Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Nei, den er ikke offentliggjort, så vidt jeg veit. Saga er fortsatt del av poolen (som eneste Hunter skip) - så det tilfaller en brøk av pool earnings. Tipper snittet blir greit.

1 Like

En fersk aksjonærliste for HUNT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

En aktør som vil ha en større stake her. Blir interessant å se hvem som ligger bak nominee-kontoen.

Siste Fearnleys weekly

After a quiet-ish end to last week the VLCC market kicked off in earnest on Monday when the May MEG stems finally came out, later than normal. Rates quickly established a platform at W157.5, courtesy of Unipec taking four units in one swoop, and then ramped up from there. Yesterday culminated at W195 for a MEG/China run, with historically high daily earnings helped further by plummeting bunker prices. However, some of the momentum seems to have gone up in smoke at the writing moment, with Suezmaxes underbidding their larger sisters by a considerable amount. That said, however, not all charterers have the luxury of splitting their cargo - and delays plus period/storage fixing has left the position list wanting. As such the downside should be capped if owners can hold their nerve, although history has shown that can be a big if.

Så Fredly har kjøpt denne som en privat investering som han vil selge til Hunter Group ved tilslutning på generalforsamlingen?

Om det stemmer så høres det ut som han har funnet på en kjip måte å hente ut penger på uten at andre aksjonærer får delta.

Emisjonsfullmakten var for liten til å gjennomføre kjøpet av hunter group direkte, så Fredly viser handlekraft og kjøper skipet privat og selger det til selskapet dersom aksjonærene er enig i at det var en god handel. Vil heller si det er et ballsy trekk å ta den sjansen.

Vennligst utdyp hvordan du mener han med dette vil berike seg sjøl på vegne av øvrige aksjonærer i selskapet, moderator.

1 Like

Kjøper det privat, selger det dyrere til selskapet. skaffer seg en privat liten gevinst og henter ut litt penger av hunt.

Tror ikke det kommer til å skje. Fredly tenker ikke slik, aksjonærer først, og han er en av de.

Ikke jeg heller, virker som det er en privat investering, men vi får se litt hva han tenker.

Tror han muligens skal gjør et spill på oljeprisen, men det blir bare spekulering så vi får bare vente og se. Uansett viser det jo at han er ganske bull på tank fremover, den har tross alt relativt lang levetid igjen dersom det bare er et spill på oljepris.

Tror mest på at det er som jeg skrev. Hvorfor ellers framskynde genfors og øke emisjonsfullmakt til 20% som vel akkurat gir nok cash inn til dette kjøpet?

Og med økte inntekter kan også tilbakekjøp av 10% iverksettes for å kompensere for de ekstra 10% utover dagens fullmakt.

Må ikke glemme at Hunter har tjent ganske god med cash den siste tiden, og ved å låse inn 3 skip på tc vil de over de neste 6 måneden ha et overskudd på 32 millioner dollar bare på de tre, så de kan jo kjøpe det av Fredly og finansiere noe med lån

Tror vi begge er inne på det her. Tipper Fredly legger opp til at Hunter group skal kjøpe skipet for å gjøre et bet på oljeprisen med flytende lager i f.eks halvannet år.

Gleder meg i så fall til å få ta del i dette! :grinning:

1 Like

Det vil også kreve en god del millioner dollar å kjøpe 2 millioner fat olje å lagre på dette skipet til $40 mill.

En fersk aksjonærliste for HUNT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

KO-KO prising! I hvert fall i forhold til de fleste andre tankaksjene. Hva er er som skal til å løfte HUNT?

På hvilken måte mener du prisen er koko, Hunter har lik mcap som Okeanis. Men flåten til Okeanis er større…

OET har mer lån, dvs mindre egenkapital.

Hunter lider under sub optimale TCer, 4/7 skip på vannet, lav spread på fuel og overraskelsen det vil være med emisjon+overskuddet brukes på kjøp av “ny” båt. Noe alle investorer forståelig nok ikke er like entusiastiske over. (Dette er kun rykter)
Jeg sitter fortsatt, men er mer kristik enn tidligere, mest på bakgrunn om AF har bestemt seg for å være reder på lengre sikt.