Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Så emisjonsprat er bare «baissing»? Noen som vil ha billige aksjer her altså…

Litt synd å se den samme haussingen/baissingen her som på FA.

1 Like

En av sakene på EG er jo emi fullmakt. Samtidig blir det ingen utbytte på tross av at de vistnok tjener masse penger.

Men hey, proffene selger. Amatørene må vite noe proffene ikke vet.

Gjør ikke alltid amatørene det, ser slik ut på svarene i alle fall…

Noen har troen ( og baller).

Jeg er redd man kanskje er litt for forelsket.

1 Like

Solid analyse du har der. Takk for at du deler dine meninger med oss. Det hjelper godt på.

Hvis det blir en emisjon blir det mest sannsynlig en vekst-emi. Blir ingen kriseemisjon med det første, og med dagens balanse i tillegg til god inntjening i Q1 og Q2 er det vanskelig for meg å se at selskapet skal trenge ekstra tilførsel av kapital med det første.

Håper forresten også på tilbakekjøp framfor utbytte. Det ville vært veldig bra for oss aksjonærer om selskapet kjøper tilbake egne aksjer på dagens rabatt til NAV.

2 Likes

Regel nummer 1:
Forelsk deg aldri i en aksje…

Regel nummer 2:
Les regel nummer 1 igjen :slight_smile:

1 Like

Det var litt mitt inntrykk også når jeg så den tweeten.

Litt tullete å si at proffene selger når Blystad kjøper 2 mill.

1 Like

Du skal være helt sikker på at med dagen rater trengst det ingen emisjon for å støtte opp om driften.
Emisjonsfullmakten er for å gi styret handlingsrom til å ta strategiske grep/oppkjøp? På kort tid. Det kan være båter, andre selskap eller lignende. De kan da gå i forhandlinger uten å måtte ta forbehold om GF sin tilslutning.

Kjus har iallefall solgt store mengder.

Definerer man Kjus som proff ?

Jeg gjør iallefall det.

1 Like

Du skal ha for at du velger å argumentere mot en aksje på et aksjeforum. Er ikke mange som orker det, blir veldig fort et ekkokammer og alle har godt av kritiske spørsmål imo.

Men du bommer på noen punkter når du bare lister opp at de har en emisjonsfullmakt, og dermed er de dømt til å kjøre en emisjon neste år. Ta f.eks Kitron og FKRAFT som begge leverte solid resultater, og ting ser ikke like mørkt ut i 2021, de har også en emisjonsfullmakt de kan benytte seg av.

2 Likes

Jeg tror utfordringen er at markedet ser 6måneder+ frem i tid, mens mange som hauser opp hunter ser nå.

alle vet at ratene hunt har nå er gode, Spørsmålet er hva som skjer neste gang båtene skal ut i oppdrag. Jeg mistenker at dagens kurs skyldes at markedet forventer betydelig lavere rater fremover. ( noe vi også ser, pris på nybygg er jo også på vei ned).

Emi fullmakt er enting, jeg synes det er mer avslørende at de ikke har noe punkt rundt utbytte på GF. Ser mange snakker høyt og bra om tilbakekjøp, men jeg er usikker om de har stor fullmakt til bakekjøp. ( men det vet sikkert noen her).

1 Like

Absolutt, jeg skjønner hvorfor tank ikke er priset høyere. Alt er så vanvittig usikkert.

Fredly har nok absolutt blitt reder lenger enn han ønsket, og enn kan vel si at imo2020 ikke utviklet seg som forventet. Men spreaden mellom lsfo og hsfo har økt litt den siste tiden.

Hadde Hunter hatt alle båtene på 80k i 6 måneder, kunne de ligget stille i 12 måneder etter TC var ferdig og fortsatt hatt overskudd. Kan være derfor mulig at de venter med å benytte seg av muligheten for å kjøpe tilbake 10% av aksjene, rett og slett for å få ting mer avklart.

1 Like

1 Like

Det er jo også mulig at noen av de som sitter ser lengre frem enn 6 mnd. Gitt at ratene synker mye vil vi få mye skraping av skip og vi vil antagelig se et veldig godt marked for tank innen 1-2 år. I mellomtiden er ting veldig usikkert, men vi har sett en del events siste året som har snudd ting helt på hodet. I tillegg så har man jo sjansen for at Hunter selges og at man derfor får betalt ut NAV. Noen ser kanskje ikke nedsiden de neste 6 mnd som like stor som oppsiden som potensielt ligger der på et litt lengre perspektiv.

5 Likes

Jeg tror heller at kursen er lav fordi markedet IKKE ser lenger enn 3-12mnd frem i tid. Ordreboken på nybygg er veldig lav historisk sett og når skipslagringen av olje reduseres slik at vi får større tilbud av skip øker vil ratene falle. De rederne som har utsatt skraping av gamle skip på grunn av høye rater vil da begynne å skrape og videre redusere det fremtidige underskuddet på skip. Sannsynligvis vil også ordreboken forholde seg lav på grunn av usikkerhet rundt hva som vil være de neste kravene til shippingindustrien (i 2030?).

3 Likes

Så du mener at fallende rater gjør det lukrativt å sitte i Tank?

Om markedet bedrer seg om 12-24 måneder finnes det jo liten grunn til å sitte i Tank nå, da kan man jo handle billigere om noen måneder?

Eller hva tenker du?

Nå er det noen som har bestemt seg for å ha vondt i vilja si…