Det er jeg helt enig i. Jeg har et veldig avslappet forhold til hva andre mener om selskapene jeg investerer i - så no problem from me there. Noen sa vel en gang “if a thousand agree with you, it doesn’t make you right, and if a thousand disagree with you, it doesn’t make you wrong”.
Tank, som det aller meste egentlig, blir påvirket av så mye at det er umulig å vite hva som skjer. Likevel de scenarioene jeg har i mitt hode er:
- Gode rater fortsetter en stund til og alle i tank tjener greit med penger - ordreboken er fortsatt lav, det vil være et stramt marked.
2.a Ratene faller, de som har knyttet lange kontrakter vil være vinnerne - ordreboken er fortsatt lav, flere skip skrapes, og ratene tar seg opp igjen på sikt.
2.b. Ratene faller, de som har knyttet lange kontrakter vil være vinnere, spreaden mellom drivstoff typene øker, de som har installert scrubbere vinner - ordreboken er fortsatt lav, flere skip skrapes, ratene tar seg opp igjen.
Det er veldig i korttekst hvordan jeg tenker. Mulig jeg er på bærtur.
Så er det noen som maser om inflasjon, deflasjon, at the FEDs balance sheet øker osv. - det bryr jeg meg lite om