Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Jeg tror nok man ligger nærmere nybygg prisen som nevnt av Cleaves, leste et par steder siste uken at det ligger opp mot 100m USD for nytt på vannet, men ser ikke om det er med scrubber eller ikke.

Angående leasingavtale er det ikke vanlig å kunne kjøpe tilbake assets på denne måten så skulle gjerne sett avtalen de inngikk med SFL, men vil tro denne klausulen reflektertes i ‘prisen’ de fikk for skipene på tidpsunktet for inngåelse. 60m USD var litt lavt, man skulle trodd de hadde fått tett opp mot 90m USD for skipene på en normal lease back avtale. Når de nå kjøper tilbake så tror jeg uansett de klarer å regne det hjem ganske bra i og med at de signaliserer at break even reduseres fra 25,7K USD til 20K USD på de tre skipene.

edit.: angående pris, litt tilbake til mitt forrige innlegg. Utifra det jeg kan forstå mener altså Fearnley at prisen på nytt på vannet, <1 år for HUNT sitt tilfelle er nærmere 70m USD med tanke på prisingen rundt 3 kr aksjen.

Hunter Group ASA - Hunter Disen Delivered

4 Likes

Gratulerer til vedkommende. Håper han blir saksøkt!

Vet ikke hvorfor; men synes på sett og vis at dette var litt kult. (Tigerstaden-folkene kommer til å lese dette :wink: i know). Det at folks identitet blir misbrukt er selvfølgelig uheldig. Og at skorstad velger å markere seg for har jeg forståelse for.

Samtidig har folk her inne med rette påpekt svakheter med Huntercaset. Men er nok mange som sitter investert i hunter med lånte penger, og de er rabiate… dessverre vil jeg legge til.

1 Like

Da blir det “troll HUNT” på HUNT-troll.

1 Like

Twitterkontoen ble endret relativt kort tid etter skorstad gikk til dn. At han gjør det er lurt siden han setter standaren om folk kødder med han.

Men sånn aller ser jo at det er ett bilde sakset fra finansavisen. Dessuten bruker han selv en annen konto.

Edit; veldig unødvendig sak uansett. Man skal være ganske dum for å tro at dette skulle gå upåaktet hen

Edit2; vedkommende hadde aldri utgitt seg for å være en annen om Hunter stod i 20kr aksjen

Det er da ikke en ekte tweet, tror det var en som hadde redigert det selv. Og ville ta en spøk med hvordan noen på fintwit bare slenger ut ting.
Tweeten er datert fra 3.mai, og da hadde ikke fearnley kommet med nedgraderingen

1 Like

godt poeng, kan tyde på at det var en med meglerforbindelse til fearnleys.

Hadde jo også med at Skorstad økte med 500k, noe som ikke skjedde i starten av mai. Men først kom opp på aksjonærlistene den dagen det kom en nyhetsartikkel om at Skorstad hadde kjøpt 500k i finansavisen.
Så aldri tweeten selv, men så en som la ut screenshot av tweeten og Skorstad som kommenterte at det var fakeprofil og han hadde politianmelde. Tror nok han er mer opptatt av personvern og at navnet hans ikke skal bli misbrukt

2 Likes

Noen som vet om det har kommet noe mer info rundt utbytte/tilbakekjøp?

Utbytte blir det neppe med mindre det gjennomføres ekstraordinær generalforsamling. Jeg vet ikke om tilbakekjøp er meldepliktig, har hvertfall ikke sett noen børsmeldinger på det.

Forøvrig interessant å se et selskap som soper inn penger og vil gjøre det i lang tid fremover, nærme seg all-time-low…

Hunter Group ASA - Refinancing update

5 Likes

Urovekkende stille i kakebua til Hunter. Har sommervarmen slått ut alle aksjonærene eller venter bare folk på flere «billige» aksjer?

Bør vel begynne å plukke litt her snart

4 Likes

Ser andre steder at man tror at kursen skal under 3. Er det ikke slik at selskapet går veldig bra om dagen?

5 Likes

Kan se ut som Idun passerte sikkerhetskontrollen i dag

5 Likes

Noen som har et godt innlegg/artikkel som kan gi meg en link? Ønsker å sette meg mer inn i denne aksjen da den virker meget underpriset.