Kommer det en ny investor-presentasjon fra Hunter i dag? Eller er det bare gjennomgang for institusjonelle og private investorer over de tallene som er fremlagt?
Vet ikke har ikke hatt tid til å sjekke, men regner med det siste
Konservativt (eller også nå kalt coronativt) sagt, vil HUNT etter Q1 ha 0.6kr i cash PR aksje. Ganske kult.
Når mammaer dette i lys av at kurs 3.5 tilsvarer verdisetting på NAV PR VLCC 87musd. Så er caset ganske så positivt.
Skjermbilde 2020-03-06 kl. 14.18.13
Har regnet litt etter presentasjonen idag og kan ikke skjønne at dette er noe annet et godt kjøp på dagens kurs?
Og de har to gode Q med bra cash under beltet
Mandatory notification of trade
Det forklarer at det var 500k + åpen på kjøp på 3,2
Med fare for at jeg husker feil her. Var er en stor åpen ordre.
Lå det åpent kjøp lukter jo dette støttekjøp lang vei
Noen som vet noe om dette?
Det har vært kjent en stund at alle Hunter’s skip har ligget ute for salg. Dette er dog første jeg har sett at det har vært noen bevegelse på dette.
Så da får vi en kurs på 4.25kr ifølge @pjusken ? + inntjening. Dersom Arne ikke ser noe høyere verdi om 2 år. vs verdien av pengene rett i fanget.
Hvilket motiv har Arne ha for å støttekjøpe? Tror mer det handler om å lokke frem volum, da han nå ser mulighet til å gjøre en ny inngang til “innbruddspris”. Vil tro han som de fleste er intr i å få billigst mulig aksjer når han først skal kjøpe.
Tja, holde kursen oppe. Vil han ha mer aksjer kunne han plukket med skjult ordre
Men hvilken intr har han av å holde kursen oppe 10-50 øre? Det er ikke gitt at han hadde fått mer med en skjult ordre. Ved å legge frem en stor ordre så kan han jo gi en exit til en som ellers hadde holdt igjen for å ikke gruse kursen.
Nå har han jo symbolisert at 3,2 er gulv, så da gjør markedet resten.
Ville han handlet billig hadde han jo bare latt kursen stupe og plukket litt aksjer i ny og ne.
Et veldig spekulativt spørsmål. Kan det ha noe med lånebetingelser å gjøre? Er noen av disse knyttet opp mot Mcap og kurs eller bare Egenkapital og inntjening ?
Kan også handle om at han bruker Hunt aksjene som sikkerhet for andre investeringer og dermed ønsker å holde Mcap oppe. Et kjøp på 500k aksjer er jo liksom 1,55mill ish for freddy og det er egentlig småpeng.
Støttekjøp garantert. Han har gjort det tidligere og har også uttalt at han har ambisjoner om å gå inn mye selv. Husker ikke tallet men lurer på om det var 1 mrd. Jeg har ventet på det, og tenker at det er helt logisk at han går inn nå. Digger det
Samtidig tror jeg ikke Fredly er interessert i å passere grensen på 33,33% eierandel som utløser budplikt. Han kan fortsatt plukke noen millioner aksjer dog før han nærmer seg dette punktet.
Ellers er kjøpet på fredag interessant sett opp mot hva Fredly selv har sagt: “Det aller viktigste er å tørre å kjøpe når det er billig. Krakket kommer når overprisingen er åpenbar, og når krakket og panikken kommer, så faller det fordi alle er redde og vil vente. Det er derfor du får de billige aksjene. Det gjentar seg hver gang, og du må tenke motsatt. Man må tørre å gi full gass”
Hva er snitt for de andre aksjene hans?