de siste dagers brannsalg til å fylle opp. Har igjen litt krutt om det skulle bli ordentlig svart, før det snur. :roll_eyes:

2 Likes

Skulle gjerne ha vært helt enig med deg, men er ikke riktig så optimistisk. Håper at de får slutninger på høyere nivå enn dagens, men ville bli overrasket om de ikke allerede har kontrakt på neste frakt. Og den er nok nærmere dagens rater enn den forrige…

1 Like

Med 25k så er det ink scrubber og ECO premie. Så 10k ish uten. Har VLCC gått for lavere enn 10k dagen før? Uansett er nedsiden fra dagens rater begrenset.

I likhet med andre tankaksjer er HUNT oversolgt på lavere timeframes. Det ser ikke ut til å ha dempet falltakten da min oppfatning er at tankaksjene har vært oversolgt en stund, så her kunne man lett gått inn for tidlig, slik jeg gjorde i FRO :wink:

På den positive siden så kan oppturen etter slike voldsomme nedturer bli like drøye. Det er lurt å zoome inn her for å finne en god inngang, da trendene må snu på lavere timeframes før de snur på høyere.

Ser vi på 4 hr f.eks, så ligger HUNT i en falling wedge (bullish) med første motstandsnivå på ca. 4.21.
For å «snu trenden» på 4 hr må HUNT få en 4 hr candle over 4.56 (candlen må lukke over dette nivået) – hvis ikke får vi nok en lower high og da er det mer sannsynlig at den enten faller lavere, eller lager en EQ pattern.

Med tanke på at den bare falt 2.87% til tross for det høyeste volumet hele uken på fredag, så tyder det på at vi nærmer oss exhaustion hos selgerne, og at oksene snart tar staffettpinnen (i allefall på kort sikt :thinking: )

2 Likes

Skrev dette for 13 dager siden

Når ratene faller, faller også NAV. Om selskap opplever fallende inntjening om ikke underskudd, vil man fort se utvanning av aksjonærverdier.

Derfot holder jeg fast på synspunktet om å være forsiktig

1 Like

Det er absolutt grunn til å være forsiktig. Spesielt ved belåning eller hvis du plutselig har behov for pengene. Har personlig vært 50-60% cash siste månedene. Det jeg har i markedet er ca 30/70 fordelt mellom høyrisiko (shipping) og mer kjedelige/trauste saker.

Kjøpte litt på fredag og kommer til å kjøpe i flere omganger hvis fallet fortsetter.

Gitt tilfellet Hunter vil de fortsatt kunne tjene en liten slant selv om ratene i teorien skulle være 1$, gitt at drivstoffkompensasjon er som nå. Det kommer antakeligvis til å presse mye gammel tonnasje ut av markedet. Selskapet er sånn sett godt rigget for å kunne vente ut en eventuell ny nedtur.

Ellers blir det meget spennende å lese Q4-rapporten i slutten av måneden.

4 Likes

Det spås at for eksempel India kommer til å kaste seg over en del av det Kina ikke kan ta imot.

2 Likes