Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Fredly får smiske litt med Fredriksen og MacLeod.

Kjøpte ikke FRO nettopp en del skip av Trafigura? Det var vel ikke VLCC, så mulig de har åpninger for å kjøpe dette også.

Jo, 10 suezmax

1 Like

Fra E24:

Den finske konsernet Wärtsilä, som blant annet har levert scrubbere til råoljetank-rederiet Hunter Group, har besluttet å trekke markedsutsiktene for 2020.

Det fremgår av en melding fra selskapet tirsdag.

«Markedene som Wärtsilä opererer i har i større grad blitt påvirket av coronavirus-utbruddet og tiltakene gjort for å kontrollere pandemien på tvers av kloden», heter det i meldingen.

Selskapet skriver i meldingen at ordreinngangen og fakturering har utviklet seg på linje med forventningene i januar og februar. Derimot har en intensivering av restriksjonene påvirket selskapets leveringsplan og evne til å utføre serviceaktiviteter.

I tillegg venter selskapet at forverrede makroøkonomiske forhold og effektene av covid-19 vil påvirke kunders virksomhet, som igjen vil føre til et fall i etterspørselen etter Wärtsiläs løsninger og tjenester, opplyses det.

I morgen er vi inne i April, og Hunter Saga skal være ledig for nye oppdrag fra den 10.
Hva håper folket her på, holde Saga i spot og håpe på at disse utrolige ratene holder seg de neste månedene, eller at de kjører 6 eller 12 mnd TC på det som akkurat nå ser ut til å kunne bli en meget god og stabil rate?
12 måned TC på et fint nivå virker jo fristende.

Syntes 1 båt i spot er greit, enn så lenge. Caset er allerede derisket med de tre 180-dagers turene.

Ville hatt noe i spot også. En må tørre å gå for disse ratene når de først oppstår.

Wärtsilä var skakkjørt lenge før corona. Beleilig at de kan skylde på corona for manglende resultater grunnet blant annet elendig ledelse.

3 Likes

" Mens etterspørselen etter olje er i fritt fall går både tankinntjeningen og tankaksjene rett til værs. Nå sluttes det VLCC-er på lange kontrakter på over 100.000 dollar dagen."

Saga er påvei til USA med ballast for å laste. Kan ikke se for meg at hun er klar for nytt oppdrag om 10 dager? Stemmer det, er det isåfall meget gode nyheter.

Er ihvertfall det som er estimert her
https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:5996033/mmsi:538008417/imo:9851842/vessel:HUNTER_SAGA

@Stianbu har du sett/hørt noe annet?

Noen som har info på hva prisen for nybygg er pt?

Fra cleaves weekly uke 13: newbuild 91,5 millioner dollar (uten scrubber)

2 Likes

Dette mener jeg du har meldt fra om for lenge siden, hvis jeg ikke husker feil? Kred til deg🙌🏼

Takker! Hehe!

Siste Fearnleys weekly:

The VLCC market continues at full speed ahead. MEG/China now done a couple times at W210, one by a Shell relet named "Advantage Value, which couldn’t be more describing in the current climate (W220 also rumoured done, but not confirmed). Red Sea runs have been repeatedly done at W250. The Atlantic has followed suit, with USG exports back in play in earnest, paying upwards toward $20 mill, in addition to plentiful Wafr- and Brazil east cargoes - and as Suezmax rates are approaching that paid to its large sisters there is nowhere to “hide”. The MEG position list is tight as a ducks ass, by and large “cornered” by traders and oil companies having taken ships on period charter, inadvertently propelling rates higher by default. Delays on the discharge end in the far east is thinning the list further. The MEG fixture count has passed 100 for April, but March ended in excess of 150 and with every man to the (oil)pumps still, there is plenty left that needs covering. So onwards and upwards still it seems.

1 Like

“tight as a ducks ass” :rofl: :joy: :rofl:

1 Like

Kan det stemme at de 3 VLCCene som nylig ble sluttet med 6 mnd kontrakter på 80k USD/dag alene vil generer over 30 millioner USD i overskudd?

Ryktes at Hunter har sluttet et nybygg på 1 års kontrakt på 75 K pr dag

3 Likes