Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Så på de 18mnd vil inntjening på den båten, gitt CB på 23.500 USD, gi ca 20M USD i kassa.
Ca. 1/4 av båtens kost.

Blir penger av det også.

Ref. saken i finansavisen;

…Hunter Group har tre skip under bygging på DSME-verftet i Sør-Korea og tanksjefen er positiv til at byggingen er i rute.
Erik A.S. Frydendal, direktør i Hunter Group til TDN Direkt.

For oss som ikke har TradeWinds subscription, kunne du vært så snill å oppsummere? På forhånd takk!

Kontraktsfestede leveransedatoer:
Disen: 31 mai (Kilde: Q4 presentasjonen)
Idun: Juni/Juli (Kilde: børsmelding 18 mars, på Q4 ble det sagt 31 juli)
Frigg : 31 juli (Kilde: Q4 presentasjonen)

Alle skipene har 30 dager grace period, Frigg har 60 dager og de mer enn antydet at noe av den tiden vil bli benyttet for Frigg, “men at den vil være klar i god til før høstsesongen”.

1 Like

Når vi er tilnærmet sikkre på USD 0.14 og 0.16 pr. aksje for hhv 2020 og 2021 er det en gåte at HUNT prises så lavt.

Noen som har noen plausibel forklaring for nåværende kursnivå?

Forklaringen er nok sammensatt, noen momenter er:

• De er en ny aktør innen oljefrakt, dvs at det ikke er noen track-record på hvordan de opererer, og det er derfor heller ikke lett å vite hva de legger de i uttrykket “aksjonærvennlig”.
  • De har relativt få båter, resultatet er derfor følsomt for uforutsette hendelser som setter en eller flere båter ut av markedet.
  • Få båter er mer følsom for “ratehull” i markedet. Treffer en flere dipp i markedet vil det påvirke resultatet.
  • Ikke samme likviditet i aksjeomsetningen som feks FRO. Det er derfor vanskeligere å gå inn og ut med større poster.
2 Likes

Kontrakten på 18 mnd som det er blitt skrevet om i avisene. Er den bekreftet?

Nei!

Tja, det skrives så i denne artikkelen, men har ikke blitt børsmeldt. På den annen side, det er ikke noe krav om å børsmelde slutninger…

1 Like

De børsmeldte de tre andre båtene som gikk på 6- måneders TC, så vil jo anta de gjør det med denne også, særlig når det er snakk om en såpass lang kontrakt. Hunter virker å være veldig “på” om dagen. Om det er noe hold i dette bør vi vell kunne forvente en melding før påske, dersom de melder dette selvsagt?

Forøvrig, kan anbefale å se Youtube videoen der en av Hunter sine båter var “stjernen”. Var veldig lærerikt, og fikk jo nesten litt frysninger med tanke på at man er med på dette. Proft laget!

1 Like

Det skal børsmeldes hvis det er kurssensitivt. 75% av båtene på vannet på faste rater i 6 mnd må vel kunne sies å være det, men litt i tvil om ett skip kan sies å være det samme. Jeg er ikke sikker på om vi vil se noen børsmelding på denne.

Tradewinds pleier å være ganske troverdig, så personlig velger jeg å forholde meg til denne artikkelen…

1 Like

Ja, du har et legitimt poeng. Samtidig mener jeg 18’månder TC på 60’$ fra første stund på Disen ville de-risked caset og inntektene for både 2020 og 2021 en god del, så mener det kunne vært verdt en melding nå som de allikevel er så i siget med å være ute i media osv.

Men helt enig angående Tradewinds, så skulle tro de har sine kilder i behold.

1 Like

Hadde vært veldig fint med en oppdatering vedrørende levering av Hunter Diesen og.
Ser Q4 skriver at leveringsdato er 31.Mai, mener å ha lest 20.Mai et sted…
De andre har blitt levert før tiden, helt opp i 80 dager før tiden. Har endel å si for Q2 og om leveransen kommer i April, Mai eller Juni.

4 Likes

Til en som er helt ny når det gjelder Hunter, hva betyr dette?

Skulle oppdatere Excel, så kom jeg på at Laga ble jo fikset på 80k i 6 mnd?

Var ikke Laga en av de som ble chartra på 6mnd? Etter at forrige slutning var fullført. Liten bonusrate på vei til 6mnd? :wink:

Kan de bli videre leid ut av trafigura? De som ser sitt snitt til å profiteer?

Er nok heller Trafigura som får det mellomlegget ja